PDA

View Full Version : Meer blues uit spider III



alexw
2 juli 2007, 11:01
Hallo,
Ik speel nu zo'n 8 maand gitaar en heb een spider III 15 watt mooi versterker aardig hard em alles.
Nou speel ik veel meer blues dingen dan hardrock en ik zou ook wel een iets meer blues geluid uit de versterker willen.
Nu heb ik nog niet zoveel verstand van alles dus als iemand iets weet wat goedkoop is en me wat meer blues geeft. Misschien een effect weet niet of dat mogelijk is of misschien heb ik de settings wel niet goed staan.
Alle hulp is welkom.

Hardguitar
2 juli 2007, 12:18
Hej,

Als het goed is zit er helemaal links van de versterker een knop waar dingen zoals clean,crunch,insane opstaan.

http://bx.line6.com/spideriii/15.html hier zie je ze beschreven.

Ik denk dat je dan voor een blues geluid je clean"stand" moet nemen en van daaruit de instellingen veranderen.

Vanaf het 75 Watt model heb je bij de spider serie een Blues stand op de versterker en draai je een keer aan de knop en heb je als het goed is je blues geluid.

alexw
2 juli 2007, 14:57
Ja ik heb hem wel op de clean stand staan. Maar ik wil nog meer laat ik het zo maar zeggen

nopster
2 juli 2007, 17:07
Probeer dan eens crunch waarbij je de gain bijna niet openzet.

Wickerman
2 juli 2007, 17:11
Hej,

Als het goed is zit er helemaal links van de versterker een knop waar dingen zoals clean,crunch,insane opstaan.

http://bx.line6.com/spideriii/15.html hier zie je ze beschreven.

Ik denk dat je dan voor een blues geluid je clean"stand" moet nemen en van daaruit de instellingen veranderen.

Vanaf het 75 Watt model heb je bij de spider serie een Blues stand op de versterker en draai je een keer aan de knop en heb je als het goed is je blues geluid.

Klopt, maar op me Spider II trekt die bluesklank op geen reet, enkel de clean, metal, crunch en insane klinken goed.

gothax
2 juli 2007, 17:19
Blues Driver aanschaffen?

alexw
3 juli 2007, 09:42
Ja zo'n idee had ik ook. Maar zou niet weten welke? Moet niet al te duur zijn want ik heb op moment niet zoveel geld

Kim Wilson
3 juli 2007, 09:50
Er is maar één Blues Driver, en die is van Boss. Tweedehands kun je daar denk ik wel aankomen voor 60 Eu...

Squier4ever
3 juli 2007, 13:23
Klopt, maar op me Spider II trekt die bluesklank op geen reet, enkel de clean, metal, crunch en insane klinken goed.


meh, meh fout!

insane klinkt ook nergens naar. crunch klinkt idd ok, maar dan moet je echt die standaard presets veranderen, want die klinken kwalitatief uitemate teleurstellend.

Wickerman
3 juli 2007, 13:31
Ik vind de insane (groene indicator wel te verstaan) wel te doen, voor extreme solo's dan toch.
Maar geef toe, die blues is toch verschrikkelijk.

Ps; die meh meh... was dat cartman-achtig bedoeld ? :p

Squier4ever
3 juli 2007, 13:56
Ik vind de insane (groene indicator wel te verstaan) wel te doen, voor extreme solo's dan toch.
Maar geef toe, die blues is toch verschrikkelijk.

Ps; die meh meh... was dat cartman-achtig bedoeld ? :p

ja zo'n buzzer achtig iets. maare blues is echt niet verschrikkelijk, vooral die groene niet. je moet alleen, net als met iedere andere preset aan de eq en gain instellingen draaien, doet wonderen. dan kun je met die blues zelfs een wolfmother rocksound halen.

Wickerman
3 juli 2007, 14:02
Probeer ik zeker eens uit, maar check deze eens;
Als ik een typische bluesklank wil speel ik op crunch (groen), halselement en de volumknop van de gitaar bijna volledig dicht (hangt natuurlijk af van welke gitaar)

Squier4ever
3 juli 2007, 14:08
Probeer ik zeker eens uit, maar check deze eens;
Als ik een typische bluesklank wil speel ik op crunch (groen), halselement en de volumknop van de gitaar bijna volledig dicht (hangt natuurlijk af van welke gitaar)

ik speel bijna alleen maar op crunch groen

heb om me spider dan ook 2 presets crunch groen, 1 met volle gain en eigen smaak eq. de andere met halve gain en ongeveer dezelfe eq. verder nog 1 clean en 1 blues groen (vox ac30) met een rocksound.

Wickerman
3 juli 2007, 14:09
Welk type heb je exact ?

Squier4ever
3 juli 2007, 14:12
Welk type heb je exact ?

Spider II 112

Wickerman
3 juli 2007, 14:25
Dezelfde

Ik zou graag een 2*12 cab kopen om die line6 op aan te sluiten; op hoog volume begint ie raar te klinken, zonde van de celestion.

Squier4ever
3 juli 2007, 14:28
Dezelfde

Ik zou graag een 2*12 cab kopen om die line6 op aan te sluiten; op hoog volume begint ie raar te klinken, zonde van de celestion.

dan moet je je spider laten ombouwen. er zit nl geen speaker out op dat ding. weet niet of het je dat waard is. of gewoon een spider II 212 scoren.

Wickerman
3 juli 2007, 14:30
Bwa, 'k kan ook gwoon van de headphone-out naar de cab gaan.
Als ik toch een nieuwe amp koop zal 't zeker geen line6 meer zijn.

BlackSun
3 juli 2007, 15:08
Bwa, 'k kan ook gwoon van de headphone-out naar de cab gaan.


Nee dat kan niet.
De naam zegt het al, headphone-out, versterkt net genoeg voor een hoofdtelefoon. Daar kan je geen cabinet op aansluiten, veel te weinig output.

Wickerman
3 juli 2007, 15:25
Crap... Maar bedankt om 't me te laten weten. Mss zat ik hier nu met m'n cab -.-

En als ik nu van me headphone out langs een audioversterker ga ?

BlackSun
3 juli 2007, 15:45
Dan kan het wel, maar als er geen speakersimulatie op zit zal het als crap klinken.

Ik denk trouwens dat het zowiezo erg crap gaat klinken :P

Dus: het kan, maar als ik jou was zou ik mn geld beter uitgeven... (ff doorsparen voor een nieuwe versterker)

Wickerman
3 juli 2007, 15:46
Ies okeej

Was ik ook van plan, maar dit leek me voor 5 minuten lang een goed(koper) alternatief.