PDA

View Full Version : epiphone LP of SG



B-studio
2 juli 2007, 10:18
Hey even een vraagje,

Ik speel nu zo'n anderhalf jaar gitaar, en heb nu zelf een crafter akoustische gitaar en een pacifica 412v (strat model) elektrische gitaar. Nu wil ik mijn familie van gitaartjes uitbreiden met een ander model :) , natuurlijk wou ik eerst een gibson, maar helaas kan ik geen 1000 euries te besteden voor een gibson :( nu heb ik even gekeken naar de epiphone modellen, dit is goed betaalbaar voor mij, maar speelt het een beetje? Ik hou van het spelen van classic-rock of hedendaagse rock (pop en funk en punk ook af en toe). Ik heb altijd gehouden van de vorm van de Les Paul en SG, maar als jullie zeggen dat ik een gibson moet kopen omdat dat veel beter speelt koop ik die (dan maar even geen nieuw versterkertje).

greetz,

b-studio

chennie
2 juli 2007, 10:33
voor wat je betaalt vind ik epiphone erg goede gitaren opzich. Gibsons zijn wel beter, maar daar betaal je dan ook (aanzienlijk!) voor. Gewoon zelf even testen zou ik zeggen. Er zullen altijd wel mindere en betere exemplaren van beide merken zijn. Heb nu zelf een epiphone. Goed afstellen en met de tijd pick ups veranderen die beter bij je smaak passen. Het is nu mijn favouriet.

En voor de puristen hier: Nee gibsons hoeven niet altijd beter te zijn, nee er zijn ook slechte gibsons die slechter zijn dan de betere epiphones. Jah epiphones zijn te duur ten opzichte van een Richwood

B-studio
2 juli 2007, 10:40
Ok, bedankt voor je antwoord. Klein vraagje er achteraan
wat zou beter bij mijn muziekstijl passen? een SG of een LP? Heb daar even geen idee van, mijn stratje wil nog best een lekker geluidje eruit persen maar wil ook wat andere modellen (die een ander geluid produceren) proberen.

johns
2 juli 2007, 10:48
Ik vind de epiphone les paul standaard helemaal niet verkeerd. Betere stemmeganieken staan nog wel op het lijstje. Hij houdt z'n stemming wel, maar het stemmen zelf gaat nogal lastig.

Ik stuur je via een pb een linkje :)

Badman
2 juli 2007, 16:02
Test hem maar eens: iedereen heeft zo z'n smaak. Ik heb onlangs voor de eerste keer na 3 jaar Strat-spel op een Epiphone Les Paul gespeeld en dat ding lag me totaal niet. Na 2 minuten hing ie terug aan het rek en heb ik me wat zitten amuseren met een Jaguar... Het zit in het bloed zeker :)