PDA

View Full Version : PRS bromt



Raziellus
2 juli 2007, 03:00
Hey mijn custom 24 geeft nogal wat brom en ruis als ie aanstaat maar er niet op gespeelt wordt, kheb al eens contactspray gebruikt en dat werkte redelijk,mss dat jullie nog tips hebben? Brand maar los!

iwamoto
2 juli 2007, 03:50
is ie goed ge aard? desnoods laten isoleren...

DeiDRagonas
2 juli 2007, 09:21
Heb je je amp in een geaard stopcontact? Ik had dat ook bij mn Gibson LP, maar eenmaal in een geaard stopcontact geplugd was t weg. Ik zou trouwens NOOIT contactspray gebruiken!! Is leuk voor tijdelijk (bijv nog even snel een optreden ermee doen), maar is zeker geen goed middel. De ruis en het gekraak komt ALTIJD erger terug dan dat het eerst was!!

no 1 hops
2 juli 2007, 10:55
Heb je je amp in een geaard stopcontact? Ik had dat ook bij mn Gibson LP, maar eenmaal in een geaard stopcontact geplugd was t weg. Ik zou trouwens NOOIT contactspray gebruiken!! Is leuk voor tijdelijk (bijv nog even snel een optreden ermee doen), maar is zeker geen goed middel. De ruis en het gekraak komt ALTIJD erger terug dan dat het eerst was!!
+1, volgens mij kan je nu alvast een stel nieuwe potmeters gaan zoeken, want contactspray vind ik persoonlijk troep.

waarschijnlijk bromt ie omdat ie honger heeft, kan zijn goede 'voeding' niet krijgen.

glasbier
2 juli 2007, 11:03
WD-40 blijkt wel goed te zijn.

bass blom
2 juli 2007, 11:09
hee glasbier..
je prs al trug? :D

Raziellus
2 juli 2007, 13:10
aan het stopcontact en versterker ligt het wrs niet...en zover ik weet is ie wel goed geaard, mag je sowieso wel verwachten van een PRS vind ik althans. Ik zou zelf ook nooit snel contactspray gebruiken maar er zijn iid een paar goeie sprays. Werkt dat isoleren met schuimrubber goed? En weet iemand hoe je de geaardheid kunt meten want zo'n techneut ben ik ook weer niet :P

sickpunk
2 juli 2007, 13:17
de vraag is of je versterker geaard is... niet je gitaar...
gooi je versterker is in ene stopcontact in je keuken en kijk dan nog is...

Raziellus
2 juli 2007, 13:25
hmm ok maar als ik mijn ibanez op de zelfde manier aansluit geeft die geen brom of ruis, en het probleem ligt wel bij de prs want ik heb hem al eens ge-contactsprayt en dat hielp enorm..

glasbier
2 juli 2007, 13:38
hee glasbier..
je prs al trug? :D

nee!
schiet niet op hè!

bass blom
2 juli 2007, 13:42
dasmooikutman

glasbier
2 juli 2007, 13:46
dasmooikutman

op z'n zachts gezegd....

Raziellus
2 juli 2007, 13:52
Ik ga hem wel isoleren en hem een keer met een goeie contactspray te lijf en anders vervang ik idd de potmeters wel...

DeiDRagonas
2 juli 2007, 16:18
"...maar er zijn iid een paar goeie sprays."

Da's een illusie, sorry...

sickpunk
2 juli 2007, 16:51
Ik ga hem wel isoleren en hem een keer met een goeie contactspray te lijf en anders vervang ik idd de potmeters wel...

en als je er niet op speelt maar je raakt iets van metaal aan? dus de brug, of de snaren... ruist ie dan ook nog zoveel?

no 1 hops
2 juli 2007, 17:52
WD-40 blijkt wel goed te zijn.he glasbier, daar help je echt je potmeters en gitaar mee naar de knoppen.
siliconen zijn niet goed voor hout, moet je dus ook nooit je tuners mee smeren.
wd 40 gebruik je voor bouten moeren, alles waar je ook wel eens naaimachine olie voor gebruikt.
slot van je voordeur bv , maar dit is exht geen contact spray, hiermee zorg je juist dat er een laag over de contactbaan komt en afschermt.

trouwens jammer dat je eigen gitaar nog niet klaar is.
zal wel leveringsprobleem zijn of zo van je nieuwe pups.

no 1 hops
2 juli 2007, 17:55
Ik ga hem wel isoleren en hem een keer met een goeie contactspray te lijf en anders vervang ik idd de potmeters wel...niet doen Raz.
kontaktspray is dus iets geleidend en dan heb je bij overmatig gebruik kans dat je dus de boel kortsluit en dus geen geluid meer hebt., bv signaal naar massa en je hebt een killswitch.
dat je ibanez het niet doet zegt niet veel.
gewoon de versterker in de keuken zetten inpluggen en proberen, bromt die dan zit het in de gitaar.
en dat word zoeken , omdat je al met die vloeistof aan het klooien bent geweest.
dus alles goed droog maken als er vloeistof buiten de potmeter is gekomen.

glasbier
2 juli 2007, 18:06
he glasbier, daar help je echt je potmeters en gitaar mee naar de knoppen.
siliconen zijn niet goed voor hout, moet je dus ook nooit je tuners mee smeren.
wd 40 gebruik je voor bouten moeren, alles waar je ook wel eens naaimachine olie voor gebruikt.
slot van je voordeur bv , maar dit is exht geen contact spray, hiermee zorg je juist dat er een laag over de contactbaan komt en afschermt.

trouwens jammer dat je eigen gitaar nog niet klaar is.
zal wel leveringsprobleem zijn of zo van je nieuwe pups.

Hoi!
Ergens las ik dat er een bedrijf is die juist wel die WD-40 gebruikt;ik heb er dus zelf geen ervaring mee.
Wel heb ik contactspray gebruikt voor een strat van mij en dat werkte best wel goed maar dat is wel een tijdelijke oplossing.

Het blijkt inderdaad dat er leveringsproblemen zijn vanwege een fusie van de importeur.
Helaas ben ik al bijna 3 maand verder en nog steeds niets opgeschoten.
Ik heb wel een vervangende gitaar meegekregen(prs les paul) maar die is lang zo goed niet als mijn prs custom.
We wachten af(grommel,grommel!)

glasbier
2 juli 2007, 18:11
he glasbier, daar help je echt je potmeters en gitaar mee naar de knoppen.
siliconen zijn niet goed voor hout, moet je dus ook nooit je tuners mee smeren.
wd 40 gebruik je voor bouten moeren, alles waar je ook wel eens naaimachine olie voor gebruikt.
slot van je voordeur bv , maar dit is exht geen contact spray, hiermee zorg je juist dat er een laag over de contactbaan komt en afschermt.

trouwens jammer dat je eigen gitaar nog niet klaar is.
zal wel leveringsprobleem zijn of zo van je nieuwe pups.

Ik heb net even gekeken,maar die WD-40 is silliconenvrij!

Anders Destium
2 juli 2007, 20:04
Als er ergens een contact los zit dan kun je heel makkelijk ruis krijgen, zeker wanneer het je aarde is. Ik zou het eerder in zoiets zoeken, dus of zelf de control cavity openschroeven en kijken of er iets loshangt of er direct mee naar een tech. Dure gitaar of niet, het blijven toch altijd pieldraadjes waarmee de electronica aan elkaar vastzit ;)

no 1 hops
3 juli 2007, 11:23
Ik heb net even gekeken,maar die WD-40 is silliconenvrij!oeps!!,
je hebt gelijk glasbier, ik zit ernaast.
en dat het ook als kontaktspray kon worden gebruikt wist ik al helemaal niet.
heb een spray dat geloof ik S60 heet die gecorodeerde kontakten aanpakt uit de electronica winkel.
tja weer wat geleerd.
jammer dat het met prs zo langzaam gaat, maar ik weet wat het is.
moest een potmeterje hebben voor een GNX, 3 maanden wachten.

Raziellus
4 juli 2007, 01:26
Ik heb het gecheckt en hij ruist dus NIET als ik bijv. de stoptail aanraak, verder is er wel een beetje een kraak als ik aan de rotary-switch draai..

sickpunk
4 juli 2007, 09:48
nou dan is je aarde dus niet lekker.... misschien ergens een draadje los?