PDA

View Full Version : Multi kanaal lampen versterkers



Evil-Payasos
1 juli 2007, 23:36
He!

Ik ben over naar 4 VWO en het was me ene zwaar jaar....Maar om het te vieren ga ik deze vakantie naar een grote muziek winkel (Thomann??), en ga ik een amp kopen! (circa 1800,- top+kast 2x12/combo)

Ik ben opzoek naar een veelzijdige fulltube amp, mag combo of top + 2x12 kast zijn. Hij moet vooral een prachtige clean hebben, maar ook een brute brute scheur en als het eventueel kan ook een mooie reverb.

Nu heb ik op het internet al een aantal mooie amps gevonden, alleen heb ik ze nog niet kunnen testen... Ik wil er mooie cleane blues (srv) en een dikke low end brute scheur uit kunnen krijgen.

Hier zijn de amps die ik gevoden heb:

-Engl Powerball
-Hughes and kettner trilogy
-Koch multitone 50
-Marshall JVM 410
-Mesa boogie express 5:50 combo


Hier zijn de 2x12 kasten die ik gevonden heb (liefste 2e hands)

-Engl E212VH
-Framus FR212CB
-Harley Benton G212 Vintage (zou het prettigst zijn kwa prijs!!)
-Marshall TSL212


En nu vroeg ik mij af wat jullie vonden van dit rijtje en vooral welke combinatie jullie mij zouden kunnen aanraden voor mijn, al eerder genoemde, eisen. En alternatieven of tips zijn ALTIJD welkom!! Verder zijn ook ervaringen met deze amps welkom!

Ik doe dit vooral zodat ik mij meer kan orieenteren in deze amps, en weten welke ik vooral moet gaan testen volgende keer!

Ik bedank jullie alvast!

faasie
2 juli 2007, 00:31
Zelf een trilogy, clean vind ik fantastisch, mis alleen af en toe wel reverb, maarja daarvoor zijn pedaaltjes uitgevonden :D.

Heel divers, ziet er leuk uit, en niet al te duur. Ben er zeer tevreden over, alleen veel knopjes, dus veel geprobeer om leukste geluid uit te krijgen.

Probeer ze allemaal zou ik zeggen. (heb je niet veel aan heh ;))

stevie_vp
2 juli 2007, 00:59
ben zelf erg tevreden met me koch.. heel mooi clean en goeie spring reverb.
Lekkere scheur... alles eigenlijk. Maar idd alles testen....

Evil-Payasos
2 juli 2007, 09:06
Oke, en wat kunnen jullie mij vertellen over de cabs die ik erbij gezet heb? (en is het te doen om de amps aan te sluiten op een 1x12 kast? Of blaas ze em dan op? Ofzo?..)

jw009
2 juli 2007, 10:36
Koch Powertone !!! Zul je wel ff een 2e handsje op de kop moeten tikken om het binnen je budge te houden. Ik zou hem zeker een keer testen, heb hem zelf ook en vind het echt een super amp. Heerlijke clean, lekkere crunch en een super strakke distortion. Reverb en solo volume schakelbaar op alle kanalen.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 10:49
Ik kan hem 2e hands in een winkel krijgen voor 995, zou nog ontzettend goedkoop zijn ook!! maar is die ''beter'' dan de powerball of de JVM 410?!

(welke kast zou je me dan adviseren voor mijn eisen?!)

LCH
2 juli 2007, 11:16
Ik ben over naar 4 VWO en het was me ene zwaar jaar....Maar om het te vieren ga ik deze vakantie naar een grote muziek winkel (Thomann??), en ga ik een amp kopen! (circa 1800,- top+kast 2x12/combo)
Haha, dat zijn dure vakanties joh! Wat komt er als je dat diplomaatje haalt? Een custom-made Dumble? ;)

Voor 1800 euro kun je natuurlijk ontzettend veel kopen. Je speelt neem ik aan in een band, het zou zonde zijn om die peperdure amps op zolder neer te zetten. Zo'n JVM410 vind ik persoonlijk een geweldig ding, maar zoals je zelf al zegt, alles uittesten is het beste. Ik zou je wel willen adviseren niet te bezuinigen op een cab. Voor veel geld een buizentop kopen om vervolgens een zuinig cabje te kopen dat van multiplex is gemaakt schiet ook niet echt op.

Succes!

Evil-Payasos
2 juli 2007, 11:33
Hahaha, ja ik kan ook niet wachten tot ik slaag;)

Maar het gaat dan echt niet lukken om een dure/goede kast te kopen als ik al een amp van 1600 euro heb gekocht... Dat zat ik eerder te denken aan Die Harley Benton (genoemd in eerdere onderwerpen).

Maar als ik nouw een, 2e hands powertone koop heb ik nog geld voor een mesa boogie kast of zown prachtige bogner kast.... dit kan ik ook doen als ik een fireball/blackmore of studiotone koop. Want dan heb ik veel geld over en kan ik zown leipe kast kopen. Het enige is, dat die kast mijn kamer niet verlaat. Omdat ik op 3 hoog woon, en niet van shouwen hou. Dus die kast blijft gewoon staan, en ze hebben bij gigs altijd wel kasten staan! Dus dan gebruik ik die gewoon. Of is het toch beter om die bogner kast elke keer mee te nemen?

Het grote nadaal van de fireball/blackmore is dat ze gespleten eq's hebben! en dat is absoluut niet wat ik wil!

Dus wat raden jullie mij aan te doen?!

Harley Benton kastje (200,-) met een amp als: Powerball-1500,-
Trilogy-1400,-
JVM-1444,-
Mesa 5:25-1400,-

Of een:
Bogner kast oversised (750,-) Met amp als: Powertone (2ehands)-1000,-
Of iets van engl.. (andere suggesties 2 chan)

Ooooof een combo! Boogie 5:50-1700,-
Boogie 5:25-1500,-
Brunetti Maranello-800,-

POEWH!! Wat een keuzes,,,

Alvast bedankt!!

ACSlater
2 juli 2007, 12:09
Voor veel geld een buizentop kopen om vervolgens een zuinig cabje te kopen dat van multiplex is gemaakt schiet ook niet echt op.

Bij mijn weten zijn alle cabs van multiplex toch? Ik heb nog maar een "custombuild" gezien van massief eiken ook al zullen er wel meer zijn. Ik dacht dat de normale cabs allemaal van multiplex zijn. Verschil is het hout dat dat dan weer voor die multiplex is gebruikt.

Ik dacht dat Thomann alleen een webwinkel had maar blijkbaar hebben ze toch een vestiging in Bambergen of zoiets waar je dus langs kunt.

Speeddemon
2 juli 2007, 13:16
Evil, je zou es zo'n Brunetti MC2 combo moeten testen. Is ook rond de 1500 euro.

Tristan hier is er super-negatief over, maar ik vond 'm (op hard thuis-repetitie volume) erg o.k.
3 schakelbare kanalen, schakelbare galm en een Edge schakelaar. Soort volume/gain boost en mid-scoop in 1, goed voor solo's, die meer moeten snijden. Weliswaar maar een 1x12", maar d'r komt toch een bult laag uit! :cooler:

Evil-Payasos
2 juli 2007, 13:31
ga ik zeker doen!!

ze hebben er 1 bij Musicmanics in Haarlem staan, ik was zeer tevreden over de Maranello van Brunetti!! (alles schijnt handwired te zijn!)

Steven Otto
2 juli 2007, 14:10
Die Maranello klinkt als een klok! Kan echt bruut klinken, maar ook gewoon lekker stevig. Maar ik weet niet of die 25 watt echt genoeg is om in een band te spelen (toelichting in mijn thread). maar je bespaart een hoop geld met dat ding!

Tristan
2 juli 2007, 14:46
Die Brunetti's zijn echt niet handwired hoor, gewoon printplaat, niet dat dat echt wat uitmaakt overigens...
Tsja, leuke amps voor thuis, maar wil je in een band spelen dan kan je ze beter laten staan...

Waarom koop je niet gewoon een 2x12 cab als je een 4x12 te veel gesjouw vindt?
Een goede 2x12 cab klinkt prima hoor...

Speedy:
Ik ben echt niet zonder reden zo negatief over de Brunetti MC2, dat is naar mijn idee echt de slechtste amp op aarde, in ieder geval de slechtste amp waar ik ooit live mee gespeeld heb...
Dan nog liever een Peavey Bandit, als je begrijpt wat ik bedoel...

Steven Otto
2 juli 2007, 14:48
Die Brunetti's zijn echt niet handwired hoor, gewoon printplaat, niet dat dat echt wat uitmaakt overigens...
Tsja, leuke amps voor thuis, maar wil je in een band spelen dan kan je ze beter laten staan...


Dan weet ik tot nu toe genoeg, thx :p ;)

Tristan
2 juli 2007, 14:52
Overigens kan je met sommige 20 watt amps prima uit de voeten in een band (hangt er wel vanaf wat voor band natuurlijk)...
Het gaat met name om de voicing en de directheid van de versterker, die Brunetti's zijn gewoon niet zo direct en puur van geluid, vandaar dat je met zo'n MC2 die toch al gauw 60 watt levert al moeite hebt 'm te horen in de bandmix...

jw009
2 juli 2007, 16:41
Ik kan hem 2e hands in een winkel krijgen voor 995, zou nog ontzettend goedkoop zijn ook!! maar is die ''beter'' dan de powerball of de JVM 410?!

(welke kast zou je me dan adviseren voor mijn eisen?!)

Is dat 995 voor de Powertone 2? Dan zou dat een hele goede deal zijn.

Ik vond de powertone 2 stuk beter klinken dan de powerball zowel clean als higain. Heb ze naast elkaar getest, op een bognet 4x12. De JVM heb ik nog niet gehoord.

Evil-Payasos
2 juli 2007, 16:49
Oke!! Nouw ik was al van plan om een 2x12 kast te kopen! Alleen zou het een goedkoop H&B ding worden als ik 1500 voor de head moet neer leggen, en een dikke bogner als het 'maar' 1000 voor de amp zou zijn!

Evil-Payasos
3 juli 2007, 08:22
Ieman nog reacties op mijn probleem?

Mr.Bluesbreaker
3 juli 2007, 08:36
Noem het een luxeprobleem man:D

Met zo'n budget moet je denk ik bijna niet meer afgaan op forum meningen.
Er zijn bijna geen slechte amps voor 1800 euro te koop, misschien slechts amps die niet je smaak kunnen zijn. Ga eens een middag in Jukbox (Boekel) of een andere mooie zaak zitten testen, en je weet meteen wat je goed en minder goed ligt.

Over cabinetten:
Ik ben geswitched van een marshall 1960 A naar een Bogner 4*12 Straight met Greenbacks. Nu is de bouwkwaliteit natuurlijk van een hele andere klasse, maar was de 1960 A absoluut geen slechte cab. Ik hield gewoon niet van het type speaker dat hier standaard in zat, dat maakt ook een heel groot deel uit.

LCH
3 juli 2007, 10:49
Met zo'n budget moet je denk ik bijna niet meer afgaan op forum meningen.
Er zijn bijna geen slechte amps voor 1800 euro te koop, misschien slechts amps die niet je smaak kunnen zijn.
Helemaal mee eens. Maar toch zou Evil er goed aan doen ook een goeie cab te kopen. Voor 1800 euro kun je een monsterlijke head kopen maar als je vervolgens een zuinig dun-klinkend cabje erbij koopt is dat ook een beetje zonde. ;)

Speeddemon
3 juli 2007, 11:50
Helemaal mee eens. Maar toch zou Evil er goed aan doen ook een goeie cab te kopen. Voor 1800 euro kun je een monsterlijke head kopen maar als je vervolgens een zuinig dun-klinkend cabje erbij koopt is dat ook een beetje zonde. ;)
Maar behalve ACSlater's positieve ervaringen, weten we helemaal niet of die HB 2x12"s met V30's dun klinken of niet, dus ik zou niet zo maar zulke conclusies trekken.

Kim Wilson
3 juli 2007, 11:55
Ik vind het ook raar, hoor. Wel 1500 Eu uit kunnen geven voor de meest mosterlijke top, maar geen centen voor een fatsoenlijke cab*...




* Ik zeg dus niet dat die HB niet fatsoenlijk is, maar je begrijpt wel wat er bedoeld wordt... :satisfie:

LCH
3 juli 2007, 13:43
Maar behalve ACSlater's positieve ervaringen, weten we helemaal niet of die HB 2x12"s met V30's dun klinken of niet, dus ik zou niet zo maar zulke conclusies trekken.
Als je het zo interpreteert heb je het verkeerd gelezen. Het gaat me niet om V30 of HB-cab of wat dan ook. Het gaat me om het algemene principe dat het zonde is een gigantisch dure amp te kopen om vervolgens te bezuinigen op een onnozel cabje, ongeacht of daar HB, Framus, Bogner of wat dan ook op staat. ;)

Speeddemon
3 juli 2007, 15:37
Als je het zo interpreteert heb je het verkeerd gelezen. Het gaat me niet om V30 of HB-cab of wat dan ook. Het gaat me om het algemene principe dat het zonde is een gigantisch dure amp te kopen om vervolgens te bezuinigen op een onnozel cabje, ongeacht of daar HB, Framus, Bogner of wat dan ook op staat. ;)
Ik snap het wel, maar wat nou als die HB cab voor z'n 198 euro 95% zo goed is als een Bogner cab van tegen de 1000 euro?
Ik steek dan liever die 800 euro in m'n zak en koop er een toffe gitaar voor.
Daarbij, als 2000 euro je budget is (ongeveer mijn budget voor head + cab),
en je kijkt naar een Marshall JVM (is te vinden voor 1234 euro incl. verzenden), dan kun je idd een cab van +/- 750 euro erbij kopen. Maar zowel de Marshall als Engl cabs heb je niet voor dat geld met V30's. Bij HB zou je een FULL STACK kunnen kopen voor 696 euro (2x 348 euro voor de V30 4x12"), en van de overige 54 euro koop je Marshall-speakerdoek, 2 logootjes, en bam, je hebt een vette stack.

Ik kijk ook naar een Koch Powertone II, maar die heb ik nog niet goedkoper gezien dan 1660, en dan zou een Koch 4x12 van rond de 850-900 euro best dik boven je budget komen.

Negative K3 fan
3 juli 2007, 16:08
Ik snap het wel, maar wat nou als die HB cab voor z'n 198 euro 95% zo goed is als een Bogner cab van tegen de 1000 euro?
Ik steek dan liever die 800 euro in m'n zak en koop er een toffe gitaar voor.
als, als, als, als die gitaar van 800 euro nou 125% zo goed is als 1tje van 99 euro dan kun je toch ook veel beter een squier kopen en voor de rest van het geld naar de hoeren gaan? sorry, maar ik vind dit echt een hele slechte redenatie.

Daarbij, als 2000 euro je budget is (ongeveer mijn budget voor head + cab),
en je kijkt naar een Marshall JVM (is te vinden voor 1234 euro incl. verzenden), dan kun je idd een cab van +/- 750 euro erbij kopen. Maar zowel de Marshall als Engl cabs heb je niet voor dat geld met V30's.
als 2000 euro je budget is en je kijkt naar een marshall 1960 TV dan kun je daar een top van +/- 1100 euro bij kopen en dan heb je over het algemeen een verdomd leuke amp.

Bij HB zou je een FULL STACK kunnen kopen voor 696 euro (2x 348 euro voor de V30 4x12"), en van de overige 54 euro koop je Marshall-speakerdoek, 2 logootjes, en bam, je hebt een vette stack.
een vette stack die nergens naar klinkt bedoel je :)


onderschat cabs niet, gebruik gewoon je oren, via internet kunnen wij jou niet vertellen wat je moet gaan kopen of wat het beste klinkt en verschillende speakercabs maken een wereld van verschil ook al hebben ze dezelfde speakers.

edit: ik lees het topic wat verder door, maar ik heb nog nergens gelezen over welke amps jij nou goed vindt klinken en gaat het daar uitiendelijk niet om? stop met dit geneuzel en ga eens wat gear uitproberen en ga dan je hoofd eens breken over financieel geneuzel.

Speeddemon
3 juli 2007, 16:16
Sorry, maar jij probeert mijn stellingen onderuit te halen met AANNAMES.

:stop:

Zo lang jij of ik NIET over die HB cabs hebben gespeeld, kunnen wij daar geen oordeel over vellen, of wel soms?

En waarom zou ik geinteresseerd zijn in een Marshall 1960TV kast?
Daarbij, misschien dat je voor 1100 euro een verdomd leuke amp hebt, maar niet met mijn gewenste features.
-minimaal 3 onafhankelijke kanalen (EQ van kanaal 2 en 3 mag gedeeld zijn)
-helder clean, lekkere crunch en goede metal-distortion, die niet te korrelig klinkt.
-schakelbare galm of schakelbare fx-loop
-schakelbare 2e master.

vooralsnog voldoen alleen amps BOVEN de 1400 euro (in NL dan ;de Koch Powertone II en de Marshall JVM) aan deze eisen. Misschien die Framus Dragon ook wel, maar die heb ik nog niet gehoord.
Diezel Herbert vond ik gaaf, maar te duur, Engl SE idem.

Kim Wilson
3 juli 2007, 16:21
Speed, vind je het dan niet raar dat voor de amp een wereldbedrag wordt betaald, omdat het juist DIE amp moet zijn, en dat daar tegelijkertijd de goedkoopste cab bijgezocht wordt? Als ik zo'n amp zou kopen voor dat geld (blijkbaar weet ik dan exact wat ik wil, anders zou ik er niet zoveel in investeren), zou ik het niet aan het toeval overlaten. Dan ga ik niet zitten kloten met een zo goedkoop mogelijke cab. Dan moet dat stukje ook top zijn.

De cab wordt hier ernstig ondergewaardeerd, vermoed ik...

Speeddemon
3 juli 2007, 16:30
Speed, vind je het dan niet raar dat voor de amp een wereldbedrag wordt betaald, omdat het juist DIE amp moet zijn, en dat daar tegelijkertijd de goedkoopste cab bijgezocht wordt? Als ik zo'n amp zou kopen voor dat geld (blijkbaar weet ik dan exact wat ik wil, anders zou ik er niet zoveel in investeren), zou ik het niet aan het toeval overlaten. Dan ga ik niet zitten kloten met een zo goedkoop mogelijke cab. Dan moet dat stukje ook top zijn.

De cab wordt hier ernstig ondergewaardeerd, vermoed ik...
Nee hoor, als dat zo was, zou ik niet naar cabs met V30 speakers kijken.
Begrijp me goed, ik heb een flink aantal (merk) cabs gehoord en er waren er maar weinig die 'het deden' voor me.
Ik weet dat ik V30 speakers best lekker vind klinken, want toen ik mijn Engl 'medium' half-stack kocht, had Schreeven (Nijmegen) 2 Engl 2x12's besteld voor me, die ik kon A/B-en. De ene had V60's, de ander V30's. Ik ben toen voor de V30 variant gegaan.

Je ziet mij dan ook echt niet kijken naar cabs met no-name 'custom designed' speakers. Ik zou hooguit zo'n HB 4x12 met eigen merk speakers overwegen, om als dummy kast te gebruiken. Voor 168 euro zet ik tenminste geen houten 4x12 kast, met alle hardware, tolex en speakerdoek in elkaar.
Maar die HB kast, die ik wel zou willen testen, heeft netjes Celestion V30's, en kost ook ruim 't dubbele (348 euro).
Het mooiste zou zijn, als ik m'n amphead zou hebben, en die meesjouwen en dan geblinddoekt speakerkasten van 150 euro tot 1500 euro testen.

Kim Wilson
3 juli 2007, 16:34
Nee hoor, als dat zo was, zou ik niet naar cabs met V30 speakers kijken.
Begrijp me goed, ik heb een flink aantal (merk) cabs gehoord en er waren er maar weinig die 'het deden' voor me.
Ik weet dat ik V30 speakers best lekker vind klinken, want toen ik mijn Engl 'medium' half-stack kocht, had Schreeven (Nijmegen) 2 Engl 2x12's besteld voor me, die ik kon A/B-en. De ene had V60's, de ander V30's. Ik ben toen voor de V30 variant gegaan.

Je ziet mij dan ook echt niet kijken naar cabs met no-name 'custom designed' speakers. Ik zou hooguit zo'n HB 4x12 met eigen merk speakers overwegen, om als dummy kast te gebruiken. Voor 168 euro zet ik tenminste geen houten 4x12 kast, met alle hardware, tolex en speakerdoek in elkaar.
Maar die HB kast, die ik wel zou willen testen, heeft netjes Celestion V30's, en kost ook ruim 't dubbele (348 euro).
Het mooiste zou zijn, als ik m'n amphead zou hebben, en die meesjouwen en dan geblinddoekt speakerkasten van 150 euro tot 1500 euro testen.
Het geluid van een cab is niet alleen afhankelijk van de speakers. Ook de constructie is heel erg van belang. Ik zou de HB ook meenemen in mijn zoektocht, maar ik zou ook luisteren naar een Bogner V30, een Engl V30, enzovoort.

Ik vind het gewoon heel gek dat er op voorhand maar zo weinig voor de cab wordt gereserveerd, terwijl de top zoveel heeft mogen kosten.

Speeddemon
3 juli 2007, 16:42
Ik vind het gewoon heel gek dat er op voorhand maar zo weinig voor de cab wordt gereserveerd, terwijl de top zoveel heeft mogen kosten.
Nee, je ziet het verkeerd.
De tops die ik wil, kosten zoveel, omdat ik er veel van eis (qua functies).
(oorzaak en gevolg liggen dus andersom, dan in jouw beredenering.)

Stel nou dat ik rete-basic in een 70's rockband ofzo zou spelen,
laat ik Franc een Plexi in elkaar flanzen en kies ik de beste cab erbij. Maar nu heb ik x budget, wil een head die veel kan, dus ja, dan kan ik een paar dingen doen:
-m'n eisen bijstellen en voor een goedkopere (=minder functies) head gaan. (not likely)
-doorsparen om m'n budget te vergroten (mogelijk).
-m'n huidige amp-rig verkopen (moet toch wel zo'n 1000-1200 opleveren), en dan een HELE DIKKE set kunnen kopen. (not likely)
-goedkope cab kopen (mogelijk)
-2e hands kopen (behalve de Rivera Knucklehead, not likely, want 2e hands JVM's heb ik nog niet gezien, evenmin als de Powertone II (.1, met die midshift switches)

Kim Wilson
3 juli 2007, 16:45
Ik zou dan voor de "doorsparen"-optie kiezen. Voor zoveel geld neem ik geen genoegen meer met een 95% cab. Dat bedoelde ik.

Evil-Payasos
3 juli 2007, 19:08
Wow, veel reacties in 24 uur!! Mooi!

Als ik nouw heel eerlijk ben.... Zou ik ook kiezen voor een monsterlijke head en een monsterlijke cab. Nu heb ik (eerder vermeld) al een koch powertone II 2e hands in een winkel zien staan voor 995,- dan kan ik er nog een mooie bogner kast bij doen.

Of ik koop die head van 1600 (powerball,jvm) en wacht nog een half jaar voor die cab?...

Of een combo! Maar ik heb liever een head ivm gigs.

Maar nogmaals, ik moet alles nog testen!, GFa zondag 4 weken op vakantie en moet deze week nog werken dus het zalniet snel gebeuren...

Ik doe dit alleen om jullie idee hierover te krijgen.

BEDANKT voor de reacties van zo ver

Speeddemon
3 juli 2007, 19:40
Wow, veel reacties in 24 uur!! Mooi!

Als ik nouw heel eerlijk ben.... Zou ik ook kiezen voor een monsterlijke head en een monsterlijke cab. Nu heb ik (eerder vermeld) al een koch powertone II 2e hands in een winkel zien staan voor 995,- dan kan ik er nog een mooie bogner kast bij doen.

Of ik koop die head van 1600 (powerball,jvm) en wacht nog een half jaar voor die cab?...

Of een combo! Maar ik heb liever een head ivm gigs.

Maar nogmaals, ik moet alles nog testen!, GFa zondag 4 weken op vakantie en moet deze week nog werken dus het zalniet snel gebeuren...

Ik doe dit alleen om jullie idee hierover te krijgen.

BEDANKT voor de reacties van zo ver
Als jij die PTII niet neemt, en het is het type met die mid-shift schakelaars, geef mij dan effe een PM met het adres van de winkel, waar ie staat. :satisfie:

Ik heb wel es op een Powerball gespeeld, en vond 'm opzich wel vet, maar ook wel erg leven-/karakter-loos. Die Marshall JVM heeft tenminste duidelijk de Marshall smoel in z'n klank zitten.

Evil-Payasos
3 juli 2007, 19:45
hahaha, ik kan het helaas niet zeggen nog. Nog 4 weken wachten!! (zelf hopen dat ze hem nog hebben!)

Enige probleem is, is dat ik de volgende amps met de volgende cabs naast elkaar wil testen, zodat ik direkt het verschit zie, en de aller aller beste koop.

Alleen zijn er geen winkels die zowel de:
Mesa boogie express 5:50 (head/combo)
Hughes and kettner trilogy
Engl powerball
koch powertone II
Marshall JVM

als de:
Harley Benton Vintage cab
marshall TSL212 cab
bogner oversised cab

hebben! En dit is bijna een nummer 1 eis, anders koop ik misshcien een amp die niet het ALLER beste is voor deze prijzen... Of weet 1 van jullie waar ze al deze amps hebben, (of het grootste gedeelte)

Greetz

jorrit
3 juli 2007, 19:55
koop een dure cab, engl, bogner etc. je geluid is zo goed als je zwakste schakel. dus koop jij voor 200 een kast en voor 1500 een amp... zonde.

Evil-Payasos
3 juli 2007, 19:58
ok:D bedankt!

Evil-Payasos
3 juli 2007, 20:04
Woeiw!

Begin toch erg sterk te neigen naar de MNesa Express 5:50 Zie nu net op

http://guitare.playback-europe.com/mesa_boogie-express_5:50_combo-13329.html

dat hij redelijk goedkoop is, en ik hoef geen cab bij te kopen!!:D

alleen nog testen!

Speeddemon
3 juli 2007, 20:07
Hey Evil, bij van Gorp in Roosendaal hebben ze i.i.g. de Powerball en Powertone II staan, en de JVM zouden ze ook binnenkort binnenkrijgen. Er staat ook nog wat aan andere Engls (Invader, Blackmore sig.) en Mesa (Dual Rectumfrier), maar die hebben niet de functionaliteit die ik zoek.
De Invader misschien wel, maar is zwaar boven budget.

Evil-Payasos
3 juli 2007, 20:11
ja klopt! De invader is veeeeeel te duur, maar anders had die wel vet geweest 8-)

Oke, kleine verandering, De winkel moet nu zowiezo de powertone-express 5:50/5:25-jvm hebben!

(powerball is afgevallen door missen van echt mooie clean, trilogy is afgevallen, door minder positieve reacties op internet, vooral dat hij er overal net naast zit?)

echt ontzettend bedankt voor jullie snelle en erg handige reacuites!

Evil-Payasos
3 juli 2007, 20:25
Oeh, EN een mesa boogie f-50/f-30!!

Dus de winkel moet in het bezit zijn van:

Mesa boogie f-50/f-30, Mesa Ezpress 5:50/5:25 combo en head, koch powertone alleen head, marshall jvm alleen head.

Die mesa f series doe ik erbij, omdat ik overal lees dat de ''burn'' channel van de express niet echt rectofried klinkt, maar de clean wel geweldig is! Maar dat de ''burn;'' channel op de f's wel rectofried klinken!

nogmaals BEDANKT!

Negative K3 fan
3 juli 2007, 20:44
als je toch nog zoveel tijd hebt, probeer gewoon zoveel mogelijk amps te testen, ga een dagje naar musik produktiv in duitsland, daar kun je echt heel makkelijk cabs op verschillende versterkers horen. En een dagje jukebox kan vast ook geen kwaad, op een ernstige GAS aanval na dan.

andoni
3 juli 2007, 20:57
hahaha, ik kan het helaas niet zeggen nog. Nog 4 weken wachten!! (zelf hopen dat ze hem nog hebben!)

Enige probleem is, is dat ik de volgende amps met de volgende cabs naast elkaar wil testen, zodat ik direkt het verschit zie, en de aller aller beste koop.

Alleen zijn er geen winkels die zowel de:
Mesa boogie express 5:50 (head/combo)
Hughes and kettner trilogy
Engl powerball
koch powertone II
Marshall JVM

als de:
Harley Benton Vintage cab
marshall TSL212 cab
bogner oversised cab

hebben! En dit is bijna een nummer 1 eis, anders koop ik misshcien een amp die niet het ALLER beste is voor deze prijzen... Of weet 1 van jullie waar ze al deze amps hebben, (of het grootste gedeelte)

Greetz
1 tip: ga voor de Bogner cab. Spaar densoods een beetje door. De versterkers die je tot nu allemaal opgenoemd hebt, zijn allemaal goed, daar is het eerder een kwestie van smaak en/of het afwegen van features en prijs. Maar die Bogner cab staat echt een paar klassen hoger hoor. Volgens mij ga je eens zoveel plezier hebben met een goede cab onder je versterker. Ik heb toen ik mijn DSL100 kocht er een wat goedkopere 4x12 onder gezet (let wel: mijn budget was rond de 1000 euro, dus heel wat krapper dan het jouwe), en er is altijd in mij achterhoofd blijven spoken hoeveel beter de Marshall zich zou kunnen uitleven op een high end cab. Bij deze heb ik de stap gezet en een Bogner 2x12 Oversized besteld. Zoals de meeste gitaristen ga je uiteindelijk toch de uitgave doen naar meer high end materiaal. Kan je het beter ineens goed, zeker een cab, als je smaak geen bocht van 180 graden maakt zijn dat dingen voor het leven.

Wat ook een erg goede optie is, is de Engl 2x12 met V30 speakers. Klinkt net iets minder dan de Bogner maar het prijssverschil is procentueel wel vrij groot. De vraag is of die paar 100 extra euro het niet waard zijn als je toch een grote aankoop gaat doen.

Evil-Payasos
3 juli 2007, 22:04
Ja als ik een losse head met cab zou kopen, zou het de bogner of ene mesa recto 2x12 kast worden (ook die moet ik nog testen!)

Maar du begint de combo ook te trekken! want voor 30(!!!!!!!!!!!) euro meer heb ik een Mesa express 5:50 combo met 1x12 c90 (og noooit van gehoord is et wat?)

Evil-Payasos
4 juli 2007, 17:36
KUT! Vandaag in de muziek winkel geweest waar die 2e hands powertone zou moeten staan, maar het is geen powertone! maar een multitone I:(.... echt kut....dus dat verhaal; gaat niet door

Baker
4 juli 2007, 20:10
even los van mijn onderschrift serieus:
waarom wil je zoveel graager een powertone II dan een multitone I?

ieme
4 juli 2007, 20:13
Voor 1800 kun je na goed zeuren bij Beyersmusik wel een nieuwe Framus Dragon plus 4X12 kast krijgen... zeker het testen waard! EL34 tube amp, 3 onafhankelijke kanalen, 2 masters, midi en "normaal" schakelbaar...

Evil-Payasos
4 juli 2007, 20:21
Omdat de powertone II al die leuke mid shifts en bright toestanden heeft. En omdat ik dan liever 400 meer uitgeef aan een Mesa, want ik hebhet idee dat de powertone II en mesa wel in het zelde straatje zitten, maar de multitone I en de mesa niet? KAN het ook fout hebben hoor!

Hmmm, nog NOOIT gehoord van die framus amps, moet ok maar keertje bespelen. En is er dan niemand die ervaring heeft met de MNesa Express ampjes? er staat er 1 bij musicmaniacs, en ik ga em morge testen! Dus wees voorberijd op een grote revieuw!

Iemand nog leuke ideetjes?

EN BEDANKT ALLEN DIE GEPOST HEBBEN! <3

Evil-Payasos
4 juli 2007, 20:24
Owjah, er staat ook een powerball, dus kan ze lekker gaan vergelijken!! Hoewel ik nu al weet dat de clean en blues tones op de express beter gaan zijn dan op de powerball

Baker
4 juli 2007, 20:33
Omdat de powertone II al die leuke mid shifts en bright toestanden heeft. En omdat ik dan liever 400 meer uitgeef aan een Mesa, want ik hebhet idee dat de powertone II en mesa wel in het zelde straatje zitten, maar de multitone I en de mesa niet? KAN het ook fout hebben hoor!


mmm, die mid shifts zijn niet eens zo interessant. En die bright input zit ook op de multitone. Ik vind het opvallend dat je het belangrijkste onderscheid niet noemt: de dubbele mastervolume knop. Hoewel het ook weer niet onoverkomelijk is want de I heeft altijd nog de Boost functie.

But anyway. Dat de powertone meer in de lijn van de mesa ligt en de multi niet, daar zit misschien wat in.

Maar wat ik niet begrijp is dat je de amp toch niet gewoon even geprobeerd hebt. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.....

ieme
4 juli 2007, 20:36
Als je een HELE goeie 4X12 wil moet je een Bogner 2X12, 4X12 V30 nemen, dan hoef je niet weer een andere ik heb door de jaren zeer zeer veel cabs gehad en getest en in een band hoor je pas hoe geweldig deze cabs zijn...

Nu krijgen we natuurlijk de opmerking "ieme waarom verkoop je ze dan", nou omdat ik op het moment hier 2 412 en 2 212 bogners heb staan en dat is nou net even teveel van het goede!

Margen!!!

Speeddemon
4 juli 2007, 21:24
Voor 1800 kun je na goed zeuren bij Beyersmusik wel een nieuwe Framus Dragon plus 4X12 kast krijgen... zeker het testen waard! EL34 tube amp, 3 onafhankelijke kanalen, 2 masters, midi en "normaal" schakelbaar...

Dude, mag ik jouw kopie van 'Afdingen voor Dummies' dan lenen?
Die amp kost ZONDER cab al 1739 euro, dus hoe wil jij er een 4x12" voor 61 euro bijlullen? :o :???:

ieme
4 juli 2007, 21:26
Dude, mag ik jouw kopie van 'Afdingen voor Dummies' dan lenen?
Die amp kost ZONDER cab al 1739 euro, dus hoe wil jij er een 4x12" voor 61 euro bijlullen? :o :???:


nou ik kocht er vorig jaar een voor 1280 en de cab voor 520, volgens mij is dat 1700, maar misschien heeft het er mee te maken dat het zowel mijn 3e dragon top en 3e dragon 412 cab was die ik daar in notime haalde...

Speeddemon
4 juli 2007, 21:35
nou ik kocht er vorig jaar een voor 1280 en de cab voor 520, volgens mij is dat 1700, maar misschien heeft het er mee te maken dat het zowel mijn 3e dragon top en 3e dragon 412 cab was die ik daar in notime haalde...
Ja, maar volgens mij ga JIJ 'm nu niet voor Evil-Payosos kopen, of wel?
Misschien dat ie voor 2000 euro er een 2x12 bij krijgt, maar dan houdt 't ver op.

Ik zit op hun site te browsen, en ze hebben best een interessante collectie, maar ik vind ze niet meer zo goedkoop als voorheen. Daarbij, verzenden is best duur bij ze (30-40 euro), terwijl het bij Thomann 8 euro is, en bij Musicstore gratis boven de 100 euro bestelling.

ieme
4 juli 2007, 21:37
Ja, maar volgens mij ga JIJ 'm nu niet voor Evil-Payosos kopen, of wel?
Misschien dat ie voor 2000 euro er een 2x12 bij krijgt, maar dan houdt 't ver op.

Ik zit op hun site te browsen, en ze hebben best een interessante collectie, maar ik vind ze niet meer zo goedkoop als voorheen. Daarbij, verzenden is best duur bij ze (30-40 euro), terwijl het bij Thomann 8 euro is, en bij Musicstore gratis boven de 100 euro bestelling.


ik heb de afgelopen jaren veel bij beyers gekocht en bij zo'n beetje alle nederlandse zaken, en alle grote duitse winkels geweest en bij beyers kun je echt wel een hele goeie deal scoren als je normaal met ze gaat overleggen hoor!!

Speeddemon
4 juli 2007, 21:43
ik heb de afgelopen jaren veel bij beyers gekocht en bij zo'n beetje alle nederlandse zaken, en alle grote duitse winkels geweest en bij beyers kun je echt wel een hele goeie deal scoren als je normaal met ze gaat overleggen hoor!!
Ja o.k., maar als ik daar als nooit-eerder-geziene klant kom, denk jij serieus dat ze mij een amp van 1739 euro MET 4x12" cab van Framus voor 1800 laten meenemen?

Dat is mijn punt. Bij Dijkmans in Breda krijg ik ook een dikkere korting dan jij op grote aankopen, omdat ik er al 12 jaar spullen koop, maar het gaat nu effe om de topic starter. Die wil nu een dure half-stack of combo kopen (ik zelf ook trouwens) en krijgt waarschijnlijk niet ZULKE goeie deals als mensen die vaste klant bij een zaak zijn. Dat ze een deal maken geloof ik wel, maar niet 1800 euro voor een Framus Dragon half-stack. No way.

Evil-Payasos
4 juli 2007, 22:17
hahaha, of we doen het slim? Jij koopt hem voor mij en ik betaal je ervoor? maar dan krijg ik wel de korting die jij zu krijgen, (krijg je natuurlijk wel een bonus!!!! Daar niet van, maar het scheelt me ergb veel geld!!)

Hahahaha, het is maar een speculatie hoor!

Evil-Payasos
4 juli 2007, 22:21
Maar wat ik niet begrijp is dat je de amp toch niet gewoon even geprobeerd hebt. Al was het alleen maar voor de beeldvorming.....

Ik heb hem niet getest omdat ik direkt uit mijn werk kwam, en dus geen gitaar bij me had! Maar ga em morgen wel even testen op een bogner

Evil-Payasos
5 juli 2007, 19:34
KLOTE!, Ik ben bang dat het hele ''nieuwe versterker'' verhaal niet doorgaat!! Want eerst had ik een ''definitieve'' koper van mijn voxje, maar nu wil hij ineens niet meer! dus kom ik geld tekort, en heb ik al een versterker :mad: . Dit vind ik echt zwaar klote....

Maar misschien dat iemand hem nog koopt....Anders moet ik toch maar een andere gitaar kopen, want ik heb echt geen ruimte voor 3 versterkers! (heb ook grote bass amp...)

Dit is echt zwaar klote.

Maar ik wil iedereen die hier aan mijn vragen heeft meegewerkt ONTZETTEND bedanken voor jullie hulp, en ik hoop dat er ook mensen zijn die wijzer geworden zijn van mijn posts!!

Life sucks :chicken:

Greetz,

Tho
5 juli 2007, 19:41
helemaal niet. Live is altijd beter dan op cd. Misschien dat je 'life' bedoelt ;)

Mocht het nog doorgaan, ga voor de Powerball!!! Maar betaal er niet meer voor dan 1500. In Nederland gaan ze weg tussen de 1650 en 1750

Evil-Payasos
5 juli 2007, 19:43
Hahaha, ik heb het verbeterd,
dom dom dom dom dom dom dom :sssh:

Oke, bedankt!! (is die clean beter dan die van de mesa?)

Tho
5 juli 2007, 19:55
Hahaha, ik heb het verbeterd,
dom dom dom dom dom dom dom :sssh:

Oke, bedankt!! (is die clean beter dan die van de mesa?)

ik heb geen ervaring met mesa's maar de clean van de powerball is zo'n beetje Fender clean, en dat is niets overdreven


(wel een zacht brug element gebruiken dan he)

Evil-Payasos
5 juli 2007, 20:03
WOOOOOOOH,oke dan!:P

Tho
5 juli 2007, 20:08
WOOOOOOOH,oke dan!:P

Ja echt een fantastisch ding :) luister anders even op www.rocksolidamps.com

Evil-Payasos
5 juli 2007, 20:10
Dus ik zou er met een strat gewoon SRV soundjes uit moeten kunnen krijgen, en met een explorer, heavy metallica shit?

Tho
5 juli 2007, 20:34
Dus ik zou er met een strat gewoon SRV soundjes uit moeten kunnen krijgen, en met een explorer, heavy metallica shit?

ja kijk helemaal valt het toch niet na te bootsen. Het blijft een hi gain amp met hele andere buizen die SRV gebruikte (daar ga ik van uit tenminste)

Maar inderdaad, hij is zeer veelzijdig, heeft een prima crunch kanaal waar je ook lekker mee kan rocken. Je kan je er geen buil aan vallen, ik heb nog nooit van een ontevreden powerball klant gehoord ;)

Speeddemon
5 juli 2007, 20:56
ik heb geen ervaring met mesa's maar de clean van de powerball is zo'n beetje Fender clean, en dat is niets overdreven


(wel een zacht brug element gebruiken dan he)
Helder clean is niet gelijk Fender-clean.

Fender-clean heeft 'vintage' smoel, en dat vind ik het clean van nagenoeg alle Engls waarop ik gespeeld heb (en ik bezit een Savage 60) toch niet hebben. Het is leuk en bruikbaar clean, zeker. Maar die responsiveness, attack en mojo van een goeie Fender buizenbak (Vibrolux standje op de nieuwe Supersonic is een goed voorbeeld) doe je met een Engl niet 1-2-3 na, en zeker niet met de Powerball, welke ik de meest klinische van hun stal vind.
Ideaal voor rete-strakke metal enzo, maar als je overtuigende blues wil spelen, zou ik toch naar andere amps kijken.

YMMV ofcourse. :satisfie:

Evil-Payasos
5 juli 2007, 21:44
YMMV? was da

Daemon
7 juli 2007, 12:42
Wat ik zelf kan aanraden:
Hughes&kettner Triamp mark 1. Volle buizen top met werkelijk het beste clean geluid dat ik ooit heb gehoord!!! Dit ding heeft 6 kanalen waaronder goede high gain channels. Ik heb hem zelf ook een aantal jaartjes en ben er zeer tevreden over. Op marktplaats staat ie voor 1050 euro. Ik denk dat je daar wel iets op kunt afdingen en dan kun je er met de rest v.h. geld dat je wilde gebruiken nog een degelijk 4x12 cabinet of ander soort cabinet bij aanschaffen (bij voorkeur met vintage 30's, klinkt er super bij).
Mocht je deze amp overwegen en je wilt het clean geluid eens goed horen, pm maar or something, dan zal ik kijken of ik fatsoenlijke soundsamples kan maken (alleen moet ik dan ff wat recording spul lenen van some friends :P).

Speeddemon
7 juli 2007, 14:24
YMMV? was da
Your Mileage May Vary

vrij vertaald "jij vind misschien iets anders".

Evil-Payasos
7 juli 2007, 17:38
oke, bedankt!!

Johannes
7 juli 2007, 19:35
Evil-Payasos

Je hebt een PM! :)

Evil-Payasos
7 juli 2007, 19:57
Johannes, je hebt een PM!!

JorikDekkers
8 juli 2007, 14:42
ik heb nog nooit van een ontevreden powerball klant gehoord ;)

Nee maargoed, als die amp totaal je ding niet is koop je hem ook niet he ;)

Een goeie vriend van me heeft zo'n ding, is er zelf ook helemaal lyrisch van (en het is ook echt het geluid dat hij zoekt, dus dan snap ik dat ook wel) maar voor mij (meer marshall) is het gewoon 3 keer niks...

dus testen testen testen...

ik dacht dat ik ook wel warm zou lopen voor een bogner na alle recenties hier, maar dat vond ik uiteindelijk ook niet echt geweldig...

Evil-Payasos
23 december 2007, 19:21
Om te beginnen, zal ik de lezers adviseren niet het hele topic door te spitten, want de vraag van mij is niet meer van belang, maar om nu steeds een nieuw draadje te openen, elke keer als ik een vraagje heb over een versterker..


Hoe is de Hughes and kettner trilogy amp in het rijtje van mark IV en engl SE?

Baker
23 december 2007, 19:34
persoonlijk vind ik juist erg verwarrend om zo'n oud topic weer te bumpen als je een nieuwe vraag hebt. Je begint doorgaans niet met het lezen van de laatste post. Ik heb net die eerste post gelezen, en ik had al een paar antwoorden klaar. Toen zag ik pas aan het aantal posts dat het een oud topic was.

Evil-Payasos
23 december 2007, 19:38
persoonlijk vind ik juist erg verwarrend om zo'n oud topic weer te bumpen als je een nieuwe vraag hebt. Je begint doorgaans niet met het lezen van de laatste post. Ik heb net die eerste post gelezen, en ik had al een paar antwoorden klaar. Toen zag ik pas aan het aantal posts dat het een oud topic was.

Begrijpelijk,

Beter als ik nieuw draadje open dan?

Baker
23 december 2007, 19:43
eh, nee, nu hoeft dat niet meer want je hebt nu hier je vraag al gesteld.

Ruudie
3 januari 2008, 13:58
hahaha, ik kan het helaas niet zeggen nog. Nog 4 weken wachten!! (zelf hopen dat ze hem nog hebben!)

Enige probleem is, is dat ik de volgende amps met de volgende cabs naast elkaar wil testen, zodat ik direkt het verschit zie, en de aller aller beste koop.

Alleen zijn er geen winkels die zowel de:
Mesa boogie express 5:50 (head/combo)
Hughes and kettner trilogy
Engl powerball
koch powertone II
Marshall JVM

als de:
Harley Benton Vintage cab
marshall TSL212 cab
bogner oversised cab

hebben! En dit is bijna een nummer 1 eis, anders koop ik misshcien een amp die niet het ALLER beste is voor deze prijzen... Of weet 1 van jullie waar ze al deze amps hebben, (of het grootste gedeelte)

Greetz

feedback Eindhoven!