PDA

View Full Version : Fender Tele



chandlur
1 juli 2007, 22:34
Weet iemand toevallig wel type dit is??

http://www.allaboutfender.com/images/telecaster.jpg

Luke-wannabe
1 juli 2007, 22:36
Ik denk niet dat er uberhaupt maar iemand is die dit aan de hand van zo'n onduidelijke foto kan bepalen.

DarknessAwaits
1 juli 2007, 22:46
Overduidelijk een telecaster :D.

jasper159
1 juli 2007, 22:47
Een standard?

Eko
1 juli 2007, 23:04
Leuk, zoeken voor gevorderden. Een 50`s reissue zou een singleply slagplaat hebben. Kan zijn dat de slagplaat later is vervangen.
De hals is redelijk verkleurd, Japans 60`s reissue. Kan nog een Squier zijn uit een latere periode. De zadels zijn geen echte reissue`s maar een versie die later zijn ingevoerd.
Als hij helemaal origineel is, geen vervangingen, dan gok ik op een Japanese reissue ( `60`s model met een maple neck).
Even zonder dollen , zonder aanvullende zaken ( land van bouwen , serienummers , volledige foto`s , info over vervangen onderdelen) is het hopeloos. Hoeft nog niet eens een Fender te zijn. Kan een Mickymotohashobashifenderos zijn.

FruscianteFan
1 juli 2007, 23:14
22 frets, esdoorn (= maple) toets, dubbellaags slagplaat met 8 schroeven, 6 moderne brugzadels.

Welk type het daarmee is, weet ik ook niet.

Nellyrocks
1 juli 2007, 23:46
22 frets, esdoorn (= maple) toets, dubbellaags slagplaat met 8 schroeven, 6 moderne brugzadels.

Welk type het daarmee is, weet ik ook niet.

Ik weet het...Alsnog een telecaster. :)

Staat er op de site waar je die foto vandaan hebt geen informatie over de gitaar. Ik neem aan dat het geen quiz is.

Luke-wannabe
2 juli 2007, 00:00
22 frets, esdoorn (= maple) toets, dubbellaags slagplaat met 8 schroeven, 6 moderne brugzadels.

Welk type het daarmee is, weet ik ook niet.
Zo te zien een American standard ofzo..

mm80
2 juli 2007, 17:01
aan de hand van de foto zou het of een american Standard, of een American series model moeten zijn. Een reissue van een 50er of 60er is het niet want dan zou er sprake zijn van 3 zadels ipv 6. Deze typische 'blok' zadels zie je terug op de Strats en teles van de American series.

Het logo op de kop zou uitsluitsel moeten geven.

Ook het feit dat het halselement aan de slagplaat vastgeschroefd zit ipv in de body geschroefd duidt op American series.

kenx
2 juli 2007, 19:13
fender standard telecaster USA :) :gitarist:

jasper159
2 juli 2007, 19:36
Inderdaad, maar dat was al 3keer gezegd