PDA

View Full Version : Alex aan de Vox AC15



Lexvandoef
1 juli 2007, 22:09
Joehoe, eindelijk kon ik vandaag mijn AC15 gaan ophalen. Ik had afgesproken om 10 uur s'ochtends (op een vrije dag he, dat is zwaar voor mij als absoluut niet ochtend mens zijnde), en ja hoor, ik werd wakker om 11 uur. Gelukkig geen probleem, hij was nog thuis toen ik aankwam.

Ik had er al eerder op gespeeld bij Peter Verspuy, en ja hoor, wat een geluid. Het clean is rijk, complex, dik en helder tegelijk, er zit echt iets in. Je voelt het gewoon, ook op huiskamervolume. Dit in tegenstelling tot het clean van mijn jtm-30, mooi, maar er zat niks in. Met mijn tele krijg je heerlijk clean tot en met een middelmatige OD met de master en top boost open. Het doet me heel erg denken aan het incubus clean op Sick Sad Little World (kan wel, hij gebruikt daar een Jazzmaster en een AC-30).
Mijn les paul klinkt op de ac15 gewoon lekker, dik, maar niet modderig, sprankelend zelfs. Top boost vol open, net als de master volume en je hebt een heerlijke typische britse overdrive, maar wel anders dan mijn JMP, meer sparkle.

Ik gebruik ook een bad monkey voor de ac15, od op driekwart, level op een kwart en bas en treble in de buurt van de driekwart. Instant rock sound, zeker met de les paul, hele mooie combi zo.

Ik heb hier vorige week mijn jtm-30 met dikke winst voor weg gedaan, het was het helemaal waard, die jtm-30 is een goeie veelzijdige bak, maar het ontbrak hem aan leven, ballen en karakter. Deze is misschien minder veelzijdig met het enkele kanaaltje, wat ik trouwens wel mee vind vallen, maar oe, wat een geluid. En ohja, hij is ongelovelijk luid voor een 15 watter, hier kan je echt gemakkelijk meer optreden, zeker als je clean met een randje wenst. En hij is best groot en zwaar, groter en zwaarder dan mijn ex-jtm-30. En luider ook, had ik dat al gezegd? :P

Nu nog wachten op een aantal dingen, mijn JMP 2203 die deze week terug komt (dual amp opstelling :rockon: ), de buizenoverdrive die Goeiemorguh voor me gaat bouwen en hopelijk volgende week maandag een japanse strat.

Foto's zijn aan het uploaden, komen er aan.

Edit: foto's 8-)
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC00973.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC00972.jpg

Rocketman
1 juli 2007, 22:14
Gefeli, ik vind mijn AC15 echt op afstand de best klinkende amp die ik ooit heb gehad.

Lexvandoef
1 juli 2007, 22:17
hehe, mijn JMP vind ik beter voor OD, ben daarin meer Marshall type, maar clean en randje/crunch is de AC15 idd echt meersterlijk in.

Hehe, dual-amp setup over een paar dagen :gitarist: :satisfie:

Chris Winsemius
1 juli 2007, 22:24
Lex: top!

(Je 2203 vordert gestaag...)

Les Paul R8
1 juli 2007, 22:46
De AC15 is echt een heerlijke amp! Gefeliciteerd ermee.
Tip: Stop er een Blue Alnico in. Dan weet je helemaal niet wat je hoort.....

@Chris: Hoe staat het met mijn 6101?

Chris Winsemius
1 juli 2007, 23:12
Hoi Robert

Ik bel je as. dinsdag ff.

Groetjes,

Chris

Lexvandoef
2 juli 2007, 11:24
Hoi Robert

Ik bel je as. dinsdag ff.

Groetjes,

Chris


Hey zit mijn prachtige AC15 topice eens niet zo te kapen joh :satisfie:

LCH
2 juli 2007, 11:33
Gefeliciteerd met die AC15! Natuurlijk moet 'ie op z'n donder krijgen, maar hoe klinkt 'ie op laag volume? En hoe klinkt 'ie op laag volume in verhouding met de JTM30?

Lexvandoef
2 juli 2007, 12:27
Gefeliciteerd met die AC15! Natuurlijk moet 'ie op z'n donder krijgen, maar hoe klinkt 'ie op laag volume? En hoe klinkt 'ie op laag volume in verhouding met de JTM30?


Op laag volume klintie ook errug goed, zeker in vergelijking met de jtm-30, het clean is lekkerder. Ik had er met de jtm-30 last van dat of het clean te donker was of te schel, zeker op hoger volume. Maar met de ac15 kan ik hem precies goed afregelen, ook door de interactieve toonregeling.
Het is net een douchekraan met 2 aparte knoppen, draai je koud wat dicht (treble) dan komt er juist meer warm bij (bas). Zo ook andersom. Maar als je treble/bas dan weer open draait, kom er ook weer treble/bas bij. Klinkt een beetje vaag, maar het werkt dus wel goed. Ook heeft bij meer body als de jtm-30, zowel op laag als hoog volume. De jtm-30 is echt wel een goeie amp, maar ik heb het gevoel dat de ac15 mij gewoon beter ligt voor het cleane werk.

new deep
2 juli 2007, 13:11
gefeliciteerd, erg relaxte amp inderdaad.

Lexvandoef
3 juli 2007, 01:42
Thnx, het is inderdaad een hele lekkere amp, voor niet veel geld.

Mijn HWA Husky Boost doet het er ook lekker op trouwens, het geluid wordt er iets dikker van, en als solo boost istie zeker bruikbaar.

Still very happy :cooler:

BLOK182
3 juli 2007, 10:49
Lekker hoor, mooie amp! Lotta fun in a small package!

habberdoedas
3 juli 2007, 12:07
Hoi LexvanDoef. Ik zelf heb ook een jtm 30 2x10" die ik van de hand wil doen. Jij had hem verkocht met vette winst. Mag ik vragen wat die van jou heeft opgebracht. Dan weet ik voor hoeveel ik hem te koop moet zetten. Alvast Thanx

Lexvandoef
3 juli 2007, 13:49
Hoi LexvanDoef. Ik zelf heb ook een jtm 30 2x10" die ik van de hand wil doen. Jij had hem verkocht met vette winst. Mag ik vragen wat die van jou heeft opgebracht. Dan weet ik voor hoeveel ik hem te koop moet zetten. Alvast Thanx

hehe, nou ja, vette winst, laten we zeggen dat ik er heel weinig voor betaal heb en daardoor best veel winst gemaakt hebt. Ik heb hem uiteindelijk voor €375 van de hand gedaan, gewoon een nettte prijs. Waarom wil je hem eigenlijk weg doen?

habberdoedas
4 juli 2007, 10:06
Ben een beetje aan het kijken en orienteren voor wat anders in mijn gitaarrack. Zit te denken aan een ander preamp met meer gain erin. De Mesa Boogie Formula preamp die ik nu gebruik heeft geen highgain geluiden. Heb al wat geprobeert met losse pedaaltjes maar dat is het niet helemaal. Dus om een nieuwe preamp te kunnen bekostigen gaat de JTM 30 (waarschijnlijk in de verkoop/inruil). Maar 375 is een mooi bedrag. Ik heb er destijd 325 voor betaald.

Lexvandoef
4 juli 2007, 11:54
Die boogie preamp heeft niet genoeg gain? Wat voor muziek speel je dan? Volgens mij moet daar wel een behoorlijke hardrock sound uit komen.

Succes met de verkoop trouwens, ik had er destijds €260,00 voor betaald :hippie:

habberdoedas
4 juli 2007, 12:35
Nee de Mesa Boogie formula pre amp heeft niet van die rectifier-achtige highgain geluiden. Voor rock/blues/pop/jazz is die prima. Maar ik wil wat meer vervorming/overdrive hebben op mijn lead geluid. Dus tis ff zoeken hoe of wat. En ik speel gewoon in een coverbandje maar zo af en toe heb ik een wat vettere leadsound nodig die ik niet uit de Boogie krijg.

Lexvandoef
4 juli 2007, 23:55
Yeah, vanavond voor het eerst de AC15 in mijn bandje getest. Ik ben daar zelf drummer, dus hij werd even uitgeleend aan de andere gitarist.

Wat een heerlijk geluid, hij speelde met een strat, gewoon een lekker clean. We spelen op redelijk volume, ik ben best een luide drummer zeg maar, en hij bleef de hele tijd clean. Voor wat overdrive stukjes heb ik er een Bad Monkey en HWA Husky Boost voor gegooid, en zelfs toen kregen we hem moeilijk heel erg vuil. Het volume nam erder toe dan dat de amp overstuurde. Lekker :rockon:

Hij ligt ook heel goed in de mix, de bassist speelde met een 300 W 4x10 opstelling en een thunderbird bass, en ik drumde zelf op een 'normaal' drumstel, geen excessieve bekkens/toms. De gitaar bleef goed hoorbaar. Ik had het wel verwacht, maar toch erg lekker. Het ligt natuurlijk aan de versterker, maar ik verbaas me er nog steeds over dat ik met mijn 15 W stagg oefenversterker helemaal niks kon, en met de 15 watter overal doorheen prik. Vet!