PDA

View Full Version : Poppunk 1e poging



Dribbel_
1 juli 2007, 20:29
Afgelope week bezig geweest met een nummer op te nemen van m'n bandje.
Alles redelijk simpel gehouden aangezien ik nog nul ervaring had met opnemen.
Drums zijn met EZdrummer in elkaar gezet, gitaren en bas met de toneport, net als de zang, gewoon via een mic in de oefenruimte en de pc in dus echt professioneel allemaal niet.

Maarja het is dan ook een eerste poging waar vast nog wel wat aan te veradneren valt.
Zang moet sowieso nog wel een eker opniuew omdat de timing helemaal lekker is op een aantal stukken maar okee :P

Graag muzikale tips wat er nog kan veranderen en alles daaromheen enz :chicken:
Klik klik klik klik klik (http://media.putfile.com/Something-Aint-Right-45)

Azaruc
1 juli 2007, 20:41
Lijkt erg veel op Blink 182 :)

ik vind het lekker klinken, alleen mag van mij de gitaar misschien wel iets minder "lief", dat zou het denk ik nog beter maken :)

Dribbel_
1 juli 2007, 21:03
Lijkt erg veel op Blink 182 :)

ik vind het lekker klinken, alleen mag van mij de gitaar misschien wel iets minder "lief", dat zou het denk ik nog beter maken :)


Ja hoog blink gehalte ja :P blije muziek is okee :chicken:
Maar hoe bedoel je het, harder in de mix zetten?

Azaruc
2 juli 2007, 00:01
Heb nog ff zitten luisteren, maar ik weet eigenlijk niet waardoor het nou komt. Ik vind de gitaar nog steeds een beetje mild (in vergelijking met bijv. Blink) maar het valt me nu (na enkele keren luisteren) al minder op.

En ik denk niet dat het het volume van de gitaar is, maar daar kan je ook nog gewoon wat mee schuiven anders, om te horen wat het effect is :)

Ik vind het nog steeds een lekker nummer en ik hoop hier vaker wat van jullie te zien/horen :cooler:

Dribbel_
2 juli 2007, 00:17
Heb nog ff zitten luisteren, maar ik weet eigenlijk niet waardoor het nou komt. Ik vind de gitaar nog steeds een beetje mild (in vergelijking met bijv. Blink) maar het valt me nu (na enkele keren luisteren) al minder op.

En ik denk niet dat het het volume van de gitaar is, maar daar kan je ook nog gewoon wat mee schuiven anders, om te horen wat het effect is :)

Ik vind het nog steeds een lekker nummer en ik hoop hier vaker wat van jullie te zien/horen :cooler:


Dankje, okee ik ga daar een beetje mee kloten en wat eq erover kijken wat allemaal het resultaat is, zoals ik al zei is het een eerste poging dus genoeg tijd om te experimenteren, gaan de komende weken verder werken voor een demotje van zo'n 3 nummers waarschijnlijk dus zodra er iets nieuws af is zal ik het hier wel weer posten :P
Op de site zijn nog een aantal live opnames te horen maar die zijn qua kwaliteit niet helemaal super

Too Loud For Granny (www.tooloudforgranny.com)

Dribbel_
2 juli 2007, 16:01
Komop mensen zoveel views en maar 1 iemand die reageert, jullie hebben vast nog een hoop nuttige tips waar ik op kan gaan letten! :chicken:

sinneD
2 juli 2007, 17:13
Het gitaargeluid mist ballen, iig met die live opnames vind ik hem erg dun klinken.

EQ kan daar wel iets aan doen, maar dat heeft ook te maken met gitaar + versterker combinatie.

Owjah, bijna vergeten, ook best weinig sustain.

Slevin
2 juli 2007, 17:22
Wel tof nr ja, alleen mag de uitspraak van de zanger wel met minder accent als het mogelijk is :P

Dribbel_
2 juli 2007, 17:55
Het gitaargeluid mist ballen, iig met die live opnames vind ik hem erg dun klinken.

EQ kan daar wel iets aan doen, maar dat heeft ook te maken met gitaar + versterker combinatie.

Owjah, bijna vergeten, ook best weinig sustain.

Okee thnx ga er op letten
Instellingen van de toneport kijken hoe en wat, qua gitaren zit het wel goed :chicken:


Wel tof nr ja, alleen mag de uitspraak van de zanger wel met minder accent als het mogelijk is :P

Ja dat is er denk ik lastig uit te krijgen :seriousf:

schizo910
3 juli 2007, 09:32
Komop mensen zoveel views en maar 1 iemand die reageert, jullie hebben vast nog een hoop nuttige tips waar ik op kan gaan letten! :chicken:

The playlist is not recognized... oftewel, ik heb je topic wel bekeken, maar je muziek niet kunnen luisteren.

hidde630
3 juli 2007, 09:58
Wel tof nr ja, alleen mag de uitspraak van de zanger wel met minder accent als het mogelijk is :P

net wat ik dacht, hehe. Verder kunnen ska-stukjes anno 2007 echt niet meer hoor! (maar dat is meer persoonlijke smaak :)). De zanglijntjes zijn wel aangenaam. Dit kan best leuk klinken met een goede productie. Verder zou ik er nog wat oes en aas in verwerken, dat doet het altijd goed in pop-punk

M Kactus
3 juli 2007, 11:44
Het gitaargeluid mist ballen, iig met die live opnames vind ik hem erg dun klinken.

EQ kan daar wel iets aan doen, maar dat heeft ook te maken met gitaar + versterker combinatie.

Owjah, bijna vergeten, ook best weinig sustain.

Ik vond het wel leuk, opgewekt. Maar inderdaad, het gitaargeluid klinkt een beetje iel. Als het niet aan de mix ligt, maar aan het gitaargeluid, kan je misschien meerdere gitaartracks opnemen van hetzelfde stukje. Eentje clean, eentje met disto, eentje met pm's... Daar gaat het misschien wat steviger van klinken ?

Verder vond ik het puik gedaan, zeker voor een eerste opname!

Dribbel_
3 juli 2007, 14:17
The playlist is not recognized... oftewel, ik heb je topic wel bekeken, maar je muziek niet kunnen luisteren.

Hmm hij lijkt het wel doen geen problemen mee hier


net wat ik dacht, hehe. Verder kunnen ska-stukjes anno 2007 echt niet meer hoor! (maar dat is meer persoonlijke smaak :)). De zanglijntjes zijn wel aangenaam. Dit kan best leuk klinken met een goede productie. Verder zou ik er nog wat oes en aas in verwerken, dat doet het altijd goed in pop-punk

Vind die ska stukjes wel grappig zo blij tussendoor, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :P

Ja precies wat je al zegt we waren al bezig om te kijken waar we eventueel nog backing vocals erin kunnen zetten hoe en wat dus we gaan er aan werken :chicken:
Ik vond het wel leuk, opgewekt. Maar inderdaad, het gitaargeluid klinkt een beetje iel. Als het niet aan de mix ligt, maar aan het gitaargeluid, kan je misschien meerdere gitaartracks opnemen van hetzelfde stukje. Eentje clean, eentje met disto, eentje met pm's... Daar gaat het misschien wat steviger van klinken ?

Verder vond ik het puik gedaan, zeker voor een eerste opname!

Dankje, ja ik zat een beetje te kloten met het gitaargeluid wou het niet té zwaar laten klinken maar het is inderdaad best iel zo. We zijn nog een beetje aan het experimenten over hoe en wat en hoe we het dikker maar weer niet te zwaar kunnen laten klinken maar omdat het de 1e keer opname is is het lastig om te weten waar je dat precies moet zoeken. Dus ik ga die dingen van jou eens proberen dank je!

M Kactus
3 juli 2007, 14:31
Dankje, ja ik zat een beetje te kloten met het gitaargeluid wou het niet té zwaar laten klinken maar het is inderdaad best iel zo. We zijn nog een beetje aan het experimenten over hoe en wat en hoe we het dikker maar weer niet te zwaar kunnen laten klinken maar omdat het de 1e keer opname is is het lastig om te weten waar je dat precies moet zoeken. Dus ik ga die dingen van jou eens proberen dank je!

Nou, van mij, ik praat iedereen ook maar na, hoor. Ben zelf nu voor het eerst stilletjes aan aan het opnemen. Al doende leert men, zeggen ze, en het is verdomme nog waar ook!

Dribbel_
3 juli 2007, 14:37
Nou, van mij, ik praat iedereen ook maar na, hoor. Ben zelf nu voor het eerst stilletjes aan aan het opnemen. Al doende leert men, zeggen ze, en het is verdomme nog waar ook!

Precies gewoon gaan en kijken waar het schip strandt, al is het natuurlijk wat fijner als je al weet in welke richting je moet gaan zoeken :P