PDA

View Full Version : ac15, reverb=klote???



Jimwoud
1 juli 2007, 18:28
Hey,

Een maat van mij heeft een vox ac15 met de alnico blue speaker. klinkt echt te gek, maaaaaaaar.. de reverb klinkt nogal kut eigenlijk. Heb er welleens iets over gelezen over een andere reverb tank die stukken beter zou zijn, maar kan dat niet meer vinden.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Het gaat hier wel om het nieuwe model, van de laatste jaren.

Als iemand suggesties heeft voor een betere reverb tank hoor ik graag.

tenx Jim

Rocketman
1 juli 2007, 18:33
Reverb is inderdaad klote. Maar ik heb nog van niemand gelezen dat ie er een reverb tank in heeft gehangen die wel fantastisch is. En ik heb al veel over de AC15CC gelezen, want die bedoel je volgens mij. Zelf heb ik er een en de reverb zuigt maar wat moet ik met reverb? Geen idee. Ik gebruik een slapback echo pedaaltje voor mijn echo doeleinden. Ken ook geen versterker met een fantastische reverb of het moet een twin of dual showman of zo zijn maar ook die reverb kan ik ook krijgen met een pedaaltje, plus; is het echt zo fantastisch ? Reverb, ik bedoel, wat moet je ermee?

Jimwoud
4 juli 2007, 10:46
Iemand nog ervaringen/ suggesties???

Kan me namelijk niet voorstellen dat iemand die reverb mooi vind?

taylor
4 juli 2007, 11:26
misschien moet je niet al te veel reverb erin draaien, echt mooie/bruikbare reverbs heb ik weinig gehoord op amps ben er ook geen fan van...

Lexvandoef
4 juli 2007, 11:52
Ik vind de reverb op mijn AC15 ook niet echt heel mooi. Toch heb ik hem wel altijd een klein beetje open, zo rond half 9 zeg maar, om net dat kleine beetje extra diepte erin te krijgen. Dan issie best te doen, maar verder open dan gaat de reverb zelf te veel galmen vind ik, je hoort dan de tonen niet meer galmen zeg maar. De tremolo is wel errug gaaf trouwens :cooler:

new deep
4 juli 2007, 12:39
ik draai er eigenlijk heel weinig in bij de ac15, boven 1 kwart is het sowieso erg blikkerig en kunstmatig.

Overigens voorbeelden van goede tot ok reverbs: Bogner shiva en Koch Twintone

Jimwoud
4 juli 2007, 12:45
Vond toevallig net dit topic op een ander forum:

link (http://vintageamps.com/plexiboard/viewtopic.php?t=44122&highlight=accutronics)

Dit is misschien het proberen waard.

En inderdaad die bevindingen van jullie heb ik ook. Alleen ik vind hem eigen vanaf het moment dat je hem opendraaid al spuuglelijk, vooral met overdrive eroverheen.

bedankt voor de reacties!