PDA

View Full Version : Een nieuwe gitaar



Kevz0r
1 juli 2007, 14:40
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe gitaar (de derde alweer) en ik weet nog niet precies wat ik wil.

De dingen die ik zoiezo wil hebben zijn:

- 2 Humbuckers of miss een combo van 2 humbuckers en 1 single coil.
- Tremelo arm ( zeer belangrijk )

Een beetje kwaliteit gitaar dus. Ik ben wezen kijken voor een Epi SG G400, een mooie gitaar maar ik weet niet of hij bij mij past.

De gitaar moet een lekker geluid geven in samenwerking met een Boss Me-50. Ik wil echt een Muse geluid krijgen.

Misschien weten jullie wat? Oh ja mijn budget is ong € 500,- max.

Thanks

jimihattricks
1 juli 2007, 15:16
Je wil per se een trem en gaat vervolgens een SG testen..?

Nougoed, je wil een MUSE-geluid.. Dan zou je s kunnen kijken naar de gitaren waar Matt op speelt (Manson), en iets gaan zoeken wat daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komt. De gitaren (incl. specs; meestal mahonie body met humbucker (burg) en p90 (neck)) zijn wel te vinden op google (hier staan er al een paar bv http://www.mansons.co.uk/show_feature.cfm?id=16)

je ziet dat er een hele hoop effecten e.d. inzitten.. en met alleen een ME-50 zul je nooit helemaal als Matt gaan klinken (om het nog maar niet over versterkers te hebben)..

welnu, je hebt 500 euro te besteden en dat is een heel leuk bedrag! ik adviseer als het om tremolo-gitaren gaat vaak Ibanez RG's, maar daar moet je eerst maar s zelf op gaan spelen (ik vind die halzen persoonlijk niks, anderen vinden ze geweldig)..

Realeigo
1 juli 2007, 15:23
ALs je math bellamy's sound wil evenaren zou ik niet een nieuwe gitaar kopen, maar een heleboel effecten. Maar dat is mijn mening.

Kevz0r
1 juli 2007, 16:56
Die ibanez vind ik niks, ik heb nu ook een ibanez, goede ervaringen mee maar die RG's vind ik niks..

En ik zat er eerst aan te denken om een tremelo te laten bouwen op een SG dus..


Zijn er misschien nog andere gitaren behalve die RG's?

Kevz0r
1 juli 2007, 17:00
ALs je math bellamy's sound wil evenaren zou ik niet een nieuwe gitaar kopen, maar een heleboel effecten. Maar dat is mijn mening.

Daar zit ook wat in..

Wat voor effectpedalen raad je mij aan?

Realeigo
1 juli 2007, 17:03
Volgens manson guitars zit er in een van zn gitaren de volgende effecten gebouwd: he features include a Z Vex fuzz factory , Phase 90 , (Fernandes sustainer circuit) , Z Vex wah probe , (Piezo bridge) , and a revolutionary midi ribbon control to operate the Digitech Whammy.

BLOK182
1 juli 2007, 23:03
Aanradertje: die solidbody Gretsch electromatic! 2 humbuckers, aparte sound, gave (muse-achtige:p) looks en een tremolo! Onze rhythmgitarist heeft er eentje gekocht laatst, te gekke gitaar. Past qua budget in het Epiphonestraatje.
http://www.guitar-legend.com/images_magasin/829_image_zoom_Gretsch-Electromatic%20Pro%20Jet%20G523.T.jpg

Kevz0r
2 juli 2007, 00:12
Hij ziet er echt heel vet uit... lijkt helaas wel een beetje op een les paul..

Ik heb ook op dit forum gelezen dat bij veel gain de gitaar nogal afhaakt?

BLOK182
2 juli 2007, 10:36
Tis een beetje een LP met een twist, in het echt heel apart. Met veel scheur is er ook geen probleem, het is een solidbody met humbuckers. Heb em zelf ook ff geprobeerd en scheuren kan ie heel goed!