PDA

View Full Version : Bassman 100 met Hisssss en Krrrsssjjj



Kojak
1 juli 2007, 14:33
Hallo amp doctors,

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Bassman 100 met 4x12".
Eén van de buizen deed bij mij thuis aanvankelijk niks dus geen risico en vervangen dan maar.
Bij ToneFactory in de zaak deed hij het natuurlijk weer maar flikkerde wel dus toch vervangen. Ook gelijk de pre-amp buizen vervangen want die leken wel origineel dus een jaar of 30 oud.
Toch heb ik nog last van het harder en zachter gaan en de Hisss en Krrssjjj geluiden zoals omschreven in het topic over de 'Deluxe Ruisverb' van Quink.
Heeft er misschien iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoor wel eens mensen over filtercaps oid en bij de amp van Quink las ik iets over weerstanden vervangen.

Ook heb ik verschillende logo's en doek op de amp en de cab, de amp heeft een blauw streepje in het doek en een tail-logo en de cab heeft een logo zonder tail en een rood gestreept doek. Ik wil dit liefst het zelfde hebben maar dan wel als het origineel. Ampwares gaat uit van tail-logo's tot '72, in dat geval heb ik één van de eerste bassman 100's want die kwamen ook uit in '72.

http://i157.photobucket.com/albums/t68/Kojak_74/bassmanlogo1.jpg

Chris Winsemius
1 juli 2007, 15:17
Ge-hiss lijkt mij kaduke anode-weerstanden.
Harder/zachter: oa. elko's, soldeerverbindingen, schakelaars, etc.

Mooi topje!

PeeVee
1 juli 2007, 15:21
Jammer dat je die preamp buisjes hebt laten vervangen, zijn meestal RCA's en gaan doorgaans een leven lang mee (en klinken erg goed).

Top lijkt idd vroege zilversnuit, cabinet typisch mid 70's.

Laat de top even nakijken door iemand met verstand van zake, de storing die je omschrijft kan allerlei oorzaken hebben en daar kom je via dit forum toch niet 100% achter.

Unicron
1 juli 2007, 16:24
Mooi setje! Ik heb ook zo'n tail logo Bassman 100 top, fijne bakjes. Zo'n oude 4x12" durf ik niet aan ivm lage stemming op de basgitaar, maar het staat wel heel mooi. Meer dan je complimenteren met de mooie set kan ik helaas niet doen, na laten kijken lijkt me de enige optie....

sinneD
2 juli 2007, 09:51
Treble middle bas op het 2e kanaal in die volgorde?

Ik dacht dat ze zo lui waren dat toen ze de middle toevoegden ze deze na de trebble en bass knop hadden gezet?

Saf
2 juli 2007, 22:18
je hebt PM heb nog zo'n logo.

Chris Winsemius
3 juli 2007, 00:24
Treble middle bas op het 2e kanaal in die volgorde?

Ik dacht dat ze zo lui waren dat toen ze de middle toevoegden ze deze na de trebble en bass knop hadden gezet?

Dat was op de tweed 5F6(A) Bassman en de tweed 5F8(A) Twin (eerste Fenders met middle-control)...

Mitch
3 juli 2007, 14:15
Jammer dat je die preamp buisjes hebt laten vervangen, zijn meestal RCA's en gaan doorgaans een leven lang mee (en klinken erg goed).


Ik wil net zeggen: ik hoop wel dat je de oude pre amp buisjes bewaard hebt, want die hoeven zeker niet 'op' te zijn !

Kojak
3 juli 2007, 21:41
voor de informatie allemaal.

Ik kan zelf wel met een soldeerbout omgaan maar prutsen in deze amp kan ik maar beter niet zelf doen neem ik aan.

Weet er misschien nog iemand een vakman in de buurt van Zwolle?

Chris Winsemius
3 juli 2007, 22:16
voor de informatie allemaal.

Ik kan zelf wel met een soldeerbout omgaan maar prutsen in deze amp kan ik maar beter niet zelf doen neem ik aan.

Weet er misschien nog iemand een vakman in de buurt van Zwolle?

VAKman en ietsje verder: Peter van Weelden in Apeldoorn
Anders: techneut van Big One (Velvet amps?)

PeeVee
4 juli 2007, 12:29
Beter ff naar het Noorden rijden, daar zit Anne Doedens oftewel www.misterbassman.nl. Vakkundig en betrouwbaar en werkt op basis van no cure no pay.