PDA

View Full Version : Smash?



zoon van Piet
1 juli 2007, 13:03
Ik kan een ouwe buizenamp op de kop tikken -vôh wânug. Het is een 50watter (2XEl34) van het merk Smash. Nou ken ik veel vintage spul (van vroeger, want ik ben zelf vintage)... maar dit merk ken ik dus niet. Naar verluid is het ene Marshall kloon van nederlandse makelij.A la London city, is me verteld.
Kent iemand hier deze amps. Is het idd marshallkopie? en is de kwaliteit vergelijkbaar met London City?

jor15
1 juli 2007, 13:34
Hoi,

Een paar weken geleden heb ik een Smash versterker gereviseerd. Nieuwe caps, nieuwe potmeters, wat kleine dingen. Het was geen marshall kloon, hing een beetje tussen marshall en bassman in.

Kwaliteit is denk ik net iets minder dan London City.

Groeten van Joris

(BTW: die Smash kwam uit Eindhoven, met een DIY blaauwe behuizing)

elerik
1 juli 2007, 13:58
Wat ik weet van smash tot het zeker van Nederlandse bodem is, ergens uit Brabant.
Ooit zelf twee smash versterkers gekocht van iemand uit eindhoven en die wist mij dit te vertellen

Over die twee smash amps was ik uitermate te vrede, waren natuurlijk geen dure amps.
Maar waren redelijk gebouwd, niet zo als een warboel van london city

Maar het waren geen rip offs van marshall, het had best wel zijn eigen drive.
Als ik nog een keer een buizeneindversterker er van tegen kom zou ik hem zo kopen.

bas'55
21 juli 2007, 21:30
Volgens mij werd Smash gebouwd in Amsterdam door Hans van Tilburg, zie mijn post bij een ander item. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76323&page=3&pp=10