PDA

View Full Version : Wah ervaringen gevraagd



WILLEM.FZR
1 juli 2007, 10:22
Ik ben van plan mijn JH-1 wah van de plank te halen en een nieuwe te kopen .
Ik zou graag een wah kopen met veel hoog en laag en het moet een cleane wah zijn.
Nou vind ik zo'n morley wel aardig ,maar is dat handig zo'n schakelaar naast de wah?
Wat is jouw mening? :rockon:

zoon van Piet
1 juli 2007, 13:06
Zinnig antwoord: nooit Morley kopen - behalve als het zo'n oud verchroomd slagschip is. Die moderne zwarte klinken nergens naar.

drap
1 juli 2007, 13:12
Ik heb nog ergens zo'n verchroomd slagschip liggen. Wat een schijtwah is me dat... Heb ik ooit voor 40 gulden op de kop getikt, kan ik 'm met winst verkopen denk je? :D

Een wah pedaal is sowieso heel persoonlijk, dus het enige wat ik zou kunnen zeggen, ga naar een winkel met een leuke voorraad wah's en test ze. Persoonlijk ben ik niet zo stuk van veel Morleys, maar nou ben ik sowieso de ideale wah mog niet tegen gekomen. Ik heb zelf een Dunlop Crybaby, de standaard versie, maar ook die heeft voor mij nogal wat dingetjes wat me niet zint. Hij is alleen wel handig in gebruik, is ijzersterk en kan in principe alle stijlen wel redelijk aan, van het funky clean werk, tot de scheurende solo's.

robert-gitarist
1 juli 2007, 13:23
Morley maakt prima wah's. Ik heb zelf een hele rits dunlop wah's maar gebruik telkens nog me Morley BB2 wah. Ik heb van Dunlop o.a. de Dimebag wah die me fucking 200 ballen heeft gekost. Na een half jaar doet het ding zelfs geen reed meer terwijl ik de BB2 al jaren gebruik (een van me eerste wah's) en ding doet het nog steeds, al jaren zonder problemen.

robert-gitarist
1 juli 2007, 13:25
Nou vind ik zo'n morley wel aardig ,maar is dat handig zo'n schakelaar naast de wah?
Wat is jouw mening? :rockon:

Om toch ff gauw je vraag te beantwoorden, die schakelaar heb je denk ik op de Bad Horsie 2 gezien van Morley. Het is een contour wah waarbij je dus de contour kunt instelen door middel van de potmeter die er bij zit. Met de schakelaar kun je de contour activeren. Je kunt dus kiezen tussen de gewone wah sound en een contour-wah sound zeg maar. Kan ook zijn dat je dat hebt gezien op de volume/wah pedaal van Morley. Kun je met de schakelaar kiezen tussen wah en volume pedaal.

Mitch
1 juli 2007, 13:31
Het lastige van wahs is dat er een hoop zijn die slecht presteren, óf ze zijn erg duur. De combinatie is trouwens ook mogelijk :D
De wah met het ruimste hoog en laag die ook nog erg clean is, is de RMC6, beter bekend als de Wheels of Fire" wah ("http://www.realmccoycustom.com/WHEELS%20OF%20FIRE.htm).

Dirk_Hendrik
1 juli 2007, 15:00
Die moderne zwarte klinken nergens naar.

Ligt een beetje aan watvoor dingen je met je wah wil. Binnen waar ik een wah voor gebruik in bandverband ga ik gillend gek van any crybaby variant en doet die nergens naar klinkende Morley veel beter wat ik nodig heb.

isa1984
1 juli 2007, 20:59
Ik begon ook met zo'n morley, een zwarte. En geloof me, vooral als je in een nummer een aantal keer je wah gebruikt is die switch ernaast fucking irritant.
Ik gebruik trouwens een strat en een oude twin.
Toen geswitcht naar een JH-1 wah, op zich puik maar ik vond m niet okay voor solo's. De gewone crybaby vind ik wat dat betreft wel okay.
Inmiddels heb ik zo'n RMC-3, en dit ding is echt te gek. Probeer een aantal van die dingen uit zou ik zeggen, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

robert-gitarist
1 juli 2007, 21:21
Ik begon ook met zo'n morley, een zwarte. En geloof me, vooral als je in een nummer een aantal keer je wah gebruikt is die switch ernaast fucking irritant.

Hoezo?
Ik heb erg lompe grote poten en heb echt geen problemen met die switch.

the sure thing
1 juli 2007, 21:59
Ik heb een Vox wah (V847) en een Fulltone wah (deluxe) naast elkaar gezet en uitgebrobeerd en vergeleken: de VOX kwam voor 80% in de buurt van de Fulltone. De Fulltone is echter bijna 3x zo duur...

jasper159
1 juli 2007, 22:37
Ik heb zo een JH1, ben er wel blij mee en het is precies mijn geluid, dusja... :)

Raziellus
2 juli 2007, 00:41
Kheb zef een Morley Tremonti wah, en ik ben er dik tevreden mee! Je moeter alleen niet clean mee spelen want daar is ie te aggressief voor....maar perfect voor het stevigere werk.

Davidian
2 juli 2007, 08:47
Test ze ook altijd uit op je eigen amp, ze willen nog wel eens wat "extra's meegeven wat op de 1 wel cool klinkt maar op de ander ruk.

De gewone crybaby klonk op me cube ruk maar op een dsl kon ik er wel IETS uit krijgen.

De zakk wylde wah was weer precies tegen overgestelde, die +15 db in treble die ie mee geeft klonk op me cube wel vet maar op de dsl werd het toen 1 grote schaaldieren bende.