PDA

View Full Version : MXR boost/overdrive



thomas_houdini
30 juni 2007, 23:52
iemand ervaring met deze pedaal?
heb ze nog niet zelf kunnen proberen, maar ziet er een zeer interessant ding uit..

qwertyuiop
1 juli 2007, 09:58
ik neem aan dat je de mxr-cae bedoeld, 401 of 402 geloof ik; die heb ik nu een half jaartje, en is een prima pedaal. gebruik hem over het scheurkanaal van m'n mesa combo (dc5) en dat klinkt goed; de boost werkt echt als boost en het dirty-knopje geeft een flinke stoot gain erbij. zit wel wat extra bijgeluid op, maar welk overdrive/distortion pedaal heeft dat niet? ik vind de klank redelijk modern, terwijl ik wat meer van een "vintage" geluid hou zoals de maxon od808 bijvoorbeeld, maar dat is dus een kwestie van smaak.
ik zou 'm gewoon eens gaan proberen, dan kun je het zelf horen. probeer 'm wel over een amp die in de buurt komt van je eigen amp, want een pedaaltje kan op de ene versterker heel anders klinken dan op een andere. (voor zover je dat nog niet wist)

robert-gitarist
1 juli 2007, 12:41
Nog niet getest eigelijk. Ben wel heel erg benieuwd er naar maar ben ze nog niet tegen gekomen. Heb wel de nieuwe custom overdrive van ze al een tijdje en die bevalt me erg goed :) Als die zelfde drive ook in zn MXR/CAE pedaal zit, lijkt me het wel tof pedaal.

thomas_houdini
2 juli 2007, 16:39
merci!
ik ga hem zeker proberen!
btw qwerty, gebruik je de boost ook op je clean?
en vervormt deze dan?

qwertyuiop
2 juli 2007, 16:47
merci!
ik ga hem zeker proberen!
btw qwerty, gebruik je de boost ook op je clean?
en vervormt deze dan?

nee, ik gebruik de boost niet op de clean; hij vervormt eigenlijk bijna niet (echt een heeeeeeel klein beetje maar). ik gebruik een cleane boost gewoon niet; om harder te spelen bij bijvoorbeeld solo's gebruik ik de eq van de amp. ik gebruik de boost voornamelijk op het scheurkanaal van de amp; dan geeft-ie een beetje extra douw, en de andere knop (de distortion/overdrive) gebruik ik daar weer overheen voor erg vette solo's met veel gain.

Harry
3 juli 2007, 12:59
ik heb de MXR MC 402, en die gebruik ik door het volume zo laag te zetten dat het pedaal mijn solovolume dempt. Dus ik soleer met het geluid van mijn versterker, dat vind ik het mooiste. De boostknop gebruik ik als ik iets meer gain erbij wil. Ideaal ding!

thomas_houdini
3 juli 2007, 17:36
nice!
bedankt voor de reacties!