PDA

View Full Version : konnichiwa



Benjamin Blue
30 juni 2007, 21:57
O.k,ben ook nieuw hier......
(en nee,k ben geen Japanner,k ken gewoon aardig Japans .....maar dat terzijde ^^ )


K ben Jesse,over zo'n vier maanden 16,woon in hartje Klundert.
ben begonnen met spelen toen ik 12 was,heb toen ook mn eerste gitaar gehad...k was alleen erg hopeloos (hopeloos als dat je wanneer je een akkoord indrukt dat je dan de ''niet-ingedrukte-snaren'' moest aanslaan...
ben nu al zo'n 3,5 jaar verder (ietskes meer of minder) en k speel nog steeds elke dag met de grootste lol 2-5 uur per dag.....
zelf nog nooit een leraar gehad tm de dag van vandaag,dus ik heb alles zelf moeten leren(heb dus ook een eigen stijl aangemaakt)
omdat tot nu toe Sir Henrix mn grootste invloed is geweest is mn stijl ook een mix van á la Jimi et moi....
ben ook nog in een bandje geweest,heb daar vel podiumervaring mee opgedaan...maar omdat we nogal n ''akkefietje'' kregen over wat we nou gingen spelen....en hun allemaal wilden Metal (waar ik mezelf echt niet in thuis voel) ben ik er maar uit gegaan....k wist gewoon wat ik wilde en dat was het zeker niet..

Ben zelf een erg groot van van Blues en BluesRock (mn kamer en klerenkast hangt vol met artiesten zoals SRV,BB-king,Jimi Hendrix,Eric Clapton,the Eagles,Bob marley (al zijn de laatste 2 van n andere groep, maar goed je snapt nu ongeveer mn smaak denk)

dus speel ik dus tot nu toe ook het liefst Blues en Bluesrock,gewn omdat ut een lekker manier is van je gevoel ergens op uiten.....en om te chille :hippie:
ben nu zelf alweer bijna klaar met Little Wing (Jimi Hendrix) en idd net als elke Hendrix lied dat ik tot nu toe ben tegengekomen duurt ie ''langer'' onder de knie te krijgen dan de gem. liedjes
(diegene die dit ook spele,wete wel wak bedoel^^ )

maja...ff naar mn gear dak tot nu toe heb...
______________________________________
een Stagg Stratocaster
(mn eerste elektrische gitaar)
______________________________________
een Stagg Western gitaar
(k zou egt niet weten waarom ik die ooit heb gekocht,heb niks tegen akoestisch gitaren btw =P)

_______________________________________
M'n favo gitaar van de mn Favo soort de Les Paul
(alleen wel een Adonis Les Paul,maar speelt voor mijn gevoel heel erg lekker en soepel)
wil later graag n Ephiphone kopen (1-2 jaar)en het daarbij die prijsklaase houde aangezien ik later egt wel bij de marine ga...en ook vaak wil optreden daar op het schip en in andere landen :rockon:
(en mn hart het zou begeven als ik daarvoor een Gibson zou gebruiken terwijl er een krasje opkomt :stop: )
______________________________________
een LP Koffertje,omdak tegenwoordig veel hier en daar mezelf moet verplaatsen en ik egt geen zin heb in onnodige beschadigingen(in de Bus bijv.)
_______________________________________
een kleine 10 Watt'ertje van Stag....maja op school hebben ze gelukkig n 110 Watt'ertje dus ik heb niks te klagen hierzo ^^
_______________________________________
Heel erg binnekort (vandaar dak ook deze hele vakans ga werken,en we zin niet zo rijk) een echte vette Digitech 2 Jimi Hendrix Experience (dat het was) heb k egt nodig want alleen maar distortion op Purple Haze klinkt (voor mijn gevoel) egt niet.(ligt erook aan hoe zwaar dan)

en dat was mijn Gear denk zo'n beetje
en deze (voor de meeste van jullie dan) kleine periode dat ik al speel,weet ik gewoon zeker dat ik later zeker tot mn 90e verder wil gaan met spelen...
gewoon omdat ik er elke dag weer een goed gevoel aan overhoud..alsof ik egt iets nuttigs doe..ipv van de hele dag Gamen.....(al kan een game op zijn tijd met vrinden ook wel leuk zijn natuurlijk ^^ )

en nu kom erachter dat ik best wel n hele verhaal hier heb opgehangen ^_~

nou ja,vraag maar raak wat je wilt weten en....euhh...Rock on :rockon:

iwamoto
1 juli 2007, 08:00
bluesrock, officieel speel ik dat ook, maar onze bassist vind het volgens mij meer blues shred als ik mijn zin had, tapping enzo...

wel een leuke collectie moet ik zeggen, maar weet je nu al zeker dat je voor een LP gaat? vroeger vond ik een les paul ook koel...toen kocht ik een RG...en binnenkort een S....

anyway, prettig kennis met u te maken, recht zo die hangt :)

Benjamin Blue
1 juli 2007, 12:53
haha bedankt voor je reactie trouwens.... :speed:
maarre met die LP betreft....ik wil hem niet alleen omdat ie koel is (al is dat wel n grote pluspunt ^^ )

maar ook omdat ik vaak bij winkels zoals feedback mag ik vaak allerlei gitaren proberen (k ben zo'n vaste bekende klant van hun =P ) en altijd speelt die Epiphone LP nog het allerlekkerst qua soepelheid,ik kan er veel ''soul'' in kwijt (kan er dus veel gevoel in kwijt),en dat ding klinkt gewoon lekker met z'n Hums, en deze dingen zijn voor mij het belangrijkste,en dat geeft echt een keivet gevoel :rockon:

dat..en toen ik voor het allereerst een LP zag in een winkeltje in Dordrecht...
was ik al meteen verliefd.....liefde op het eerste gezicht dus... <3 LP

hendrix_appendix
1 juli 2007, 13:11
Je zou ook een strat kunnen overwegen, das wel wat meer Jimi Hendrix/Clapton/SRV stijl. Of vind je single-coils te dun klinken?

Welkom trouwens!

Benjamin Blue
1 juli 2007, 14:44
Goeie Vraag!

Maar net zoals je het al zegt...Single Coils klinken mij ietswat te dun,maar ook omdat ik ibj een StratoCaster het gevoel heb alsof ik bijna niets in mn handen heb(omdat ie zo licht is)

de maple neck en het alder body is erg helder (begrijp me niet verkeerd) maar de Pickups zijn net als ijspegeltjes....dat in combo met de body krijg je voor mijn gevoel een iets te harde ''treble'' door de gitaar.

en die flying tremolo vink ook iets te...euh....niet mijn type...
ik kan tijdens een optreden erg enthousiast zijn (soms iets te ethousiast)
en als ik dan 'de tremolo ga gebruiken heb ik altijd het geval gehad dat ik dan iets te hard er aan gebruik zodat ie tijdens het spelen gelijk ontstemt...
(maja ik weet niet of dit ook het geval is bij zo'n duurdere natuurlijk)

en het geval van de Scale lengte...die zijn meestal (voor zover ik weet)
25.5” terwijl de LP 24,75'' zijn....en de 24,75'' vink ook lekkerder spelen..

en ik heb zo en zo een voorliefde voor zwaardere gitaren....die zitten gewoon lekkerder...en de blokjes in de LP vind ik ook comfortabler kijken naar het fretboard (wanner dat nodig is)

maja voor de rest is de Strat ook wel een mooie gitaar hoor! :satisfie:

telecastermaster
2 juli 2007, 17:16
Hajimemaste,

ii genki desu ka?

Roro92
2 juli 2007, 19:51
Hmm, Kluntert, ik woon in Zevenbergen, dat is 7 kilometer verderop :)

Welkom, ik ben ook pas nieuw. Maar boeiah :)

Benjamin Blue
2 juli 2007, 21:16
@ telecasterMaster

Hai,genki desu...haha...

Anata wa Nihon-jin desu ka?

@Roro92
Vet...zit jij dan ook op het Markland in Zevenbergen ? :)

anyways...leuk om te weten dat er ook nog mensen zijn in the middle of nowhere :hippie:

Roro92
3 juli 2007, 08:51
Nee, ik zit op het Norbertus in Roosendaal omdat ik die school beter vond dan het Markland....Over een tijdje zal je wel met de trein gaan moeten denk ik hé? Ouderbosch zuigt, geloof me. Maargoed, daar zit ik dan ook :) (in die trein). Middle of nowhere :strat:

telecastermaster
3 juli 2007, 11:12
iie, olanda-jin desu. Amsterdam kara desu.
Watashi wa sensei desu.

almarvk
3 juli 2007, 12:09
Ik moest direct aan taxi denken! :)

Owhjah; Welkom!

Benjamin Blue
3 juli 2007, 12:48
@ Roro92
Mja...zelf week nie veel van oudenbosch af,behalve dat er daar ontzettend veel van die rotracisten zijn...maja....nog steeds....in the middle of nowhere :chicken:
maarre Nobertus huh......kenne je er ook een Jeroen van Blaasvissingen?? ^^
Lange gast,droogkloot...en atlijd in een goeie bui =P

@Telecastermaster
Sensei desu ka?....Sugoi!! ^^

@almarvk
hahahaha,bedankt man :soul:

Roro92
3 juli 2007, 12:53
Gaat jeroen nu naar 4HAVO? Zo ja, dan ken ik hem wel denk ik. Anders niet.

GunMetalBlue
3 juli 2007, 14:01
iie, olanda-jin desu. Zellik in Belgium kara desu.
Watashi wa sensei desu.

@telecastermast: What the fuck did I just say? :D



Welkom hiero!

telecastermaster
3 juli 2007, 14:27
Dat je een hollander bent die uit Belgie komt!

:???:

Benjamin Blue
3 juli 2007, 16:50
hahaha :hippie:

@ GunMetalBlue
Thnx ^^

@Roro92
euhhmm....ik denk dat je dan misschien Jeroen Reek bedoeld (Bassist,voldeet eigenlijk ook wel aan mn vorige kenmerken jah ^^ )
maarre nee,deze jeroen waar ik het over had zat te lang op school daar,en gaat nu van school af zonder diploma :chicken: (maja,hij kan altijd nog het leger in ^^ )

Jeroen Reek (als je die bedoelt) is eigenlijk wel Kei Relaxed ^_~