PDA

View Full Version : effectpedaal dood?



gibson-strato
30 juni 2007, 20:18
Als ik mijn ibanez phase tone inschakel hoor ik gewoon mijn gitaartoon en niet het phase geluid? hoe kan dit en kan ik dit zelf repareren?

gibson-strato
1 juli 2007, 18:04
iemand mischien?

Dirk_Hendrik
1 juli 2007, 18:36
1) Welk type Phasetone? Er zijn er 3. Ik vermoed uit je andere topic dat je de versie met de vierkante voetschakelaar hebt.

2)
Redenen:
- het circuit dat de phaseshifting doet krijgt geen ingangssignaal
- De LFO doet het niet of stuurt het phaseshiftcircuit niet goed aan.
- het uitgangssignaal van het phaseshiftingcircuit wordt niet gemixed met het droge signaal.

Om maar een paar mpgelijke oorzaken te noemen.

Of je dat zelf kan repareren weet ik niet. Ik weet niet hoe handig je bent.

gibson-strato
1 juli 2007, 18:46
bedankt v oor je reactie, maar het is volgens mij een echt heel oud pedaal, de verf is er half af en er zit gewoon een rond drukschakelaar op, zo'n true bypass ding volgens mij, ben er niet zo handig mee.

Verder zit er 1 potmeter op die 3 clipjes heeft waar je een draad aan kan solderen, er zitten er 2 aan gesoldeerd?!

verder heeft de vorige er een adapter ingang aan gesoldeerd maar dat werkt niet bij mij omdat ik niet met zo'n ding werk maar met batterij, maar dan blijf het signaal erg normaal als ik het ding aanzet. Als ik mijn vinger op het printplaatje leg komt er wel een soort phase geluid maar dit is niet blijvend.

?!?!?!

gibson-strato
1 juli 2007, 20:45
Hoi
Er komt een beetje een heel vaag op de achtergrond achtig phase geluidje uit maar nog niet dat echte geluid van een phaser... iemand een idee?

Dirk_Hendrik
1 juli 2007, 21:16
Ik heb ze al gegeven. Focus op de derde.

oddman
2 juli 2007, 01:32
Check D_H's signature .. ;o)

Effektpedaal dood?? Dirk Online!

Dirk_Hendrik
2 juli 2007, 09:02
True,

Maar waar ik vanochtend aan dacht,
In de Phasetome die jij hebt doet de voetschakelaar niets anders dan het effectsignaal bij het droge signaal mixen (en hij is verre van TB!). Lijkt er op dat die verbinding weg is.

Post eens een paar foto's

oddman
4 juli 2007, 23:19
Ik bedoelde eerder dat hij hem naar je moest opsturen :)

Maar blijkbaar reageert ie niet meer?