PDA

View Full Version : Op zoek naar een... bascombo!



E-J
30 juni 2007, 19:32
Goeiedag!

Ik heb gisteren een leuke én mijn eerste basgitaar gekocht - een Farida Precision - maar ik ben nog niet echt thuis in de wereld van de basversterkers. Beter gezegd: ik ben een leek.

Ik ben een grote fan van bassisten als Phil Lynott en Roger Waters. Dat vette, stuwende en rauwe geluid (speel dan ook... ehm... nou niet bepaald altijd met de vingertjes :D).

Mijn budget is 400-500 euro... en ik wil graag een bascombo waarmee (goed) op te treden valt. Hoeveel watt heb ik nodig om luid en duidelijk in een band hoorbaar te zijn? 100, 150, 200 watt?

De laatste tijd heb ik rustig op forums rondgekeken en een Ashdown combo zoals de MAG-C115-300 (http://www.thomann.de/de/ashdown_magc115300.htm) lijkt me wel wat en niet te duur. Voldoet deze een beetje aan mijn eisen? Of raden jullie me iets anders aan? :)

http://images4.thomann.de/pics/prod/193327.jpg

groeten,
Emiel

guitartub
30 juni 2007, 20:39
De laatste tijd heb ik rustig op forums rondgekeken en een Ashdown combo zoals de MAG-C115-300 (http://www.thomann.de/de/ashdown_magc115300.htm) lijkt me wel wat en niet te duur. Voldoet deze een beetje aan mijn eisen? Of raden jullie me iets anders aan? :)

http://images4.thomann.de/pics/prod/193327.jpg

groeten,
Emiel

Hele goede keuze, ik heb zelf de zwaarste uit de practice serie (5/15 100W)waar ik ook mee opgetreden heb. Ashdown is TE GEK!!

Rocketman
30 juni 2007, 23:23
Is een hele goede amp, onze bassist heeft er ook 1. Maar rauw geluid zie ik hem er niet uit halen. Wel vet bas geluid. Zonder meer een goeie bas amp.

Dude
1 juli 2007, 11:15
Ik heb die amp.... ik heb niet veel verstand van basversterkers maar weet wel dat deze amp vrij klassiek gevoiced is, in de tijd dat ik hierzo info opzocht over deze amp werd die vergeleken met ampeg versterkers, klassiek en netjes. Heel rauw krijg ik hem iig niet met mn jazzbas, wel ontzettend vol, dik, aanwezig en vooral.... ja eeuh... DIK !