PDA

View Full Version : Overdrive uit mijn GT6-B



Jurgen Neele
15 januari 2003, 17:48
Ik heb laatst een GT-6B gekocht, maar ik krijg er geen lekkere overdrive uit. Alleen een soort metal geluid. Maar ik wil gewoon een lekkere rollende overdrive. Hoe doe ik dat?

dikkie dik
15 januari 2003, 18:26
multi in de hoek pleuren of in de fik steken, of overheen zeiken als ie aan staat. en losse pedaaltjes kopen. :grin:

bassopotmus
15 januari 2003, 18:49
Hmm wilde em ook kopen, lijkt me wel lekker..
Maargoed er zitten verschillende pedalen in...probeer ze eens allemaal

emielow
15 januari 2003, 21:12
misschien minder treble? meer bass erin. zodat je niet zon heel schel geluid krijgt, beetje met je eq kutten

bassopotmus
15 januari 2003, 21:28
Dude spit de manual nog eens door, dat apparaat kan zo veel, ook wel een goede overdrive produceren.

Fluffy
15 januari 2003, 21:43
Op 2003-01-15 18:26, schreef dikkie dik:
multi in de hoek pleuren of in de fik steken, of overheen zeiken als ie aan staat. en losse pedaaltjes kopen. :grin:


dikkie... waar is dat nu goed voor man.. die jongeman vroeg om iets anders en dan kom je met dit aan !!! zeg dan niks man godver

emielow
15 januari 2003, 22:16
inderdaad. tis toch een forum ofniet? niet een elkaar afzeikhok hier?

Jurgen Neele
15 januari 2003, 22:44
Ach jah.. zulke berichten lees ik niet eens. Ik kan ze alleen doorverwijzen naar http://www.google.com en dan te zoeken naar extra hercencellen. Misschien dat dat helpt.

Maar goed. In de manual staat niet veel over overdrive/distorsion (zo wordt het in de manual behandeld). Maar distorsion lijkt mij juist dat geluid wat ik nou juist niet wil.

Dogma
15 januari 2003, 23:04
Probeer de Ampeq svt simulatie īs en dan de gain flink opendraaien.

Jurgen Neele
15 januari 2003, 23:11
Op 2003-01-15 23:04, schreef Dogma:
Probeer de Ampeq svt simulatie īs en dan de gain flink opendraaien.


He.. ik kan die simulatie, helemaal niet vinden in mijn gt6b, ik neem aandat ampeq de naam is?

basswasp
15 januari 2003, 23:14
Als 't niet in de handleiding staat, zal het moeilijk worden... misschien zit er ook gewoon niet het geluid in wat je wil...

Nu ben ik ook niet zo'n fan van multieffectbakken, maar als 't niet blijft lukken zou je losse effectpedalen kunnen proberen. Bijvoorbeeld:

1. Boss BassOverdrive
2. Ibanez Phat-Hed

De laatste heb ik zelf en bevalt me goed. Voor een beetje het 'bluesoverdrive' overdrive geluid zou je de Phat-Hed zo in kunnen stellen:

Mode: Overdrive
Attack: Off
Drive: 'op 9 uur'
Low: 'op 1 uur'
High: 'op 12 uur'

Succes ermee...

Dogma
16 januari 2003, 00:06
De Ampeg SVT heet " concert 810" de Ampeg B15 heet" flipflop"
Probeer die īs!!

emielow
16 januari 2003, 09:52
"De laatste heb ik zelf en bevalt me goed. Voor een beetje het 'bluesoverdrive'"

bluesoverdrive op je basgitaar? :?

basswasp
16 januari 2003, 11:43
Jah... maar bij 'bluesoverdrive' moet je niet denken aan zo'n jankend gitaargeluid, maar meer aan zo'n stuwende bassoverdrive...

Niet dat high-gain geluid, maar weinig gain en net even een dik randje aan je geluid...

skabouter
16 januari 2003, 13:21
met goed kloten en lezen kom je er wel, hoor ! zo`n ding kan alles. ik heb de GT-6 voor gitaar, en met weken achtereen kloten krijg je de meest wrede geluiden !!

bassopotmus
18 januari 2003, 18:20
Je kan ook es met de pre-amp kloten, meer bass erin?