PDA

View Full Version : Zoek een chromen slagplaat voor Precision bass!



E-J
30 juni 2007, 16:49
Ik heb sinds gisteren eindelijk een basgitaar gekocht, na 5 jaar 'normale' elektrische gitaar gespeeld te hebben. Bevalt me wel!

Afijn, ik zocht een goedkope bass met goed hout die geschikt was om te modificeren (andere pickups, Jazzbass hals, andere slagplaat, hardware etc) maar het modificeren laat ik achterwege, want hij (een Farida) klinkt perfect! Erg lekker.

Op één puntje wil ik de bass wel veranderen en dat is de looks. Ik ben op zoek naar een goedkope chrome / 'chrome-achtige look' slagplaat.

Dan komt de bass er zo uit te zien:

http://images.amazon.com/images/P/B0000074FO.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Afijn... ik keek even op tonefactory, voxhumana etc en die kosten 112-130 euro :o Zijn ze van de pot gerukt?

Daarom mijn vraag:
Bestaat er een goedkoper alternatief?

nielsduursma
30 juni 2007, 17:37
Daarom mijn vraag:
Bestaat er een goedkoper alternatief?

Een zwarte nemen!!!;)

Ik zou 't eerlijk gezegd neit weten, anders zo'n plaat halen bij de gamma/karwei/praxis/formido/weetikveelwat en zelf zagen. Maar er zullen vast wel goedkopere slagplaten te krijgen zijn dan die van 112 euro lijkt me:o

alexander92
30 juni 2007, 18:01
mischienkun je een aluminium plaat opmaat maken en die polijsten is goedkoper en (bijna) net zo mooi
mischien niet het gemakkelijkste maar is wel goedkoper :hippie:

Dastard
30 juni 2007, 18:59
Je zou kunnen kijken of Texas & Tweed dat verkoopt.

rinaldo
30 juni 2007, 20:43
even in de gouden gids kijken of er ook een verchromerij, of een bedrijf dat een galvanische afdeling heeft in de buurt is.

een messing of koperen plaat op de kop tikken van zo'n 2 mm dik, slagplaat aftekenen en uitzagen, daarna even flink glad polijsten, want hoe gladder de plaat hoe beter het eindresultaat, en dan even vragen of jou slagplaatje even mee in het badje mag. :)

als je uitlegd waar het voor is dan willen ze vast wel voor een kratje bier of een appeltaart het er even tussendoor doen.

Noid
1 juli 2007, 00:15
Squier heeft voor z'n 240 euro de "P Bass special black mirror". Daar zit een chromen slagplaat op. Wellicht kun je deze slagplaten ook los bestellen?

no 1 hops
1 juli 2007, 09:47
Je zou kunnen kijken of Texas & Tweed dat verkoopt.
die verkoopt volgens mij niet meer aan particulier.

jammer dat het geen jazz bas is, daarvoor was meer te krijgen

prs
1 juli 2007, 13:50
Voor een jazzbass weet ik wel een (goedkoop) adres. Helaas niet voor een Precision....:(

http://img.inkfrog.com/pix/bigfishforever158/pickguard02-2.jpg

hassent
1 juli 2007, 14:14
Je zou kunnen kijken of Texas & Tweed dat verkoopt.

Wat is hun website eigenlijk?

no 1 hops
1 juli 2007, 16:26
Wat is hun website eigenlijk?zover ik weet hebben ze die niet, wel email
texastweed[jeweetwelstaartje]zeelandnet.nl
of tel nr 0118-470935 tijdens kantooruren.

in zijn oude catalogus staat geen chrome, white pearl wel

E-J
30 juli 2007, 20:01
Nou...

Die dingen lijken niet te bestaan zeg! Weer een hele hoop tijd verknoeit met het zoeken... :(

orreltak
30 juli 2007, 20:15
www.mainmusic.nl/ >gitaaronderdelen>slagplaten> :Dhebbes!

:confused: ai,je zal er wel een tijdje op moeten wachten

Frenky
30 juli 2007, 20:37
je zou misschien een stukje plexi(e)glas kunne zagen met aluminiumfolie er achter (of tussen 2 dunne stukjes) geplakt

Robin5150
14 maart 2008, 20:27
Een chromen slagplaat hoeft niet per se
Je hebt ook Fender die chroom/zilverkleurig geverfd zijn
En anders spuit je zelf een slagplaat of doet er plakfolie overheen
Farida hmm niet al te best he
Fender neckje zou nog best mogen

nevyn292
14 maart 2008, 20:51
heel slim, reageren op een topic van een half jaar geleden waarvan de eigenaar zijn slagplaat al lang en breed gevonden heeft.

en over farida, mijn strat heeft 32897508937503 keer zoveel tone (farida body) dan menige strat die ik bespeeld heb. het hout wat ze gebruiken is net zo goed als dat hout van dat van fender in principe. je moet er maar net wat geluk mee hebben :hippie:

E-J
14 maart 2008, 20:53
Haha. Bedankt voor het herinneren, ik ben vergeten er daadwerkelijk eentje te kopen.

Groetjes!
Emiel

RoelTM
16 maart 2008, 16:08
Haha. Bedankt voor het herinneren, ik ben vergeten er daadwerkelijk eentje te kopen.

eeh... serieus??? :dontgeti:

E-J
16 maart 2008, 16:16
Ja... en die dingen zijn toch nog duur! Meer als 50 euro voor slechts een cosmetisch geval vind ik echt veel te veel. Ik heb nog gezocht of Squier op de een of andere manier slagplaten (van die Black & Chrome Precision Bass) apart verkoopt, maar ik heb nog niets kunnen vinden...

RoelTM
16 maart 2008, 16:19
Meer als 50 euro...
Meer dan...

Da's idd duur.. ik ga voor m'n zelfbouwgitaartje danmaar ook een spiegel gebruiken...
Is een stuk goedkoper dan dat glimmende metaal, en mmisschien nog mooier ook :hippie:

brampk8
19 maart 2008, 23:54
in engeland zit aurora..die hebben wel wat leuke slagplaatjes..niet goedkoop helaas

http://www.auroraproject.co.uk/

jan jansen
20 maart 2008, 00:38
Ja... en die dingen zijn toch nog duur! Meer als 50 euro voor slechts een cosmetisch geval vind ik echt veel te veel. Ik heb nog gezocht of Squier op de een of andere manier slagplaten (van die Black & Chrome Precision Bass) apart verkoopt, maar ik heb nog niets kunnen vinden...

FFe een heel andere vraag,maar wel juist voor iemand met een precision bas:

hoe hoog steekt de hals uit de body bij de neckpocket?Ik ben aan frezen toe vandaar,....?

JJ

G.G.
20 maart 2008, 01:44
Ik heb ooit eens in Rotterdam bij Harolds folie gekocht in bling*bling* spiegel/prisma uitvoering á la SRV's nr. 1. Daar hebben ze echt veel soorten plakfolie. Misschien is dat een idee? Als je het nog steeds van plan bent na 6 maanden... :seriousf:

fred dons
20 maart 2008, 09:19
guitarsupplies verkoopt van de plexispiegel platen waar jezelf een spiegelslagplaat van kunt maken

en deze jongens verkopen hem als slagplaat
http://www.wdmusic.com/p_bass_reg_pickguards_in_27232_prd1.htm

Kim Wilson
20 maart 2008, 09:28
Kun je misschien ook een spiegelende folie over je slagplaat plakken? Is dat een idee?

fred dons
20 maart 2008, 11:38
beter er onder (bij een transparante plaat), die folie gaat er snel vies uitzien en slijt nogal

pueblo
20 maart 2008, 17:25
Een plaatje aluminium of ander metaal uitzagen en polijsten zou dat niet gaan?

fred dons
20 maart 2008, 17:51
vast wel maar daar ben je wel even mee bezig, mits je het juiste gereedschap hebt

brampk8
21 maart 2008, 12:40
@ jan


bedoel je dit?

M'n 1982 Squier jv Precision

http://i155.photobucket.com/albums/s293/brampk8/precisionbass015.jpg

jan jansen
21 maart 2008, 13:15
@ jan


bedoel je dit?

M'n 1982 Squier jv Precision

http://i155.photobucket.com/albums/s293/brampk8/precisionbass015.jpg


Ja precies,bedankt!!! :blast: :blast:

JJ