PDA

View Full Version : Patchkabeltjes



AriaProII
30 juni 2007, 16:26
Vraagje: wat is een goed merk voor patchkabeltjes tussen effecten, en welke juist niet? Wat is er uberhaubt belangrijk bij patchkabeltjes?

break_of_silence
30 juni 2007, 16:52
Hier word heel veel George L aangeraden.
Heb ze zelf ook besteld, hoop ze binnenkort binnen te krijgen.
Je kun deze krijgen via onder andere Van de Haar Guitars.

Wat belangrijk is voor een kabel?
Goede signaaloverdracht, weinig/geen verlies.

AutoStatic
30 juni 2007, 17:06
Ik gebruik de Sixt kabeltjes die ze bij Dirk Witte verkopen. Erg tevreden mee. Ze zijn stevig, weinig signaalverlies en ik vind de pluggen die er aan zitten heel praktisch.
De goedkope gekleurde patchkabeltjhe smoet je niet hebben. Je trekt ze zo uit elkaar en volgens mij dragen die dingen niet bij aan een goed geluid. Maar met patchkabeltjes zal het op zich wel meevallen, tenzij je 56 effecten achter elkaar hebt liggen.

Ash ketchum
30 juni 2007, 17:40
Zelfbrouw, een paar meter snoer een een stuk of 12 neutrik pluggen. Werkt best goed, beter dan die multi-color gegoten dingen.

artnaz
30 juni 2007, 17:51
Zelf gebruik ik de Pedalboard Kit van Planet Waves. Zelfde principe als George L's, maar dan met naar mijn idee stevigere pluggen.

Dastard
30 juni 2007, 18:28
Conquest patch kabels ?

the sure thing
30 juni 2007, 19:13
... en maken de kwaliteit van de PLUGGEN ook uit? Pluggen geven toch altijd het signaal OK door?

dano
30 juni 2007, 19:34
george L

.

of alles wat hierboven genoemd is, ligt eraan of je handig bent met solderen, of lui en wat je budget is. Goeie pluggen + goeie kabel kopen

FruscianteFan
30 juni 2007, 21:27
Ik heb nu een paar Cordial kabeltjes, klinkt een stuk beter dan die gekleurde kabeltjes. Die doen het ook wel, maar dan hoor ik toch duidelijk verschil met wanneer ik de gitaar via één goede kabel in de versterker plug.

MarkV
30 juni 2007, 22:39
Als je niet op de prijs let, kan je wat Klotz patchkabels bestellen bij Max Guitar Store: http://www.maxguitarstore.com/store.php?categoryID=150

vidar
30 juni 2007, 23:48
Of, als je kan solderen, een paar meter losse Klotz La Grange kabel bestellen en een paar neutrik pluggen, ben je sowieso de helft goedkoper uit!

EuroCinema
1 juli 2007, 11:38
Ik heb kabels van Yellow Cable, werden me aanbevolen bij Sound Plaza (waar ze ook George L verkopen). Goed, niet erg duur, geen soldeerwerk en geen pluggen die los kunnen laten.

vulvasonic
1 juli 2007, 19:00
Het ligt er ook een beetje aan wat je nodig hebt hè?
Als je drie of 4 kleine patchkabeltjes nodig hebt, dan maakt het volgens mij geen fluit uit wanneer je gewoon de standaard gekleurde kabeltjes neemt (rond de 2 euro per stuk). Dat scheelt een slok op een borrel.

Helemaal natuurlijk wanneer je er 30 nodig hebt, maar in dat geval wordt de kwaliteit weldegelijk een stuk belangrijker. Het zijn de meest irritante uitgaves die je als gitarist kan maken. voor dat geld kun je zoveel andere dingen doen, toch?

Snoeren, kabels, adapters......, ik zou willen dat ze altijd goed waren en NOOIT kapot gingen..... :sneaky:

AriaProII
2 juli 2007, 15:28
Hmmm, ik heb nu al zo'n 9 effecten. goede kabel begint dus wel nodig te worden, als ik af ga op wat ik hier lees.

Quatz
8 juli 2007, 00:36
Ik heb verschillende merken en soorten kabeltjes geprobeerd.
George L is goed en handig in gebruik. De kabel die ik het beste vind klinken is de La Grange van Klotz. Kun je per meter kopen. Losse Neutrik (haaks of recht) pluggen erbij en zelf solderen. Nadeel is wel dat de kabel wat stug is. Ik vind het echter beduidend beter klinken dan de George L kabel.
Ik heb nu alles (ook van gitaar naar pedal board etc) met La Grange en dat bevalt me prima.

Chroxy
19 juli 2007, 23:33
en waar is die klotz kabel te bestellen?

artnaz
20 juli 2007, 00:11
Zijn die "solderless kabeltjes" van George L's en Planet Waves eigenlijk wel te solderen?

Want ik wilde eigenlijk de ene kant hieraan vastmaken, maar nou vraag ik me af of dat wel zonder problemen kan:
http://www.argosycable.com/images/products/thumbs/NJ3FP6C-B.jpg

-Heineken-
20 juli 2007, 01:46
Well die George L's worden idd wel veel aangeraden, heb er ook een zooi in de roestkast liggen. Wel goeie toonoverdracht en zo hoor, maar je moet ze echt goed wegwerken in een vast pedalboard. Heb er veel slechte ervaringen mee gehad. Je kan ze nog zo netjes monteren, maar 1 keer een te harde schopp ertegen of naast je pedaaltje trappen en "radio-silence". Voor los pedaaltje gebruik kan je beter van die kwaliteit pre-fab patch kabeltjes met metalen/koperen pluggen kopen. Zit je wel weer aan voorgeschotelde lengtes vast maar krijg je dan ook niet kapot.

AriaProII
21 juli 2007, 17:07
Waar verkopen ze die Pedalboard kit van Planet Waves? Ik heb al bij Feedback Rotterdam geprobeert, maar daar hadden ze alleen de kant-en-klare planet waves dingen (15 euro per patchkabeltje :angry: ).

David1223
21 juli 2007, 17:30
Hoe moet ik me dat solderen dan voor me zien?

artnaz
22 juli 2007, 12:28
Waar verkopen ze die Pedalboard kit van Planet Waves? Ik heb al bij Feedback Rotterdam geprobeert, maar daar hadden ze alleen de kant-en-klare planet waves dingen (15 euro per patchkabeltje :angry: ).Ik kon ze ook niet vinden in Europa, dus heb ik ze maar in de USA besteld. Misschien dat het nu in Duitsland wel verkrijgbaar is? Heel misschien heb ik trouwens een kit over, ik had er namelijk twee gekocht plus 4 extra plugs. Moet ik even kijken of ik het nodig heb. Als je intereresse hebt hoor ik het wel.


Hoe moet ik me dat solderen dan voor me zien?Met een soldeerbout, tin, lamp, en priegelwerk...:satisfie:

-----------------

Maar kan iemand mij hier nog mee helpen? Dan weet ik of ik die Planet Waves plugs ervoor kan gebruiken...
Zijn die "solderless kabeltjes" van George L's en Planet Waves eigenlijk wel te solderen?

Want ik wilde eigenlijk de ene kant hieraan vastmaken, maar nou vraag ik me af of dat wel zonder problemen kan:
http://www.argosycable.com/images/products/thumbs/NJ3FP6C-B.jpg

Mike McCready
22 juli 2007, 13:54
Maar kan iemand mij hier nog mee helpen? Dan weet ik of ik die Planet Waves plugs ervoor kan gebruiken...
Lijkt me niet dat die te solderen zijn. Werkt volgens mij net iets anders... Gewoon een extra plugje aanschaffen en die in de afgebeelde input jack doen.

artnaz
22 juli 2007, 14:51
Lijkt me niet dat die te solderen zijn. Werkt volgens mij net iets anders... Gewoon een extra plugje aanschaffen en die in de afgebeelde input jack doen.Ok, dat dacht ik al... Bedankt!

David1223
27 augustus 2007, 21:19
Ik had ff een paar vraagjes :D

Wat is het verschil tussen een mono en een stereo patchkabel??

Wat is precies een neutrik plug?

Ik ben voor, mijn gitaar naar de effecten, en van mijn effecten naar mijn amp opzoek naar een goede stevige kabel die een beetje lijkt op die kabel die Jack White gebruikt op de DVD Under Blackpool Lights (ehem).

Alvast bedankt!

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=flC5EtjQ3sc (op 0:38 of 3:46 of 4:47 kan je het bijv. eventjes zien en het is zo'n soort kabel: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000kG3zhNnP?Ca talogVideo=&ProductUUID=3lrVqHzmAuAAAAETqRE9M2Mq&CatalogCategoryID=UYbVqHzmyo4AAAERG5svKPl9&JumpTo=OfferList

EDIT: (ehem.) Of gewoon dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=qK_0YQE_ZGE&mode=related&search= .

Vonk
27 augustus 2007, 21:33
Een mono kabel laat 1 signaal door, stereo laat 2 signalen door (links en rechts). Patchkabels moet je gewoon als mono hebben.

Neutrik is een merk, zij maken de meest degelijke pluggen enz.

Nocki
28 augustus 2007, 10:45
Staan er inderdaad bekand om maar ik moet zeggen ook nooit een ander merk tegengekomen te zijn :)

Daemon
28 augustus 2007, 12:40
Waar verkopen ze die Pedalboard kit van Planet Waves? Ik heb al bij Feedback Rotterdam geprobeert, maar daar hadden ze alleen de kant-en-klare planet waves dingen (15 euro per patchkabeltje :angry: ).

Hier kun je ze aanschaffen:
kabel kit (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=ACC0002210-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList#)

up-guitarman
28 augustus 2007, 13:01
Ik ga binnenkort aan het solderen. Mogami 2524 met Neutrik jacks. Zal normaal gezien een hele stap voorwaarts zijn op de mix van brolkabeltjes die nu in mijn board verwerkt zitten...

AriaProII
3 september 2007, 12:27
update: kheb inmiddels een winkel gevonden die gewoon de George L dingen verkoopt; die kabel die zonder solderen in de pluggen geschroefd kan worden. Werkt prima, en makkelijk op maat! bedankt iedereen

David1223
3 september 2007, 18:13
update: kheb inmiddels een winkel gevonden die gewoon de George L dingen verkoopt; die kabel die zonder solderen in de pluggen geschroefd kan worden. Werkt prima, en makkelijk op maat! bedankt iedereen

Waar?

10 tekens. :chicken:

AriaProII
4 september 2007, 09:09
Maxguitars

up-guitarman
4 september 2007, 13:12
Voor de tone maakt het wel uit welke kabel gebruikt, dat weet ik. Maar maken de jacks ook wat uit ???

Ik dacht eventueel van die platte metalen jacks te kopen omdat Neutriks zo belachelijk groot zijn... Die platte zullen wel minder stevig zijn maar het ligt stil in een pedalboard dus dat lijkt me niet zo van groot belang... Maar maken de jacks uit voor de tone?

Nielsje
4 september 2007, 13:18
Voor de tone maakt het wel uit welke kabel gebruikt, dat weet ik. Maar maken de jacks ook wat uit ???

Ik dacht eventueel van die platte metalen jacks te kopen omdat Neutriks zo belachelijk groot zijn... Die platte zullen wel minder stevig zijn maar het ligt stil in een pedalboard dus dat lijkt me niet zo van groot belang... Maar maken de jacks uit voor de tone?

Lijkt mij complete onzin dat jacks uitmaken qua tone. Als je kijkt door wat voor kloterige draadjes je signaal gaat in zo'n effecten pedaal, dan is elke metalen plug goed.

Ik heb net 10 van die 'platten' besteld bij newtone. Van het weekend lekker solderen. Dat ze wellicht iets minder stevig zijn neem ik voor lief, ze zitten immers op m'n bordje.

up-guitarman
4 september 2007, 13:26
Dat ze wellicht iets minder stevig zijn neem ik voor lief, ze zitten immers op m'n bordje.

Ja, dat zou bij mij ook het geval zijn. En ze nemen maar half zoveel plaats in...

peter_heijnen
4 september 2007, 15:44
Lijkt me niet dat die te solderen zijn. Werkt volgens mij net iets anders...
Correctie, George L is net zo makkelijk als iedere andere kabel te solderen.

nocaster
9 september 2007, 12:23
kijk hier maar eens http://www.lavacable.com/GeorgeLs.htm
verders een geweldige site !

mvanroermund
29 september 2007, 12:32
up-guitarman, check je pm!