PDA

View Full Version : Fender FM 210 + waarde speakers



Slammers
30 juni 2007, 16:11
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker, want mijn andere is helaas overleden. Nu heb ik de FM 210 gezien bij Feedback voor maar 215,-.. Aangezien ik niet zo rijk ben leek me dat wel en Fender heeft niet bepaald een slechte naam.

Maar is die versterker wel de moeite waard? Ik speel voornamelijk rock/metal/heavy metal . Zelf heb ik een Ibanez Rg 321 (al 2 uur :rockon: ) en nog een distortion pedaaltje dus de distortion van de versterker hoeft niet super te zijn ofzo. Als het er maar mee valt te maken een beetje.

En dan nog een andere vraag over mijn oude kapote versterker, dat was een Crate DX-212 maar die heeft een kapote eindversterker en ik koop liever een nieuwe versterker dan die laten maken want dat is ook een duur grapje. Maar nu zitten er nog 2 12" speakers in die ik wil verkopen, maar hoeveel zijn ze ongeveer waard? Ze zijn 1 jaar oud geloof ik en er staat geen merk op. Alleen allebei 50 watt. En zien er fonkelnieuw uit.

LCH
30 juni 2007, 18:34
Maar is die versterker wel de moeite waard?
Kunnen we kort over zijn: nee.

Fender heeft dan wel een goede naam, maar niet als het op metal/hardrock aankomt wat jij graag wilt spelen. Bovendien is zo'n FM ultra-low-budget en totaal niet te vergelijken met de Fenders die het merk zo'n goede naam bezorgen.

Als je net gitaarspeelt hoef je trouwens helemaal niet zo'n groot 2x12" ding te hebben. Probeer een Vox AD30 of een Line6 Spider uit, daar kun jij je thuis prima mee redden! :cooler:

Slammers
30 juni 2007, 18:37
Hm.. En de Harley benton GA 212 die bij Thomann (ofzo?) te koop staat voor 175,-. Ik heb niet bepaald een groot budget. 200,- ofzo mss rekbaar tot 250,-. Maar de Roland Cube wil ik iig niet horen, want die wil ik zoiezo niet.

LCH
30 juni 2007, 18:44
Hm.. En de Harley benton GA 212 die bij Thomann (ofzo?) te koop staat voor 175,-. Ik heb niet bepaald een groot budget. 200,- ofzo mss rekbaar tot 250,-. Maar de Roland Cube wil ik iig niet horen, want die wil ik zoiezo niet.
Dat bedoel ik nou net: waarom zou je zo'n groot 2x12 hok voor thuis willen? Geloof me, zo'n Spidertje haal je meer metal uit dan zo'n grote, maar kwalitatief mindere versterker. Zo'n Spider valt ook nog binnen je budget. 'Hoe groter hoe beter' is niet altijd goed. ;)

Waarom zou je zo'n Cube trouwens niet willen? Omdat 'ie er niet zo stoer uitziet als zo'n Harrie Beton?

Slammers
30 juni 2007, 18:46
Nee, ik vind het gewoon niet helemaal mijn ding. Line 6 is dan wel weer meer in de richting. Ik wil zoiezo ook geen 2e hands versterker, want mijn vorige die ik op mp had gekocht was na 4 dagen kapot. Dus liever een nieuwe met garantie. Maar line 6 wat zijn daar van goeie versterkers voor metal? Aangezien de versterkers in een merk ook nog wellis willen verschillen.

LCH
30 juni 2007, 18:48
Tweedehands hoeft ook helemaal niet. Je hebt voor 235 al een nieuwe 30 watt Line6 Spider. Dat is echt goed genoeg hoor. Modeling-ampje, kun je prima metal/hardrock mee spelen.

Slammers
30 juni 2007, 23:08
Mooi ding idd, zal ik zeker eens overwegen. Een vriendin van mij heeft die ook geloof ik dus zal eens vragen of ik hem x'tje mag uitproberen.

dePerik
30 juni 2007, 23:18
Ja joh, moet je doen. Ik had er ook één en heb er heel veel plezier van gehad. Je kan later altijd nog (veel geld) investeren in een dure amp van naam.

Slammers
1 juli 2007, 10:14
Bij de gitaarwinkel hier in de buurt is hij 249,- . Dus ik ga eerst even tot dat bedrag sparen en dan ga ik met mijn gitaar even testen. Die versterker heeft 30 watt en 12" speaker en dat is idd ook groot zat. Eerst verkeek ik me wel altijd op de grote maar sinds vorige week niet meer toen ik op een versterktje van ENGl speelde met 1 speaker. :rockon:

MarkV
1 juli 2007, 10:16
Bij de gitaarwinkel hier in de buurt is hij 249,- . Dus ik ga eerst even tot dat bedrag sparen en dan ga ik met mijn gitaar even testen. Die versterker heeft 30 watt en 12" speaker en dat is idd ook groot zat. Eerst verkeek ik me wel altijd op de grote maar sinds vorige week niet meer toen ik op een versterktje van ENGl speelde met 1 speaker. :rockon:

Die Engl daarentegen is een buizenbak. Een buizenversterker is veel luider dan een transistor/modelling bak met hetzelfde wattage. De 30watt spider gaat wel hard zat voor thuis hoor.

steph
1 juli 2007, 11:45
Een van de meest grote BUTT versterker waar ik ooit over heb gespeeld (tijdens repetitie), maakt niet uit of ik over m'n Tele of Les paul speelde, was beide verschrikkelijk om aan te horen, tenzij dat zo hoort in metal?
0% definitie!

LCH
1 juli 2007, 11:58
Och, je moet ook niet overdrijven. Natuurlijk klinkt een Engl Invader beter dan een Spider, maar voor het geld is er toch niet zoveel mis mee? Die nieuwe Spiders schijnen ook nog iets beter te zijn dan de oude.

Slammers
1 juli 2007, 15:50
Ja dat het een buizen was was ik inderdaad vergeten. Maar toen stond hij nog niet eens op een kwart en was het al hard. Dus een transistor gaat misschien net zo hard op de helft dus dat is luid zat.

Weet iemand ook nog toevallig hoeveel de speakers + kast waard zijn? Ook krijgt de koper de versterker erbij ook al is de eindversterker kapot, maar wie weet welke hobbyist hem kan maken.