PDA

View Full Version : Zoomdriver voor een Engl



Izegrim
30 juni 2007, 15:50
Ik heb gisteren m'n Fireball opgehaald van de oefenruimte en was even lekker aan het blazen op m'n kamer. Nu zat ik laatst wat oldskool Zweedse death te spelen en ik dacht dat ik misschien wel het bekende Sunlight zaaggeluid kon reproduceren als ik m'n Zoom Tri-Metal voor het drive kanaal zou pleuren. Dus ik dat ding weer opsnorren en heb hem ervoor gehangen maar ik kreeg gelijk een zooi feedback en het klonk eigenlijk nergens naar. Dusss, ik schakel naar het cleane kanaal met nog steeds de Zoom drive ervoor en... GODVERDOMME!!! Dit is echt niet normaal! Wat een achterlijk bruut pedaal is dat zeg. Het is duidelijk geen buizensound maar wat loei en loei strak. Ik heb er altijd flink wat mids ingedraaid zitten met de range knop ongeveer standje 9 (is heel gevoelig dus een tikje verandert de hele sound). Ik heb helaas geen mic hier want anders had ik wel even een clipje gemaakt. Nou schaam ik me toch wel een beetje want ik heb echt een fantastische top. Maar de scheur van de Fireball, wat toch wel tot de meest aggresieve hoort die IK gehoord heb, klinkt wel braaf als je die allesverpletterende maalmachine van een Tri-Metal hoort. Ik sta echt te verbaasd van de strakheid, definitie en textuur van dat geluid en bovendien is hij muis en muisstil. Gebruiken meer van jullie een pedaaltje met scheur ipv de scheur uit je top?

BLOK182
30 juni 2007, 15:53
Soms gebruik ik een MI Audio Blues Pro over het cleane kanaal van mijn Budda, maar dat is meer voor de donkere, dikke, subtielere overdrive (omdat het scheurkanaal nogal fanatiek is, zeg maar:-)). Merk wel dat ik het scheurkanaal nog een stuk bruter en lomper kan laten klinken icm met de Blues Pro als booster!

interessander
30 juni 2007, 15:56
Toen ik mijn peavey 5150 nog had gebruikte ik een ibanez metal charger over het clean kanaal met afwisselend een maxon od-808 en ibanez STL als boost, voor een indruk van die sound: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=567164

drap
30 juni 2007, 15:58
Sublieme topictitel! :jam:

Lexvandoef
30 juni 2007, 15:58
Ik gebruik mijn HWA Fat Boost en Digitech Bad Monkey weleens op de lo-input van mijn JMP 2203 om makkelijk tussen od en clean te kunnen wisselen. En op de high input voor een nog vettere scheur. En straks ook op mijn AC15.

Speeddemon
30 juni 2007, 17:29
Izegrim, ik heb nagenoeg 't zelfde meegemaakt toen ik een Zoom Driver 5000 VERkocht!

Ik had toevallig m'n Engl Savage 60 halfstack in de woonkamer staan (die Savage 60 is een beetje de voorloper van jouw Fireball, qua functies enzo) en voordat ik die Zoom Driver 5000 verstuurde dacht ik 'ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie op repetitie-volume klinkt over een cleane buizenbak'.

Dat was me toch een bult strakke metal! :o :nervous: :rockon:
(Stack II setting op de Driver 5000). Absoluut niet subtiel, en ook echt niet om 80's heavy metal mee te spelen, maar mocht ik ooit gevraagd worden voor een soort The Haunted/Terror 2000/Archenemy/Synergy achtig iets, dan gaat die Driver 5000 (heb naderhand weer een 'nieuwe' gekocht op Ebay voor wêhnag) zeker mee! :cooler:

Izegrim
30 juni 2007, 23:38
Hee, ik heb een tijdje zo'n Zoom Driver geleend van een vriend van me toen ik net begon met gitaar spelen. Dat is echt een lekker pedaaltje. Ik had toen alleen nog geen fatsoenlijke amp dus weet niet wat hij op m'n Fireballzou doen. Is die trouwens helemaal analoog ook? De TM-01 voldoet een beetje aan dezelfde omschrijving van jou. Niet subtiel, niet voor 80's metal maar een ernstig strakke, zware en extreem aggressieve sound. Als ik de hoge tonen een beetje cut met de EQ van m'n Fireball dan klinkt het echt goed. Maar vooral de palmmutes zijn echt niet van deze wereld! Echt attack, chuggah chuggah met de resonantie alsof je met een voorhamer op een lege oliedrum loopt te beuken. Nu rijst bij mij de vraag of er ook versterkers zijn die zo'n drivechannel hebben. Als ik het goed begrijp heeft de TM-01 drie solid state gain stages. Dat gaat dan nog door een buizenpreamp en buizenpoweramp. Als ik een custom metalversterker zou willen hebben dan zou ik de een TM-01 als drivechannel ingebouwd willen hebben. Wat een genadeloze scheuramp zou dat zijn. Eh, deze gaat dus nooit meer weg he. Mijn aan-de-kant-geschoven trapbakkie heeft vandaag een monumentale status verworven.

gerrekat
1 juli 2007, 10:29
Ik heb gisteren m'n Fireball opgehaald van de oefenruimte en was even lekker aan het blazen op m'n kamer. Nu zat ik laatst wat oldskool Zweedse death te spelen en ik dacht dat ik misschien wel het bekende Sunlight zaaggeluid kon reproduceren als ik m'n Zoom Tri-Metal voor het drive kanaal zou pleuren. Dus ik dat ding weer opsnorren en heb hem ervoor gehangen maar ik kreeg gelijk een zooi feedback en het klonk eigenlijk nergens naar. Dusss, ik schakel naar het cleane kanaal met nog steeds de Zoom drive ervoor en... GODVERDOMME!!! Dit is echt niet normaal! Wat een achterlijk bruut pedaal is dat zeg. Het is duidelijk geen buizensound maar wat loei en loei strak. Ik heb er altijd flink wat mids ingedraaid zitten met de range knop ongeveer standje 9 (is heel gevoelig dus een tikje verandert de hele sound). Ik heb helaas geen mic hier want anders had ik wel even een clipje gemaakt. Nou schaam ik me toch wel een beetje want ik heb echt een fantastische top. Maar de scheur van de Fireball, wat toch wel tot de meest aggresieve hoort die IK gehoord heb, klinkt wel braaf als je die allesverpletterende maalmachine van een Tri-Metal hoort. Ik sta echt te verbaasd van de strakheid, definitie en textuur van dat geluid en bovendien is hij muis en muisstil. Gebruiken meer van jullie een pedaaltje met scheur ipv de scheur uit je top?

als je die zoom voor een marshall SS amp hangt klinkt ie veel minder, het is juist de combi met de Fireball. Je zou voor de gein eens je pedaal voor je drive kanaal moeten zetten met je pedaalvolume voluit en de pedaalgain bijna op 0.

ExRxIxC
1 juli 2007, 11:35
Izegrim, klinkt dei tri-metal ook zo bruut door die Randall rg50tc?

Iceman
1 juli 2007, 11:43
Izegrim, probeer hem in de oefenruimte eens rechtstreeks op de eindtrap van je Fireball.

Heb een keer een Metalzone over een 5150 gehooord die beter over de eindtrap dan over het "cleane" kanaal klonk.