PDA

View Full Version : Nieuw: de HWA Bob Rossor



supahfuzz
30 juni 2007, 15:31
de derde van Speedy die op mijn effectboard belandt: (naast de FA-1 Fet-clone en de 69 supahfuzz)

http://i18.photobucket.com/albums/b126/supahfuzz/DSC01608.jpg

even voor de uitleg: Dit is dus zo ver als ik weet de eerste compressor van HWA, losjes gebaseerd op een Ross compressor... nu was de naam comprossor al vergeven aan een of andere effectenbakker uit de US of A (analogman) dus moest er wat anders verzonnen worden. De meligheid van mij EN speedy tesamen naast het feit dat ik Bob heet geeft dit als resultaat. Geel? Ik had nog geen geel op mijn board. Blauwe led? tsja, klinkt beter 8-) (moehaha)
Hoe ie klinkt? Heerlijk open met single coils, lekker dik, perfect voor de chickenpicking, wat ik tegenwoordig erg vaak nodig heb in mijn band. Met humbuckers gaat ie wat sneller over de rooie met een toefje vervorming, maar eerlijk gezegd doet mijn aloude MXR script dynacomp dat ook. en die klinkt weer niet zo mooi open als de BobRossor

naast deze gele "son of a gun" in cadmium yellow and a phtalic blue ledlight (spoken with a warm low voice) zitten nog de oude Ibanez BC9 (kan het kreng gewoonweg niet weg doen) en de nog oudere Jen Cry Baby WahWah met de rode fasel. Deze is overigens gecustomized to the hilt: betere jacks, true bypass, bedrading vervangen, koperfolieafschermingen (helpt wel degelijk tegen die vervelende brom) Is ook geen overbodige luxe met de Budda Superdrive versterker. Dat klinkt fenomenaal, maar het klereding pikt wel van alles en nog wat op, met name in de "drive" mode.



grtjs, Bob

dunnoaname
30 juni 2007, 15:48
hihi leuke naam.

Zit die led niet een beetje vervelend daar, als je er dan op drukt kan je net op dat moment niet zien of ie aan gaat lijkt mij zo.

dano
30 juni 2007, 19:36
haha lol

prachtig, soundsampletje?

almarvk
30 juni 2007, 20:16
Grappig ding, vooral de naam!

Maaruh; wil Speedy niet verbonden zijn aan dit apparaatje door er geen HWA logo op te zetten??

Speeddemon
30 juni 2007, 21:09
Grappig ding, vooral de naam!

Maaruh; wil Speedy niet verbonden zijn aan dit apparaatje door er geen HWA logo op te zetten??
Jawel hoor, maar staat op de 'voorkant'. Bovenop zou 't te druk worden, en die tevreden hippie-smile van Bob Ross was me ook wat waard. :satisfie: :hippie:

Wat de plaatsing van de LED betreft, dat is een 'lesser of 2 evils'. Op deze manier kan de 9V DC jack tenminste op de kopse kant, en dat is stukken praktischer dan naast de input of output, waar 2 pluggen dan om ruimte zouden moeten vechten.

supahfuzz
1 juli 2007, 16:43
hihi leuke naam.

Zit die led niet een beetje vervelend daar, als je er dan op drukt kan je net op dat moment niet zien of ie aan gaat lijkt mij zo.

valt wel mee hoor. In vrijwel alle gevallen schakel ik de comp nooit aan of uit tijdens een nummer. En dan daarbij is mijn channelswitch van mijn versterker ZONDER led. kwestie van goed opletten en onthouden waar je was.

savecracker85
1 juli 2007, 21:32
ziet er weer mooi uit! ben benieuwd hoe die klinkt

Speeddemon
4 juli 2007, 02:21
ziet er weer mooi uit! ben benieuwd hoe die klinkt
als een country/funk compressor, maar met minder ruis. :satisfie:

Bob, ik weet niet wat het is, maar dit topic lijkt te zinken als een baksteen.

Tristan
4 juli 2007, 12:55
Vet ding, alleen heb ik dus geen idee wie Bob Ross is, staat ook op MySpace bij veel mensen erbij enzo, maar mij zegt het geen reet...

The Chief
4 juli 2007, 16:02
ziet er puik uit!
en Tristan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bob_Ross

EuroCinema
4 juli 2007, 16:29
Hahahaha erg cool!

(gaat die script mxr nu in de verkoop trouwens?)

Tristan
4 juli 2007, 17:42
ziet er puik uit!
en Tristan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bob_Ross

Oh, geen wonder dat ik niet wist wie het was, het heeft geen reet met muziek van doen, maar zo cool is die Bob Ross gast dan toch niet? :dontgeti:

Speeddemon
4 juli 2007, 17:45
maar zo cool is die Bob Ross gast dan toch niet? :dontgeti:
a) jawel.
b) hoe anders moet je een Ross compressor voor Bob noemen? :roll:

Tristan
4 juli 2007, 18:11
De naam vind ik wel heel cool, is 't ook echt een remake van de Ross compressor?

Volgens mij heb ik trouwens wel eens een keer zo'n uitzending gezien van die gast, hij kon echt heel snel van die boompjes tekenen enzo, ik vond dat wel knap...

Speeddemon
4 juli 2007, 19:06
De naam vind ik wel heel cool, is 't ook echt een remake van de Ross compressor?
Yep, met bright-mods en de toegevoegde attack-knop. Puur en alleen metaalfilm weerstanden, dus ook een stuk ruisvrijer dan 't origineel.



Volgens mij heb ik trouwens wel eens een keer zo'n uitzending gezien van die gast, hij kon echt heel snel van die boompjes tekenen enzo, ik vond dat wel knap...
Dat is hem ja. De meest kitscherige berglandschappen, maar toch oh zo mooi en snel gedaan. :soul:

Tristan
4 juli 2007, 20:11
Oh ja, zo'n attack knop net als de MXR bedoel je, de Ross schijnt toch ook gebaseerd te zijn op de MXR Dynacomp?
Waarom eigenlijk van die bright mods, ik kan me van de MXR Dynacomp herinneren dat 'ie toch wel bright genoeg was dacht ik, maar dat was zo'n reissue dus ik weet niet in hoeverre die dingen vergelijkbaar zijn...
Ruisvrij, goed man, compressors kunnen flink ruisen...

Haha, op zich wel een toffe gast die Bob Ross, een beetje camp, misschien kan 'ie in China gaan werken, daar schijnen hele fabrieken met Chinese Bob Rossers te zitten die zo de Nachtwacht en alles namaken enzo... :D

Speeddemon
4 juli 2007, 20:13
Oh ja, zo'n attack knop net als de MXR bedoel je, de Ross schijnt toch ook gebaseerd te zijn op de MXR Dynacomp?
Waarom eigenlijk van die bright mods, ik kan me van de MXR Dynacomp herinneren dat 'ie toch wel bright genoeg was dacht ik, maar dat was zo'n reissue dus ik weet niet in hoeverre die dingen vergelijkbaar zijn...
Ruisvrij, goed man, compressors kunnen flink ruisen...
Totaal niet vergelijkbaar met de RI's. De originele Ross, Dynacomp (script) en ook de Boss CS-2 snoepten best wat hoog af van je signaal. Dat heb ik enigzins rechtgetrokken.


Haha, op zich wel een toffe gast die Bob Ross, een beetje camp, misschien kan 'ie in China gaan werken, daar schijnen hele fabrieken met Chinese Bob Rossers te zitten die zo de Nachtwacht en alles namaken enzo... :D
Uhm, hij is vandaag precies 12 jaar geleden overleden. :harmony:

vulvasonic
4 juli 2007, 20:14
Haha, op zich wel een toffe gast die Bob Ross, een beetje camp, misschien kan 'ie in China gaan werken, daar schijnen hele fabrieken met Chinese Bob Rossers te zitten die zo de Nachtwacht en alles namaken enzo... :D

Meneer Ross is niet meer zo heel erg productief de laatste jaren. Bovendien ruikt ie niet lekker.

Tristan
4 juli 2007, 20:16
Haha, wist ik wel hoor, het was maar een geintje... :D

Valoosj
4 juli 2007, 20:36
enige kans op een soundsample? ik ben erover aan het denken om eentje te bestellen...

supahfuzz
4 juli 2007, 23:39
enige kans op een soundsample? ik ben erover aan het denken om eentje te bestellen...


zou wel willen, maar ben nu nog hard bezig mijn cubase of nuendo draaiende te krijgen op mijn nieuwe comp (duo core... MET vista... is ook niet echt alles) dus dat gaat nog wel effe duren.

Je kunt hem met een gerust hart bestellen hoor, is zn geld dubbel en dwars waard, alleen de naam Bob Rossor :soul: is copyright!! :rockon:
moehaha

supahfuzz
5 juli 2007, 11:29
Hahahaha erg cool!

(gaat die script mxr nu in de verkoop trouwens?)


Die gaat in de verkoop zo gauw ik mijn 1954 Fender Esquire ook weg wil doen.... maar eerlijk gezegd hoort die bij mijn kleine verzameling welke ik ga gebruiken na mijn pensioen (ongeveer een kleine twintig jaar nog, afhankelijk van de komende regeringen) om een klein vliegtuigje te financieren.

Ik weet zeker dat de HWA Bob Rossor dan veel en veel meer waard is!! :cooler: (en Remco alleen nog te bereiken is via zn telefoonnummer in Monaco) (op zn fraaie jacht naast die van de Prins van Timboektoe) (met blauwe leds)

dunnoaname
5 juli 2007, 11:47
Voor de mensen die Bob Ross niet kennen:
KLIK!~ (http://youtube.com/watch?v=np5JeJeVWCk)

EuroCinema
5 juli 2007, 12:20
Beetje OT, maar zijn er mods voor dynacomp reissue naar script logo specs?

Valoosj
5 juli 2007, 18:41
zou wel willen, maar ben nu nog hard bezig mijn cubase of nuendo draaiende te krijgen op mijn nieuwe comp (duo core... MET vista... is ook niet echt alles) dus dat gaat nog wel effe duren.

Je kunt hem met een gerust hart bestellen hoor, is zn geld dubbel en dwars waard, alleen de naam Bob Rossor :soul: is copyright!! :rockon:
moehaha

maar ik wil m vergelijke met de MXR Super Comp...

ewout
8 juli 2007, 14:12
Die is echt heel erg cool!