PDA

View Full Version : Fender Stratocaster



christiaanguitar
30 juni 2007, 15:30
Ik ben op zoek naar een Fender Stratocaster, maar heb een budget van niet veel meer dan €500. Ben natuurlijk tweedehands aan het zoeken, maar wat raden jullie dan aan? Gewoon een mexicaanse, of even doorsparen tot 700 euri's voor een amerikaanse?

Nocki
30 juni 2007, 15:45
ach. koop gewoon een mexicaantje of een koreaantje... tenzij je echt heel graag wilt dat er USA op staat...

BLOK182
30 juni 2007, 15:51
Ik was laatst erg aangenaam verrast door een wat oudere Japanse Fender. Tweedehands te vinden voor je budget, speelt en klinkt lekkerder dan een nieuwerwetse Mexicaan imho. Volgens mij speelde ik op een '57 reissue, lekker dikke maple nek!

Petekay
30 juni 2007, 16:01
Ik heb een mexicaanse, ben er zeer blij mee. 430 euro kost ie (nieuw).

deze topic is wel interessant voor je denk ik:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93734

Reigor
30 juni 2007, 16:18
+1 voor een Japanner.

Orgasmocaster
30 juni 2007, 18:33
Blok is correct!

Lexvandoef
30 juni 2007, 18:41
Jep, een japanse Fender is zeker het geld waard tweedehands.

Orgasmocaster
30 juni 2007, 18:44
Jep, een japanse Fender is zeker het geld waard tweedehands.
heb je hum gekocht? (of ging je hem nou ruilen?)

Lexvandoef
30 juni 2007, 18:53
Ruilen, en nog niet, ik heb voor volgende week een afspraak staan om zijn gitaar te proberen, en hij de mijne. En het was een japanse squier stratocaster uit '85. Ik ben benieuwd. Ik heb wel al een japanse Fender telecaster, heerlijk gitaartje, speelt goed en klinkt echt als een tele. En een japanse Gibson les paul '59RI, dat zijn mijn main gitaren, ik zit best wel midden in de japanners :rockon: (En ben zelf ook half aziaat 8-) )

Orgasmocaster
30 juni 2007, 19:52
Ruilen, en nog niet, ik heb voor volgende week een afspraak staan om zijn gitaar te proberen, en hij de mijne. En het was een japanse squier stratocaster uit '85. Ik ben benieuwd. Ik heb wel al een japanse Fender telecaster, heerlijk gitaartje, speelt goed en klinkt echt als een tele. En een japanse Gibson les paul '59RI, dat zijn mijn main gitaren, ik zit best wel midden in de japanners :rockon: (En ben zelf ook half aziaat 8-) )

haha, ik ben zelf ook een liefhebber van japanse gitaren.. mijn #1 voor 20 jaar was een Jap Fender uit 85 en heb verder voornl Heartfields (ook japanse fenders) en Matsumoku's (Westone)
en als we maar lang genoeg wachten worden ze vanzelf 'collectable' :)

Lexvandoef
30 juni 2007, 22:00
haha, ik ben zelf ook een liefhebber van japanse gitaren.. mijn #1 voor 20 jaar was een Jap Fender uit 85 en heb verder voornl Heartfields (ook japanse fenders) en Matsumoku's (Westone)
en als we maar lang genoeg wachten worden ze vanzelf 'collectable' :)

Haha, that'a right, bring on the collectables :hippie:

nopster
1 juli 2007, 01:35
Zeker eens een Japanse uitproberen. Misschien die van mij ... :satisfie: (zie sig)

jaap-regelink
27 juli 2007, 22:28
ik speel zelf dan op een (tweedehandse) amerikaanse fender. maar wil eigenlijk een Telecaster Thinline. (Fel rood met White Pearl slagplaat. oooeh, wat zijn die geil ). maar zit er duidelijk verschil tussen amerikaans en japans/mexicaans ? want als ze even lekker spelen, en even lekkere toon, dan is de keus voor mij snel gemaakt.

Ash ketchum
27 juli 2007, 22:32
+10 voor de jappen

Di Stefano
27 juli 2007, 22:45
ach. koop gewoon een mexicaantje of een koreaantje... tenzij je echt heel graag wilt dat er USA op staat...

De amerikanen zijn echt wel stukken beter dan de mexicanen en hun geld meer dan waard. Het is niet dat enkel het naampplaatje verschilt. Op een jap heb ik nog niet gespeeld dus daar kan ik gene oordeel over geven. Diegenen die er ervaring mee hebben zijn wel vol lof.

Paul Heetebrij
27 juli 2007, 23:12
Ik zie de bomen in het grote Fenderwoud anders ook niet meer.

Wat maakt het dat de ene gitaar 500 kost en de andere 2000.
Wordt ik voor dat geld een heel stuk blijer?

In hoeverre bepaalt het hout de sound t.o.v. de elementen?

Ik zit aan een Nashville Telecaster te denken, maar ik twijfel of ik niet gewoon een goed strat-element in mijn reeds flink omgebouwde squier moet plaatsen.

Wat is wijsheid?

Maurice_732
28 juli 2007, 08:33
Je kan ook een squier kopen en betere elementen enzo op zetten

cardinal
28 juli 2007, 09:42
Ik heb een jap en ben verbaast over de perfecte afwerking en sound. Bespeelbaarheid is super. Zeker aan te raden (ook een jap tele).

California Jam
28 juli 2007, 16:27
Ik zou naar een goeie gitaarshop gaan en zeggen 'plak alle logo's en serials maar af' en dan gaan spelen en kijken welke je het lekkerst vindt.... Je zult verbaasd staan als je de tape verwijderd van de logo's....

Antoon
28 juli 2007, 22:05
Mijn stem gaat uit naar een recente Amerikaanse. Ik word keer op keer aangenaam verrast als ik er een in mijn handen heb.