PDA

View Full Version : Reverb uit versterker halen



Jim Haagmans
30 juni 2007, 15:28
Hey,

ik was gisteren een beam blocker in mijn marshall dsl401 aan t zetten en jezus wat is die reverb tank en log klote ding. Ik gebruik die zoiezo niet want ik heb een Holy grail in de fxloop. Ik vroeg me af of ik het ding er gewoon uit kon trekken en dan eruit halen, of moet er dan nog meer ingewikkelds gebeuren?

ReinoutV
30 juni 2007, 15:32
Ik weet er het fijne niet van, maar ik neem aan dat het gewoon kan. Ik geloof dat deze met tulp (RCA) kabeltjes verbonden is. Misschien kan je er zelfs een soort tweede master volume van maken, door nu de reverb in en uit te schakelen, maar dat zou je moeten proberen. Ik weet niet zeker of het kan, dus don't blame me als je versterker hierdoor kaduuk gaat... :)

bass blom
30 juni 2007, 15:34
ik heb dat vroeger bij een dual showman gedaan, werkte perfect, had er een extra drive knop bij :D
gewoon een tulp/tulp snoertje ipv de galm.

Jim Haagmans
30 juni 2007, 16:08
wat is een tulp tulp snoertje?? sorry heb er intern echt niet veel verstand van :P maar het lijkt me heel stoer als het als een drive of 2e master gaat werken! weer wat extra mogelijkheden en die reverb klonk toch niet, maakt het ding alleen maar zwaarder.

bass blom
30 juni 2007, 16:15
die veren zitten meestal aangesloten met een tulp in en uit, tulp stekkertje.. rca ook genoemd.
wat je dus bij je stereo spul ook veel ziet. (paartje, rood/wit of rood/zwart)
als je dan een snoertje doet ipv de tank dan is er dus een verbindig met in principe 0 weerstand in plaats van de veren.
en daar kan je dan de boel lekker mee over zn nek jagen :D

LCH
30 juni 2007, 18:37
wat is een tulp tulp snoertje?? sorry heb er intern echt niet veel verstand van :P
Hm... is het dan wel verstandig om daar zelf mee te gaan prutsen? Ik bedoel, één foutje en je kunt een topicje openen voor een nieuwe amp. ;)

bass blom
30 juni 2007, 22:48
welnee, een tulpje gaat naar de veer..
en er komt er een terug.

die plugjes haal je er uit en een snoertje, 2 zwarten of witten of rooien er in stoppen.

kan weinig mee mis gaan.

rinaldo
1 juli 2007, 11:02
maar hoe werkt dat dan? kan dat ook met de reverb in mijn laney vc50?
die gebruik ik ook zelden of nooit, dus dan zou ik door de boel door te lussen ineens een tweede drive kanaal hebben?

klinkt interresant, maar er is geen kans dat ik de boel verniel? heb geen zin in hoge reparatie kosten.

bass blom
1 juli 2007, 11:06
er gaat een signaaltje uit je pre amp naar de veren.
het komt met galm terug en die galm mix je bij je signaal met je reverb knop.
als je er een snoertje in doet gebeurt er dus niets met dat signaal.
proberen kan m.i. geen kwaad, zet je galm knop niet meteen vol open.

steph
1 juli 2007, 11:47
Gewoon eruit trekken! Ik weet alleen niet of Marshall net zoals bij Fender rca pluggen gebruikt, volgens mij zitten die kabels met connectors vast op de printplaat!

Agent_Smith
1 juli 2007, 12:30
Loshalen kan zowieso geen kwaad.
Ik heb het doorverbinden wel eens bij een jcm900 geprobeerd, maar dat ging niet echt. Bij mijn voormalig jcm600 ging dat perfect. Je krijg niet echt een tweede master maar meer een schakelbare en regelbare boost.
Bij de DSL50 die ik nu heb klonk het ook nergens naar.

Jim Haagmans
1 juli 2007, 13:26
bedankt voor de reacties, ga t zeker even proberen dadelijk

Jim Haagmans
1 juli 2007, 13:27
ohja, iemand een accutronics reverb unit uit een marshall dsl401 kopen?? :P