PDA

View Full Version : Line 6 Toneport !Harde ruis bij opnames!



nielsje777
30 juni 2007, 11:47
Hallo iedereen,

Zoals de titel misschien al wel aangeeft heb ik een probleem.
Ik heb net een Toneport gekocht en heb alles geinstalleerd zoals werd beschreven in de handleiding.

Het spelen met Gearbox en opnemen met Ableton ging allemaal goed, totdat ik ineens heel harde ruis uit m'n boxen hoorde komen.

Ik heb alles geprobeert; Alle kabeltjes nog eens goed aangesloten, op alle mogelijke manieren de software getuned maar niks lijkt te helpen.

Als ik een uurtje niet meer speel, en daarna weer alles aansluit en aanzet is de ruis verdwenen. Echter, als ik dan na een kwartiertje fijn aan het opnemen ben, komt die vreselijke ruis weer uit m'n boxen tevoorschijn.

Waar kan dit aan liggen? Heb ik iets over het hoofd gezien? Wat moet ik doen om deze ruis tegen te gaan?

Het zou fijn zijn als ik dit probleem snel kon oplossen. Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Niels.

Reel Big Fish
30 juni 2007, 12:36
Ik denk/hoop dat het je boxen zelf zijn. Heb je het al eens met een ander setje geprobeerd?

nielsje777
30 juni 2007, 12:55
Bedankt voor je reactie.

Het zijn helaas niet m'n boxen zelf.
Als ik iets opneem met Ableton zie ik wanneer er ruis ontstaat.
De volume meter schiet dan in het rood en in het geluidsspoor wordt het helemaal zwart.

Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

InternEd
30 juni 2007, 14:35
Is het alleen bij openemen? Of ook bij gewoon spelen. Als het dat laatste is, zou 'r toch iets in/met je Tonport defect kunnen zijn dat zich pas openbaart als ie warm wordt. Vooral omdat je er geen last van hebt na een uurtje niet spelen. Ik zou 't niet in de computer zoeken.

rjong999
30 juni 2007, 15:49
ilelgaal kopietje, of iets niet geregistreerd of geautoriseerd ? Veel plugins gaan in 'demo mode' na een paar minuten op zwart .

nielsje777
30 juni 2007, 17:14
Bedankt voor jullie reactie.

Het is alleen als ik Ableton Live heb openstaan.

Dus ik kan het beste terug gaan naar de winkel?

@ Rjong: Dit kan sowieso niet het geval zijn. Heb alles gewoon bij Feedback gekocht en geregistreerd zoals stond aangegeven.

Groetjes,
Niels.

Edit: Heb nu andere recording software getest. Hier kwam de ruis ook. Ook twee gitaren uitgeprobeert. Het ligt dus NIET aan de software en NIET aan de gitaar.

Elpedro
30 juni 2007, 20:50
Heb je de output via 'system' van Windows omgeleid naar de Toneport. M.a.w. gebruik je de Toneport als geluidskaart? Misschien heb je nog een reguliere geluidskaart erin zitten waardoor het systeem conflicteert met zijn output. Heb zelf ook de Toneport en gebruik dit apparaat nu als zijnde mijn geluidskaart en dit werkt probleemloos.

Ik zou het hier vooral in zoeken omdat het probleem niet direct optreed maar na verloop van tijd.
Misschien dat er ergens een systeembron gebruik wil maken van sound!?

Succes

bass blom
30 juni 2007, 23:04
kan ook een bugje zijn?
een buffertje loopt vol..

als het gebeurde, heb je dan ook wel eens alles uit en weer aan geprobeerd?

nielsje777
1 juli 2007, 15:41
Hallo iedereen,

Het probleem is (denk ik) verholpen inmiddels.
Ik heb nu lange tijd kunnen spelen zonder ruis.

Ik heb dus inderdaad m'n Toneport gebruikt als externe geluidskaart voor al m'n midi toepassingen.

Bedankt voor de snelle en goede reactie's op dit forum! ;)

Groetjes,
Niels.