PDA

View Full Version : Laney VC 15 vs Hughes and kettner 20th



Hallie
30 juni 2007, 10:40
simpele vraag!.

van welke versterker is het clean meer fender?

van welke versterker is het OD beter?

op basis hiervan weet ik genoeg :)

LCH
30 juni 2007, 12:45
Je wilt me toch niet vertellen dat je na wat geschreeuw op een forum blind 1 van die 2 amps gaat kopen? :chicken:

Welke OD het beste is moet je zelf bepalen. Het gaat erom wat jij vindt, niet wat wij vinden. Testen dus! ;)

the sure thing
30 juni 2007, 14:04
Of HALLIE heeft gewoon heel veel vertrouwen in de objectiviteit van de forummers

LCH
30 juni 2007, 15:53
Een amp is zo persoonlijk dat zoiets per definitie subjectief is. Kijk eens rond op dit forum. De één vindt een JCM900 geweldig en de ander vindt het niks. Hoe kan je dan iemand objectief vertellen welke hij moet kiezen? Dat zal 'ie toch echt zelf moeten doen. Straks zit Hallie met 20 reacties die allemaal 'objectief' iets anders beweren en is 'ie nog niks verder. :D

gothax
30 juni 2007, 16:00
gewoon uitproberen :) de Laney schijnt wel meer VOX voiced te zijn? ik heb trouwens een Peavey Classic 30 in de verkoop staan, als je in de buurt woont mag je vrijblijvend de versterker eens komen proberen! :) Als je 15watt trouwens genoeg vindt, waarom niet eens de Fender Blues Junior proberen? Fender tone voor een redelijk bedrag 8)

Hallie
30 juni 2007, 17:51
gewoon uitproberen :) de Laney schijnt wel meer VOX voiced te zijn? ik heb trouwens een Peavey Classic 30 in de verkoop staan, als je in de buurt woont mag je vrijblijvend de versterker eens komen proberen! :) Als je 15watt trouwens genoeg vindt, waarom niet eens de Fender Blues Junior proberen? Fender tone voor een redelijk bedrag 8)


hier heb ik wat aan!!! Tips, en suggesties.

geen gezeik over dit en dat, waarom is er anders een forum?

nog meer mensen tips?

LCH
30 juni 2007, 18:29
geen gezeik over dit en dat, waarom is er anders een forum?
Dat is geen gezeik. Je vroeg niet om tips en het enige dat ik wil aangeven is dat mijn smaak over welke overdrive beter klinkt anders is als de jouwe. ;)

Maargoed, even ontopic. Er zijn natuurlijk een boel mogelijkheden maar als je zo'n Laney goed vindt zou ik ook zeker naar een Vox AC15 kijken. Mijn advies is sowieso om alles van 15-30 watt buizen uit te testen. Zoek je trouwens specifiek om buizen? Voor in een bandje?

MarkV
30 juni 2007, 18:34
Peavey Classic 30

+1 Lekker clean uit de Peavey. OD is ook prima, maar het is geen gain monster en kan soms wat 'hard' klinken.

De H&K heb ik nooit geprobeerd. De VC15 wel, neigt een beetje naar een Vox, dus check ook effe die AC15 (mits binnen budget). De VC15 vond ik clean ook zeer goed, maar de OD wat minder, voornamelijk wat rommelig en minder strak.

LCH
30 juni 2007, 18:35
Hapt zo'n VC15 dan gemakkelijk pedaaltjes? Anders is het simpel. Zo'n VC15 zal iets minder duur zijn als een Vox en als je met een pedaaltje er een goeie drive uit krijgt ben je ook klaar.

gothax
30 juni 2007, 18:40
+1 Lekker clean uit de Peavey. OD is ook prima, maar het is geen gain monster en kan soms wat 'hard' klinken.

Jepjep, OD gaat van blues tot rock erg lekker (warm van klank)! grenst zeg maar net aan dat randje waar de marshall scheur een beetje begint te komen (als je de gain voluit zet). Heb nu een clean booster (op flat mode) ervoor hangen, Pre Gain op 9/12 voor een lekkere OD en als het moet scheuren; booster aanknallen!! :rockon: 8)

Rocketman
30 juni 2007, 19:30
Heeft Hallie nou nog steeds geen amp gekocht??

guitartub
30 juni 2007, 20:48
Hapt zo'n VC15 dan gemakkelijk pedaaltjes? Anders is het simpel. Zo'n VC15 zal iets minder duur zijn als een Vox en als je met een pedaaltje er een goeie drive uit krijgt ben je ook klaar.

Ik heb zelf de VC30. Clean is heel mooi en voor wat steviger drive heb ik er een Jekyll&Hyde voor. Mijn ervaring (ik heb die VC pas 15 jr) is dat die de pedaaltjes goed 'hapt'.