PDA

View Full Version : line 6 pod 2 aansturen met midi-floorboard ander merk?



Ibanez
15 januari 2003, 17:37
Ik open maar ff een topic voor basti fantasi omdat het bij hem niet lukt. Ik wil het zelf namelijk ook graag weten :smile: Zijn er mensen die bijv. het behringer floorboard op hun pod hebben aangesloten? Of andere pedalen?

Kjiratsiekoedel
15 januari 2003, 18:05
Ik ken alleen maar het line6 FB,


-Op een line6 FB zit een netwerkkabel. De aansluiting moet natuurljk ook passen.
-ze moeten elkaar wel begrijpen, ik denk (aangezien ik nog nooit iemand met een ander FB dan line6 heb gezien op een amp of POD) dat een ander merk dan line6 niet werkt.

Nocki
15 januari 2003, 18:15
zou wel netjes zijn als line6 met een oplossing komt voor dat soort dingen. ik zat namelijk te denken om zo'n speelgoedje te nemen om een swat op de pc op te nemen en dan met mn roland fc-200 te schakelen...

nocki

ps. jaja.. ik weet het... ik ben geen line6 fan. maar om mee te spelen zou het weleens wat zijn. kan het trouwens wel met een V-amp???

zuinige belg
15 januari 2003, 18:51
De FCB1010 van Behringer kan gebruikt worden met de V-amp. Normaal gezien zouden alle midi toestellen met elkaar compatibel moeten zijn.

Pat Boyack
15 januari 2003, 22:09
In principe is iedere midi footcontroller geschikt.
Ik heb zelf een boss fc50 om van patch te wisselen.Het ligt er nogal aan wat je er mee wilt doen.Als je ook volume en wah wilt controleren en effecten aan en uit wilt schakelen, zul je een footcontroller met expressiepedaal en controllerfuncties moeten nemen.Veel prijsverschil, dus goed rondkijken!suc6!!

Rwin
16 januari 2003, 19:27
jongens!

als er een MIDI in op de POD zit (en dat zit ie) dan werkt een MIDIpedaal als de behringer gewoon hoor...

trouwens voor al uw pod vragen:

Http://www.PODFORUM.com

Rwin

Avatar
16 januari 2003, 19:40
Ik gebruik een POD XT met een ART X-15 midi-floorboard, geen centje pijn, werkt prima

Rwin
16 januari 2003, 19:42
zon ART floorboard staat te koop bij udense muziek handel in :grin: Uden :grin:

dez kan evenveel / meer / minder dan het originele FloorBoard.

ik bedoel dat ie bijna hetzelfde kan alleen paar dingetjes niet en paar andere weer wel.

Rwin

Ibanez
16 januari 2003, 20:13
Op 2003-01-16 19:42, schreef Rwin:
zon ART floorboard staat te koop bij udense muziek handel in :grin: Uden :grin:

dez kan evenveel / meer / minder dan het originele FloorBoard.

ik bedoel dat ie bijna hetzelfde kan alleen paar dingetjes niet en paar andere weer wel.

Rwin
hoeveel kost ie?

Rwin
16 januari 2003, 22:29
ik zou het echt niet weten...

of bel ze ff

website: Http://www.udensemuziekhandel.nl

staan geen prijzen op. tis een k*tsite maar staat wel een tel.nummer op :grin:

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 18:06
kjiratskiedoedel (schrijf ik het zo goed?)
wat heb je aan een netwerkkabel op je floorboarD?

Kjiratsiekoedel
17 januari 2003, 18:16
Op 2003-01-17 18:06, schreef Ic3gl0vE:
kjiratskiedoedel (schrijf ik het zo goed?)
wat heb je aan een netwerkkabel op je floorboarD?


daarmee verbind je hem aan je versterker...

hoe anders?? zo'n dikke telefoonstekker/cross-cable/ISDN-kabel

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 18:22
oh.. ja ik zou verwachten dat je dat met een MIDI kabel zou doen of misschien zelfs USB (2.0) maar geen UTPkabel..

Rwin
18 januari 2003, 11:10
het is inderdaad een RJ-45 stekkertje.

maar dat zijn dus gewoon 8 adertjes die gebruikt worden. ze hebben gewoon gekozen voor dat type zodat je het floorboard kunt gebruiken. het floorboard is geen MIDI pedaal. maar een eigen huis-ontwerp.

je kunt op de MIDI aanluitingen op je POD wel gewoon een MIDI pedaal hangen. zelfde features als die je zou verwachten.

Rwin