PDA

View Full Version : fender korea even goed als fender mexico???



kenx
30 juni 2007, 09:50
hoy,

ik heb een fender made in korea op het oog. is deze even goed als eentje uit mexico?

groetjes kenny

Eko
30 juni 2007, 10:01
Fender bouwt in Korea goede gitaren. De lite Ash en FMT series komen er volgens mij vandaan. Goed gebouwd en netjes afgewerkt.

Orgasmocaster
30 juni 2007, 18:51
Fender heeft alleen fabrieken in de US, Mexico en Japen.
Dus alles wat in Korea, China, Indonesie, etc wordt gebouwt word door een 2e partij gemaakt.
in het geval van de lite ash en FMT is dat Cort, die overigens de 2e rangs modelletjes voor heel veel andere bekende merken maakt.

ik heb nog geen fijne Koreaanse fender vastgehouden, maar ik heb ook slechte mexicaantjes gezien. Ik denk toch dat de QC in Mexico beter zal zijn dan in Korea

Hendriks
30 juni 2007, 20:10
Ik heb mex,usa en korea fenders gehad en die koreaan was zeker niet de slechste. Was de enigste met een sss routing ipv van een badkuip en was ookniet de slechst afgewerkste . In Korea hebben ze een groot arbeids moraal.

ieme
1 juli 2007, 11:13
ik heb een koreaanse strat uit 82 en die is erg goed!

Orgasmocaster
1 juli 2007, 18:19
bedoel je 92? Volgens mij is Fender pas gitaren gaan bouwen in Japan (en Korea) na 1985.
Alhoewel, voor de Bullet series zijn wel koreaanse onderdelen gebruikt die in de US inelkaar geflanst werden.