PDA

View Full Version : barrel gezocht



sebaz
29 juni 2007, 23:33
hallo,
ik heb hier een beetje op het forum rond gekeken vooral in het zelfbouw deel.
omdat ik voor school een werkstuk moet maken. ik wou dit werkstuk over de gitaar doen en dan zelf een elektische gitaar bouwen.
ik heb dus al een tijdje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat als je een beetje een gitaar wilt maken je rond de 300 400 euro zit. dus dacht ik dat als ik zelf een body maak en daarnaast een barrel koopt allleen voor de neck en onderdelen en die opknap dat in elkaar zet er goede elementen in zet ben ik ook klaar.
dan zou ik dus een gitaar kunnen maken met een zelfgemaakte body, neck en onderdelen van een andere gitaar en goede elementen, ik weet niet als dit goedkoper is maar het bespaart me wel een hoop werk met de neck enzo
alleen waar koop ik een oude gitaar die goedkoop is....
ik heb het liefst een telecaster model (omdat ik zelf een fender stratocaster heb.) maar een goedkoop stratocaster model is ook wel leuk...

alvast bedankt sebaz

BamBuFan1
30 juni 2007, 00:32
hallo,
ik heb hier een beetje op het forum rond gekeken vooral in het zelfbouw deel.
omdat ik voor school een werkstuk moet maken. ik wou dit werkstuk over de gitaar doen en dan zelf een elektische gitaar bouwen.
ik heb dus al een tijdje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat als je een beetje een gitaar wilt maken je rond de 300 400 euro zit. dus dacht ik dat als ik zelf een body maak en daarnaast een barrel koopt allleen voor de neck en onderdelen en die opknap dat in elkaar zet er goede elementen in zet ben ik ook klaar.

Tja, scoor op marktplaats een Behringer voor 3 tientjes. Maar als je de gitaar ook na je werkstuk zou willen blijven gebruiken zou ik daar niet voor kiezen, want je eindigt dan met een prachtbody+elementen, en kl*te-hardware+nek. Dan is al dat werk alsnog voor niks geweest...

bart_g
30 juni 2007, 08:16
hallo,
ik heb hier een beetje op het forum rond gekeken vooral in het zelfbouw deel.
omdat ik voor school een werkstuk moet maken. ik wou dit werkstuk over de gitaar doen en dan zelf een elektische gitaar bouwen.
ik heb dus al een tijdje rond gekeken en kwam tot de conclusie dat als je een beetje een gitaar wilt maken je rond de 300 400 euro zit. dus dacht ik dat als ik zelf een body maak en daarnaast een barrel koopt allleen voor de neck en onderdelen en die opknap dat in elkaar zet er goede elementen in zet ben ik ook klaar.
dan zou ik dus een gitaar kunnen maken met een zelfgemaakte body, neck en onderdelen van een andere gitaar en goede elementen, ik weet niet als dit goedkoper is maar het bespaart me wel een hoop werk met de neck enzo
alleen waar koop ik een oude gitaar die goedkoop is....
ik heb het liefst een telecaster model (omdat ik zelf een fender stratocaster heb.) maar een goedkoop stratocaster model is ook wel leuk...

alvast bedankt sebaz

Je hebt een PM.

Javaca
1 juli 2007, 23:10
Hoi Sebaz,

Leuk dat je een gitaar wilt gaan bouwen.
Maar, zoals je in de faq en huisregels hebt kunnen lezen is gitaarnet.nl geen marktplaats. Voor dit soort vragen hebben we 2e handssites en gitaarmarkt.nl.

Veel succes met het bouwen van je gitaar, maar dit topic gaat dicht.