PDA

View Full Version : Norman B20 elektrisch-akoestisch



Joe_scumbag
15 januari 2003, 17:08
Ik heb net een Norman B20 EQ (Fishman blender) CW bespeeld. Zeer degelijke gitaar. Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Mijn referentiepunt in deze prijscategorie blijft de Seagull en ik ben er eigenlijk niet uit welke ik de beste vind. Ik heb ze in verschillene winkels bespeeld dus kan ze moeilijk vergelijken. De Norman B20 kost wel een dikke 300 € meer... Welke verkiezen jullie?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joe_scumbag op 2003-01-15 17:20 ]</font>

gertdm
16 januari 2003, 18:37
ik de seagull :smile:

Joe_scumbag
17 januari 2003, 01:18
Op 2003-01-16 18:37, schreef gertdm:
ik de seagull &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


hehe, om eerlijk te zijn ik ook. Maar my god, die norman was wel onwaarschijnlijk mooi, heel bleek hout, prachtige hals, maar ja, op een seagull word je natuurlijk mintens zo hard verliefd omwille van de kristalheldere klank.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Joe_scumbag op 2003-01-17 01:18 ]</font>

gertdm
17 januari 2003, 17:11
Ja maar ik vind Normans ook altijd wat robuust in hun uiterlijk.Seaguls zijn qua constructie simpel en eerlijk, maar ook wel sierlijk.
Hoewel ik toch ook blijf zeggen dat t tijd word dat je /jullie eens een Furch laten komen, een S21 of S22 en dan maar eens vergelijken :smile:
Vox humana is de distributeur voor de Benelux en anders kom ik wel eens langs in de winkel waar je werkt...met mijn Furches:)

Joe_scumbag
17 januari 2003, 22:56
Hoewel ik toch ook blijf zeggen dat t tijd word dat je /jullie eens een Furch laten komen, een S21 of S22 en dan maar eens vergelijken :smile:
Vox humana is de distributeur voor de Benelux en anders kom ik wel eens langs in de winkel waar je werkt...met mijn Furches:)

deal! Maar ik werk maar één da twee dagen per week in de winkel dus het is pas deze maandag dat ik terug moet. Ik zal het zeker over die furchs hebben. Ben behoorlijk benieuwd geraakt.



[/quote]

Buzz
18 januari 2003, 00:04
Listen and shiver...

Joe_scumbag
20 januari 2003, 10:28
aan gert, ik heb vrijdag een mailtje ivm Furch naar mijn baas gestuurd. Hij is ze de dag erop gaan proberen. Hij vond ze in begin uitstekend klinken (heel warm), maar na even gespeeld te hebben vond hij de hoge tonen (klonken te mid) niet zo goed gebalanceerd. Te weinig poppy. Eindoordeel was uistekende gitaar in wording, maar nog enkele jaren wachten en ze nog wat laten groeien.

Dit is dus het oordeel van een professional. Ikzelf ga ze deze week ook eens proberen.