PDA

View Full Version : meest betrouwbare zender



sell
29 juni 2007, 21:30
Hoi,

ik heb deze vraag ook al gesteld bij de pedalen afdeling. Maar omdat ik verwacht dat er meer mensen gebruik maken van een zender bij de rack gear afdeling vraag ik het hier ook maar.

Ik ben op zoek naar een zeer goede zender voor mijn gitaar. Geld speeld hierbij niet echt een rol.

Ik wil hierbij graag de discussie over dat kabels beter zijn vermijden want daarvan ben ik reeds op de hoogte.

marcel

pepe1001
30 juni 2007, 14:39
ik heb zelf de sennheiser G1 EW300 serie, erg goed, als er wat mis mee is, kan je deze tenminste openen, geen last van rare dingen mee. hoor wel zo nu en dan dat de G2 uitvoering niet zo stabiel zou zijn. is wel een stukkie kleiner met AAA batterijen ipv 9 Volt blokkie en dat de G2 erg moeilijk is om te repareren.
verder geen ervaring met andere modellen

rjong999
30 juni 2007, 15:42
Lastig te zeggen hoor. Ik heb zealf een ultracheape Samsom, van nog geen 100 euro, doet ut altijd, nooit klachten gehad, en echt wel flink gebruikt, want ik vergeet steeds dat zendertje goed vast te maken dus dat hangt dan weer aan het snoertje over het podium te slepen...;-)

Mijn maat de bassist heeft een prachtige chique 19" sennheiser set, die was echt altijd stuk, en als ie niet stuk was kraakte 'ie. Dus hij is weer terug bij de Planet Waves.

sell
30 juni 2007, 21:10
ik hoorde iets over digitaal, iemand daar ervaring mee?

boss
30 juni 2007, 22:21
Dit werd gepost op HRI:

Just got my X2 Digital Wireless.... and it rocks!

Just thought I would let you know I just got my X2s from the US (I am in the UK) and my first impressions are good, in fact great! I got it out of the box, stuck in the batteries (supplied) powered it up and all I heard was my guitar! Just as it was before with slightly more top end but the cleans sounded crystal clear and the distortion tighter than ever.

I had a play about wandering round and there was no sign of interference or dropouts of any kind! Changing the channels and other operation is a piece of cake.

I will get it down to our lockup next time we rehearse and give it a blast through my Marshall just to make sure but initial impressions are all good!

I give it a nine out of ten so far, it loses one point for the plastic cases and light weight construction, I guess I'm just a sucker for the old it must be better quality cause it weighs more Wink

To sum up, this is the best damn wireless I have ever used, period!

Spence

sell
1 juli 2007, 09:40
iemand ervaring met de DB Technologies Draadloos systeem DWS 2400 Guitar?

adviesprijs is 1200 euro en is digitaal

qwertyuiop
1 juli 2007, 09:45
ik heb vorige week een sennheiser freeport setje gekocht voor mijn gitaar, en dat is een setje uit het goedkope segment. Nu 2 keer gebruikt met een optreden, en helemaal geen problemen mee gehad. Ook het geluid wat-ie doorgeeft is perfect. Niet anders dan met een kabel in ieder geval.

en dat kabels beter zouden zijn, is inmiddels ook een beetje een fabeltje begreep ik; de duurdere draadloze setjes (boven de 800 euri) zijn minstens net zo goed als een kabel, zo niet; beter. (tenminste dat vertelt een kennis van mij die er erg veel verstand van heeft, dus dat geloof ik dan maar.....) in ieder geval hoor ik bij mijn goedkope setje al geen verschil meer in geluidskwaliteit tussen een kabel en het draadloze gebeuren. maar goed, die discussie wilde je vermijden.....

Butger
1 juli 2007, 11:18
iemand ervaring met de DB Technologies Draadloos systeem DWS 2400 Guitar?

adviesprijs is 1200 euro en is digitaal

Jups ik heb deze! Adviesprijs is 1200 maar ik heb em voor 790 op musik-service gekocht. Tis een zeer goede en erg gemakkelijke zender. Geen gefuck met knopjes ofzo hij doet het gewoon ALTIJD en zonder storingen enz.
De zender aan, beltpack aan. Hopla strak geluid.

DWS 2400 (http://www.musik-service.de/wireless-microphone-dB-Technologies-Digital-2400-Guitar-UHF-System-prx395726663en.aspx)

Hij heeft wel 2 nadelen:

- ik weet niet hoe het met andere zenders zitten, maar met de DWS krijg je vrij snel vertraging in je geluid als je er een eind vanaf staat. 30 meter ofzo en dan meespelen is not done.

- er zit altijd een zachte wooooooosjh in je geluid. Het is niet harder dan de gebruikelijke brom wat b.v. en stratje produceert. Maar het is er wel. Ik persoonlijk heb toch een Boss NS-2 ertussen dus het maakt me geen hol uit.
(vind ik wel een beetje raar, heb zo'n gevoel dat dit normaal niet hoort maar ok)

Ohja en hij vreet batterijen. 9-volt blokje gaat zon 6 uur mee.
Over de tone-suck kan ik je zeggen dat het geluid 'lichtelijk' iets zompiger wordt. De dynamiek en nuances blijven gewoon behouden, geen compressie of wat dan ook. Wel is het zo dat de volume verloop van je volume pot iets anders verloopt dan wanneer je met kabel speelt.
Ik heb geen ervaringen met andere wireless systemen, heb gewoon meteen een goede gekocht waarvan ik goede dingen heb gelezen.

Misschien als ik tijd heb maak ik nog even een soundclip wireless - kabel

-------------------------------------

Oke hier de samples! (goh wat klinkt dat altijd kut jezelf terughoren)

Under the Bridge:
Kabel (http://members.home.nl/rutgervuurboom/guitarsamples/Bridge%20Cable.mp3)
DWS 2400 (http://members.home.nl/rutgervuurboom/guitarsamples/Bridge%20DWS.mp3)

Iets wat op Yellow Ledbetter moet lijken:
Kabel (http://members.home.nl/rutgervuurboom/guitarsamples/Ledbetter%20Cable.mp3)
DWS2400 (http://members.home.nl/rutgervuurboom/guitarsamples/Ledbetter%20DWS.mp3)

Heb het allemaal opgenomen via m'n Zentera met dezelfde instellingen.
Ik heb er nu _niet_ mijn noise suspressor tussenzitten.

Heb ook nog even ontdekt dat het met een oplaadbare batterij zwaar kut klinkt.
Hopelijk heb je d'r wat aan!

sell
1 juli 2007, 13:33
Ik ben zeer benieuwd naar de geluidsclipjes. Zou graag ook de ervaringen willen horen van diegenen die wel andere zenders hebben kunnen vergelijken met deze

Robert H
1 juli 2007, 15:13
- ik weet niet hoe het met andere zenders zitten, maar met de DWS krijg je vrij snel vertraging in je geluid als je er een eind vanaf staat. 30 meter ofzo en dan meespelen is not done.

Knappe jongen die de vertraging van een zender kan horen op 30 meter afstand ;-)

Wat jij ervaart heeft niks met je zender te maken. Met ieder andere zender (maar ook een kabel van 30 meter) zou je hetzelfde ervaren. Als jij een noot aanslaat, komt het geluid wel degelijk meteen uit je set (zonder merkbare vertraging). Toch heb jij 30 meter verderop het idee dat er tijd tussen zit. Dat klopt, zo'n 100 milliseconden om precies te zijn. Hoe dat kan?

Omdat de sound uit je speakers er relatief lang over doet om je oor te bereiken. 330 meter verderop is deze vertraging al 1 seconde!

Ontopic: De good old Sennheiser EW172. In honderden optredens geen enkel probleem mee ondervonden. Ik heb de antennes niet eens aan de voorkant van m'n rek zitten en toch heb ik nog nooit iets van uitval gehoord!

boss
1 juli 2007, 16:04
Oke hier de samples! (goh wat klinkt dat altijd kut jezelf terughoren)

Heb het allemaal opgenomen via m'n Zentera met dezelfde instellingen. Normaal gesproken zou ik zeggen dat ik ze nu lekker heb voor de DWS en zou ik voor de kabel iets anders aan de knoppen draaien.
Ik heb er nu _niet_ mijn noise suspressor tussenzitten.

Hopelijk heb je d'r wat aan!
Hey Butger, leuk dat je dit even doet!!
Maar... het kan aan mij liggen... ik vindt de kabel versies echt wel lekkerder klinken. Temeer daar jij zegt dat het geluid van je Zentera staat afgesteld voor de DWS?!?
Maar ja, dat bewijst maar weer eens dat smaken verschillen :-)




Ontopic: De good old Sennheiser EW172. In honderden optredens geen enkel probleem mee ondervonden. Ik heb de antennes niet eens aan de voorkant van m'n rek zitten en toch heb ik nog nooit iets van uitval gehoord!
En een dikke +1 voor de EW-172 werkt als een tierelier, nog nooit problemen mee gehad!!
En dat altijd in combinatie met nog 3 draadloze systemen (ook allen Sennheiser btw), waarvan 1 mic en 2 in-ears.
.

Butger
1 juli 2007, 16:06
Hmm heb nog nooit met een kabel van 30 meter gespeeld :D
Sta er wel beetje van te kijken dat het niks met de zender te maken heeft.

@boss

Ja ik zit weer lichtelijk krom te lullen. Op de opnames klinkt de kabel beter/helderder.
Uberhaupt blijft m'n mening - leuk voor live, meer niet.
En dan kun je je nog afvragen hoeveel verschil je live gaat horen tussen een dure en wat goedkopere zender.

sell
1 juli 2007, 17:16
Butger mag ik je bij deze bedanken voor de sound samples. Het maakt voor mij de overweging makkelijker. Idd de zender klinkt iets minder vol. Maar goed dat een zender concequenties heeft voor je geluid dat is een gegeven.

Nu nog benieuwd naar de electro voice gebruikers, schijnt ook een prima zender te zijn.

Robert H
1 juli 2007, 23:48
Sta er wel beetje van te kijken dat het niks met de zender te maken heeft.

Zelfs niet een klein beetje, maak je geen zorgen!

Radiogolven gaan zo vreselijk snel dat je een vertraging alleen zou kunnen meten (als het al te meten is op zo'n kleine afstand, we praten over nanoseconden!).

Daemon
2 juli 2007, 00:22
Ik heb gewoon een simpele freeport van sennheiser en dat ding pak weg 10-15x life gebruikt, nooit problemen mee gehad :)

ben vanhoof
2 juli 2007, 21:29
Zelfs niet een klein beetje, maak je geen zorgen!

Radiogolven gaan zo vreselijk snel dat je een vertraging alleen zou kunnen meten (als het al te meten is op zo'n kleine afstand, we praten over nanoseconden!).

Snelheid van het geluid is 340m/s. t=x/v geeft de vertraging weer. Vertraging is meestal pas hoorbaar vanaf 0.1 sec, dus vanaf 34m hoor je het goed genoeg.