PDA

View Full Version : Peavey valveking: no power, verbrande geur.



fearo
29 juni 2007, 21:26
daarjuist was ik zomaar even aan het spelen op mijn Peavey valveking 212 combo en plots viel de power gewoon uit en ruikte ik een verbrande geur. :( .
Er was geen geluid, geen knal of schok oid..

Ik heb meteen alle kabels uitgetrokken en toen ik de achterkant van de amp even inspecteerde, ruikte ik dat de verbrande geur afkomstig was van het gat waarin de powersupply aangesloten is. Aan de buizen, of aan de rest van de amp kon ik op het eerste zicht niets verkeerd zien.

Als iemand min of meer kan zeggen wat er kan schelen, en/of hoe ernstig dit is, zou ik zeer dankbaar zijn. :)

De amp heeft de mogelijkheid om op 4,8,16 ohm te draaien en staat op 8 ohm.
Verder staat hij op de Class 'A' Stand en niet 'Class A/B'. dus met andere woorden het is niet zo dat die amp buitengewoon veel vermogen moet leveren ofzo.

hier zijn de specs:

100 watts (rms) into 16, 8, or 4 ohms (switchable)
Four 6L6GC and three 12AX7 tubes
Two independent footswitchable channels
Separate EQ for each channel
Footswitchable gain/volume boost on lead channel
Dual paralleled speaker jacks
Two 12 inch ValveKing® speakers
Reverb with level control
Buffered effects loop
Resonance and presence controls
Patented Texture™ variable Class A simulation control

Johannes
29 juni 2007, 21:45
Brandlucht is meestal wel iets "ernstigs" en betekend vrijwel altijd dat er echt iets stuk is. Kan wel vanalles zijn...

Misschien begon er iets door te fikken en is toen je zekering eruit geknald, dan hoeft er in theorie nog niks kapot te zijn. Maar met een zekering vervangen is dan de oorzaak natuurlijk niet opgelost.

Ik zou toch maar naar een ampdokter gaan en vragen of hij je amp kan nakijken.

ACSlater
29 juni 2007, 22:02
Weet je zeker dat je zonder cab er aan te hangen, 8 ohm nodig hebt voor de speakers van het combo zelf?

fearo
29 juni 2007, 22:22
Weet je zeker dat je zonder cab er aan te hangen, 8 ohm nodig hebt voor de speakers van het combo zelf?

Hij stond standaard op 8 ohm, ik heb er niets aan veranderd, dus ik neem aan van wel.

Het vervelende is, dat ik die amp op internet in Duitsland heb gekocht, dus nu zit ik wel met een probleem :(.

dr.distortion
29 juni 2007, 22:33
Ja en dat is wel vervelend voor je. Wat IK zou doen:
niet meer aanzetten en hem naar een tech brengen, misschien is er een heel klein defekt in wat niks hoeft te kosten. Als je echter de amp weer gaat aanzetten, na vervangen van zekering bijv. zou het kunnen dat je hem verder stuk draait.

fearo
29 juni 2007, 22:43
Ok, maar het probleem is..wie zal er aan mijn amp willen werken als ik hem daar niet gekocht heb? Hier bij mij in de buurt (België) staan meeste winkels daar niet voor te springen.

dr.distortion
29 juni 2007, 22:47
Eerste wat in mij opkomt, CMW in vleuten (zit hier ook op het forum), drtube in de buurt van rotterdam dacht ik.