PDA

View Full Version : ez drummer en ezdrummer percussie



Einzeln
29 juni 2007, 20:54
Hoe kan ik (bv) op spoor 1 in cubase de drum geluiden uit ez drummer halen, en op spoor 2 de percussiegeluiden. Als ik kies voor percussie dan gaan me drummegeluidjes ook percussie spelen. Kun je wel op die manier werken met ez drummer. Dus op 2 midisporen een vstdrummer afspelen maar keizen voor andere geluiden.

madman
29 juni 2007, 21:24
ik heb geen cubase, maar kun je niet 2x de vst plugin laden, en de outputs van de midi-sporen naar verschillende tracks sturen? zo zou ik het in sonar doen...

Einzeln
29 juni 2007, 22:12
GA ik proberen.

Ic3gl0vE
30 juni 2007, 02:11
Dat wat Madman zegt werkt ook in Cubase. Je hebt wel vrij veel intern geheugen en processorkracht nodig om EZdrummer 2x te kunnen laden, dus als het langzaam wordt of gaat kraken kun je het volgende doen:

programmeer je drums op drumtrack 1 met ezdrummer
Freeze dit spoor als je klaar bent
laadt ezdrummer percussie en programmeer deze op drumspoor 2.
Freeze ook dit spoor als je klaar bent

zo moet je computer soepel blijven werken.

Einzeln
30 juni 2007, 07:40
Hij kraakt nu al zo vaak. Dus die vraag is nu meteen beantwoord. Wat gebeurd er bij dat freezen?
Ik draai op 512 maar mijn video kaartje slurpt daar al 64 mb vanaf. Ik ga denk ik even wat erbij halen.

bass blom
30 juni 2007, 09:39
freeze 'rendert' het spoor.
de puter hoeft voor dat spoor niet meer te rekenen, vst's etc.
512 geheugen is erg karig ja.

caelin
1 juli 2007, 13:23
ik draai dfhs en ezdrummer probleemloos in nuendo tegelijk
maar ik heb dan ook 1,5 gieg geheugen :D

maar wil je inderdaad veel doen met plugins enzo dan heb je echt wel veel geheugen nodig !

Das Schaap
1 juli 2007, 23:16
Hoe zit het dan met vsti's te freezen in plaats van de midi sporen waar het bij hoort ?

Ic3gl0vE
3 juli 2007, 00:04
maar wil je inderdaad veel doen met plugins enzo dan heb je echt wel veel geheugen nodig !


't gaat niet alleen om het geheugen: een programma als EZdrummer gebruikt niet eens zo veel. Ik had ook altijd 512mb geheugen en de boel kraakte wel maar ik had gewoon 100mb geheugen vrij. De processor kon het gewoon niet aan en daar is weinig aan te doen. Track Freeze is dan dè oplossing want ook alle effectplugins die je nog op je vst sporen gebruikt kun je dan uitzetten en zeker met reverbs gaat dat een hoop schelen voor je computer :)

Einzeln
3 juli 2007, 07:58
't gaat niet alleen om het geheugen: een programma als EZdrummer gebruikt niet eens zo veel. Ik had ook altijd 512mb geheugen en de boel kraakte wel maar ik had gewoon 100mb geheugen vrij. De processor kon het gewoon niet aan en daar is weinig aan te doen. Track Freeze is dan dè oplossing want ook alle effectplugins die je nog op je vst sporen gebruikt kun je dan uitzetten en zeker met reverbs gaat dat een hoop schelen voor je computer :)
Maar het programma vraagt in de specificaties minstens 512 mb. Mijn processor is een AMD Athlon 64 3000+. Dat lijkt me voldoende.

Ic3gl0vE
3 juli 2007, 10:43
Je zou ook de buffer van je geluidskaart wat kunnen verhogen, dan moet het ook stoppen met kraken. Je krijgt dan wel wat meer latency.

madman
3 juli 2007, 10:58
je tracks freezen zou het op moeten lossen, zo niet tja...

wat je ook zou kunnen doen is je drums en percussie samen naar een audiotrack recorden en de originelen eruit knippen...
ideaal is anders natuurlijk, maja, verder is de enige andere oplossing die ik kan bedenken (behalve je buffer en dus je latency vergroten dan) je comp upgraden...
*ik ga er btw vanuit dat je geen rotzooi op de achtergrond hebt draaien die je op dat moment niet nodig hebt...?

Ic3gl0vE
3 juli 2007, 11:01
wat je ook zou kunnen doen is je drums en percussie samen naar een audiotrack recorden en de originelen eruit knippen...



Freezen geeft hetzelfde effect alleen kun je het dan ook weer unfreezen en dus verder bewerken. Dat is het hele voordeel ervan :)

madman
3 juli 2007, 11:04
Freezen geeft hetzelfde effect alleen kun je het dan ook weer unfreezen en dus verder bewerken. Dat is het hele voordeel ervan :)
klopt, maar dan staat het nog steeds op 2 tracks, terwijl als je 'm naar één audiotrack opneemt, dan krijgt je geluidskaart weer een track minder te verwerken bij playback...