PDA

View Full Version : Conrad Hultermans - "Loose Change" (shredden)



c.hultermans
29 juni 2007, 20:04
Tis weer ffkes geleden dat ik een liedje heb gepost, dus het is weer de hoogste tijd!! ;-)

Het nummer heet "Loose Change" en t is een old skool metal shred nummer.

http://www.conradhultermans.com/m/loosechange.mp3

Enjoy it!!

Grtz,

Conrad

Lennert
30 juni 2007, 15:33
Gaaf nummer! 80's metal blijft het doen voor mij. Goede combinatie van groove en techniek in dit nummer! echt lekker :)

TimoSomers
30 juni 2007, 15:40
Relaxed nummer dude!
Melodie afgewisselt met supersnelle riffs, egt vet.

Roebbeke
30 juni 2007, 17:07
Mooi nummer, normaal hou ik niet zo van metal maar dit vind ik toch wel goed :rockon:

c.hultermans
2 juli 2007, 10:41
thanks guys!

Ja, ik ben helemaal gek van pop/rock/hardrock/metal uit de jaren tachtig...

Grtz,

Ratje

MartijnB
2 juli 2007, 11:42
Hee Ratje! Erg 80s verantwoord inderdaad, klinkt goed!

groeten,
Martijn

Daemon
2 juli 2007, 14:33
Klinkt best lekker indeed. Ook geen verkeerd geluid, zeker 't solo geluid klinkt erg nice in my opinion :)

Solidkick
2 juli 2007, 20:09
Enjoy it!!


Heb ik gedaan.
Van die deuntjes van xtinxion krijg ik trouwens ook spontaan heimwee naar m'n hoge witte gympen en patch vest.

Bosch
2 juli 2007, 20:11
Doet me qua sfeer denken aan Marty's "Drangon Kiss". Lekker pompeus met drums en slag.

Wel moet ik zeggen dat deze stijl mij vroeger meer aansprak dan nu. Het is heel recht toe recht aan, qua timing en qua toonsoort. Tap stukje in het midden vond ik wel heel conventioneel 13 in 12. Ik ben zelf echt meer de richting opgegaan waarin toon belangrijker is dan distortion en waarin bluenotes het verrassend houden. (Dat ik ooit nog eens shred zou afvallen...). Jammsessies hebben wat dat betreft echt mijn ogen geopend: gewoon met een kwetsbaar geluid (toon>dist ....(hoe minder dist, hoe meer tone)) iets spelen dat staat als een huis ...

Los daarvan staat het nr binnen het genre als een huis, het koele is dat jij gewoon doet wat jij mooi vindt en waar jij goed in bent. De echte 80's/90's shred. Hou dat vast lijkt mij. Er is nog heel veel publiek voor. Lijkt me wel koel als je een keer een sooortgelijk nr zou maken met een 'kwestbaar geluid'.

c.hultermans
6 juli 2007, 23:40
Thanks!!

@Bosch, laat ik nou toevallig ook een ballad hebben opgenomen met een "fragile" sound en stijl ala Jeff Beck/ Lukather/ Carlton.
Ik zal binnenkort eens ff posten!!

Doorgaans hou ik wel van herrie, maar wat mn solowerk betreft, probeer ik "divers" te schrijven.

Grtz,

Conrad

Stratman70
9 juli 2007, 11:42
Hey Conrad,

Te gek nummer dit zeg! Mooi sologeluid ook! Heerlijk voor in de auto. Ga ik nog vaak naar luisteren!

Grtz. Edwin

meul
9 juli 2007, 21:46
Herr Conrad,

Guten Tag, dit doet me een beetje aan de oude slayer denken. ik vind hem helemaal leuk!

Gr,
Jan

c.hultermans
12 augustus 2007, 17:34
Slayorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr hehe

ff proberen; Angel of Deathhhhhhhhhhhhhhhhhhh, Monarch to the kingdom of the deaddddddddddddddd

LOL

Thanks anyway guys!!

Grtz,

Conrad

FrankS
13 augustus 2007, 20:59
HEY JOHNNY DEPP

Te gek nummer dude! \m/

Chris Roos
13 augustus 2007, 22:57
Hey man ik vind dat je qwa techniek enorm vooruit bent gegaan. Kan me nog wel herinneren dat je vroeger net wat snelheid en feel te kort kwam. Dat heb je aanzienlijk verbeterd. Ook ben je ter... snel geworden. Je hebt wel hier en daar wat geknipt en geplakt of vergis ik me daar in?? niet zo zeer in je riffs maar stukken laten terug komen ?? Verder sluit ik me volkomen bij Bosch aan.

Kortom still a hell off a job :blast:

Regards,

X-Rated
14 augustus 2007, 00:08
*huil* Ik wil ook zo'n band als xtinxion *huil* Gave shit

Soulflyhigh
14 augustus 2007, 13:56
Supervette leadsound en de riffs mogen ook wezen trouwens! Waar speel je over?

Flowers
17 augustus 2007, 12:39
te gek man! bij Withhold proberen we ook 'n beetje de oude metal terug te brengen, alhoewel we geen shredders zijn (we zouden wel willen :p) sologeluid is echt de max! k wou dat mijn amp zo klonk! (gebruik nu jmp-1 en 9100 poweramp met gx-700 effecten van boss, maar qua gain stelt ie toch teleur...)

Hoe heb je de drum eigenlijk opgenomen? in de studio of digitaal? klinkt ook wel lekker

grtz

c.hultermans
19 augustus 2007, 22:48
Wederom thanks guys!!

Slaggitaren zijn opgenomen met een SM75

JMP-1
G-major (met eq.)
BBE 362
ENGL 930/60
ENGL v60 cabinet

Sologitaren zijn opgenomen met de speakersimulator vd JMP-1, door een G-major (met eq.), door een BBE362, daarna rechtstreeks de tafel in. Soms gebruikte ik een TS-9 erbij!!

Drums zijn akoestisch opgenomen, maar we hebben flink met Drumagoge t zaakje opgepoetst hehe

Grtz,

Conrad

Ic3gl0vE
21 augustus 2007, 13:31
Mooie sound, lekker jaren 80. Het doet me op de een of andere manier bij vlagen denken aan Spastic Ink, al weet ik niet helemaal waarom. Volgens mij hoor ik alleen af en toe timingsfoutjes in de drums, kan dat kloppen?