PDA

View Full Version : Gitaar / drum software



razor_harm78
15 januari 2003, 16:38
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed programma waarmee ik relatief eenvoudig drum-patterns kan maken (of bewerken) waarop ik eenvoudige blues / rock progressions kan spelen. Deze wil ik vervolgens opnemen (harddisk recording) om er vervolgens over te gaan soleren.

Ik kan echter voldoende software vinden om een leuke rave-plaat in elkaar te draaien, maar ik vind niet echt iets waarmee je relatief standaard rock en gitaar drums mee kunt bouwen.

Het hoeft dus allemaal niet heel erg uitgebreid te zijn. Zolang er maar een rock / blues ritme in zit...

Het zou overigens makkelijk zijn als dit te combineren is met software waarmee eenvoudig akkoorden en toonladders opgezocht kunnen worden.

Iemand een idee?

JunkE
22 januari 2003, 16:48
ReBirth RB-338 van Proppellerhead
http://www.propellerheads.se

is wel beetje "rave" achtig.. maar ik vind t wel geinig... doe mij echter maar liever un echte drummer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JunkE op 2003-01-22 16:50 ]</font>

vulvasonic
22 januari 2003, 16:58
Of nog mooier, Reason (ook van Propellorheads). De voorbeelden klinken vaak rave-achtig, maar je kunt er alle soorten muziek mee maken.

Mithrandir
22 januari 2003, 18:00
fruity loops kan je ook redelijk eenvoudig, drumloopjes mee maken. Klinkt voor geen meter en het klinkt nooit zoals je zou willen, maar het is iets.

b.t.w., dit hoort volgens mij bij recording te staan.