PDA

View Full Version : schaller & gotoh uitwisselbaar?



Grotesk
29 juni 2007, 17:47
Hey, nu vroeg ik me af of je een gaar geworden schaller floyd probleemloos kan vervangen met een gotoh floyd rose zonder omslachtige aanpassingen of boren.. Eigenlijk heb ik weinig ervaringen met gotoh floyd roses, maar ik kan er eentje voor redelijk goedkoop van iemand overnemen.

Als ze allebei kloons zijn van de original floydrose, zou je zeggen dat de maten overeen moeten komen?

pasqual
29 juni 2007, 21:53
je zou de afstand tussen de studs ff kunnen meten, die is volgens mij uit het blote hoofdje 74 mm. dat is een standaard maat van floyd rose ( achtigen ).
en kijk ff naar de vorm van de uitsparing in de body, die wil wel eens verschillen.

groeten Pasqual.

fred dons
30 juni 2007, 08:37
niet helemaal, de studs zitten wel op de zelfde plek maar het onderblad heeft een afwijkende maat (is groter op de gotoh) dus afhankelijk of er een cavity voor upbend is gefreest zal het al dan niet passen (de cavity voor de schaller licensed is het kleinst en de ofr pinnen (waar de snaren mee worden vast geklemt) zijn langer op de OFR en passen eigenlijk net niet in een schaller cavity, ook is het blad van de schaller iets breder