PDA

View Full Version : alweer un vraagjuh?



oscarito
29 juni 2007, 17:25
als je een gitaar gaat tune of een opknapbeurt geeft wat doen verandere jullie of wat doen jullie en hoe de je ut

Johannes
29 juni 2007, 17:32
Ik stem (dat bedoel je toch met "tune") mn gitaar altijd met een stemapparaatje of soms met een stemvorkje, lekker ouderwets. Een stemapparaatje werkt wel wat makkelijker en sneller omdat je dan niet vanuit één snaar alle andere snaren hoeft te stemmen.

Spitfire
29 juni 2007, 17:36
Leer alsjeblieft normaal typen want ik snap er geen zak van.

Damius
29 juni 2007, 17:38
Nouja, precies zoals je het zelf al zegt. Onder een opknapbeurt versta ik m'n fretboard en body schoonmaken, haal wel eerst je snaren eraf, dat is makkelijker. Je kunt dan gewoon met een vochtig doekje alle rotzooi van je fretboard afhalen, en je body kun je ook op die manier schoonmaken, hoewel ik Dunlop body cleaner gebruik.

EDIT: Je kunt ook je fretboard schoonmaken met Fastfred, een soort kwast die je over je snaren trekt. Hier wordt zowel je fretboard als je snaren schoon. Het verlengt overigens ook de levensduur van de snaren.

oscarito
29 juni 2007, 17:47
Ik stem (dat bedoel je toch met "tune") mn gitaar altijd met een stemapparaatje of soms met een stemvorkje, lekker ouderwets. Een stemapparaatje werkt wel wat makkelijker en sneller omdat je dan niet vanuit één snaar alle andere snaren hoeft te stemmen.
neeeh ander parts er op zette enz onderhoude

G.G.
29 juni 2007, 17:50
neeeh ander parts er op zette enz onderhoude

Wat moet je er voor andere parts op zetten, anders dan snaren?

DeiDRagonas
29 juni 2007, 17:56
Dude... leer tiepe joh

Samder
29 juni 2007, 17:57
Sorry hoor, maar ik erger me altijd zo vreselijk aan dit soort posts.

SCHRIJF GEWOON EEN VASTSOENLIJK BERICHT DAT OOK VOOR ANDERE MENSEN BEGRIJPELIJK IS!!!



In ieder geval...

Succes met het stemmen met je gitaar.

G.G.
29 juni 2007, 17:59
Sorry hoor, maar ik erger me altijd zo vreselijk aan dit soort posts.

SCHRIJF GEWOON EEN VASTSOENLIJK BERICHT DAT OOK VOOR ANDERE MENSEN BEGRIJPELIJK IS!!!



In ieder geval...

Succes met het stemmen met je gitaar.

"Fatsoenlijk"




8-)

Luke-wannabe
29 juni 2007, 18:05
Ik denk dat hij het upgraden van je gitaar bedoelt. Maar duidelijk is dat niet nodig bij hem, want je gaat iets vervangen wat je niet goed vind. Je gaat niet vragen wat je moet vervangen.

Vonk
29 juni 2007, 18:17
Ik denk dat hij het upgraden van je gitaar bedoelt. Maar duidelijk is dat niet nodig bij hem, want je gaat iets vervangen wat je niet goed vind. Je gaat niet vragen wat je moet vervangen.

EJOH lees da betur sijn post joh... ;)

Echt weer dramatisch dit...

jorrit
29 juni 2007, 18:50
lang leve de msn-generatie!!

Djankie
30 juni 2007, 10:12
ik gebruik mn keyboard om em te stemmen