PDA

View Full Version : Grappenmaker op marktplaats



Petekay
29 juni 2007, 14:17
Ik was even aan het rondneuzen voor een fender tele, en kwam dit tegen:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/97215891-fender-telecaster.html

:stop:

Meneer I.
29 juni 2007, 14:23
Tja een Fender tele (uhm Squier) is natuurlijk voor 'grote' mensen en niet voor beginners... :satisfie:

almarvk
29 juni 2007, 14:29
Gewoon een grappenmaker die niet snapt hoe de markt werkt. In z'n andere advertentie wil ie er 300,- euri voor terwijl hij er 320,- voor heeft betaald.

the sure thing
29 juni 2007, 14:31
... wat vreemd! In z'n andere advertentie (ook een squier tele) geeft hij weer aan dat hij liver op een Gibson wil spelen.....

Kim Wilson
29 juni 2007, 14:32
De andere advertentie laat trouwens een andere gitaar zien...

the sure thing
29 juni 2007, 14:41
Tsja: elke beginnende gitarist koopt 2 gitaren. In het begin raak je ze nog wel eens kwijt! Ligt ie zomaar in de vuilnisbak of zo... Heb je gelukkig nog een ander. Toen ik net begon met spelen heb ik er maar gelijk 3 gekocht, want ik bleef lang last houden van deze "beginnersziekte".

Martijnisdenaam
29 juni 2007, 15:10
Gewoon een goudeerlijke kerel dus :satisfie:

DeiDRagonas
29 juni 2007, 15:49
OMG ik lach me een breuk... Wat weer een geweldig topic. Wees blij dat er dit soort gasten bestaan, heb je wat te lachen... hihi

Groetuh Roy!

G.G.
29 juni 2007, 17:03
Gewoon een grappenmaker die niet snapt hoe de markt werkt. In z'n andere advertentie wil ie er 300,- euri voor terwijl hij er 320,- voor heeft betaald.

Ik zie nu een andere advertentie van hem waar hij €460 wil hebben? Het wordt steeds vreemder.

zeppo
29 juni 2007, 17:09
En: de foto die hij gebruikt is een -ik-heb-een-plaatje-van-het-web-gehaald geval.
Je mag met zo'n verkoper maar hopen dat datgene wattie verkoopt ook lijkt op de getoonde afbeelding. Overkwam mij deze week nog met een aankoop via Ebay.fr waarbij ik na afloop van de veiling alsnog de beloofde foto's toegestuurd kreeg, omdat ze (ja, een vrouw) het kabeltje nu gevonden had.

Blijkt de enige overeenkomst het merk, en de kleur (sunburst) te zijn. Zucht: het zal allemaal wel weer loslopen / opgelost worden, maar hoeveel mail we daaraan weer moeten gaan besteden is nog even afwachten.

Joey Handsome
29 juni 2007, 17:16
Ik hoop dat ie hem aan mij verkoopt. Ik heb 1,15 euro geboden.

Kaboemba
29 juni 2007, 17:23
Ik hoop dat ie hem aan mij verkoopt. Ik heb 1,15 euro geboden.

Persoonlijk wordt ik dan weer schijt ziek van pisvlekken die dat soort bedragen bieden.
Okee tis triest wat die gozer doet maar dit is nog triester, heb je geen hobbies ofzo.

Ach nee, helemaal fout je wilt hier scoren natuurlijk.

Joey Handsome
29 juni 2007, 17:41
Persoonlijk wordt ik dan weer schijt ziek van pisvlekken die dat soort bedragen bieden.
Okee tis triest wat die gozer doet maar dit is nog triester, heb je geen hobbies ofzo.

Ach nee, helemaal fout je wilt hier scoren natuurlijk.

Ja, voor jou, lekkerding van me!

the sure thing
29 juni 2007, 18:59
Ik voel iets opbloeien....

Mitch
29 juni 2007, 19:45
Persoonlijk wordt ik dan weer schijt ziek van pisvlekken die dat soort bedragen bieden.
Okee tis triest wat die gozer doet maar dit is nog triester, heb je geen hobbies ofzo.

Ach nee, helemaal fout je wilt hier scoren natuurlijk.

Hè ja, ik voel 'm weer aankomen: toenemend aantal cynische en gefrustreede posts, ik schat nog een week of twee dan barst de bom en stap je weer met een hoop bombarie op bij dit zootje ongeregeld die te min voor je zijn :stop:


Die advertentie is wel erg vreemd trouwens, ik vraag me serieus af of het geen oplichter is óf iemand die eigenlijk handelaar is en toch gratis wil adverteren.

Kaboemba
30 juni 2007, 10:58
Hè ja, ik voel 'm weer aankomen: toenemend aantal cynische en gefrustreede posts, ik schat nog een week of twee dan barst de bom en stap je weer met een hoop bombarie op bij dit zootje ongeregeld die te min voor je zijn :stop:


Die advertentie is wel erg vreemd trouwens, ik vraag me serieus af of het geen oplichter is óf iemand die eigenlijk handelaar is en toch gratis wil adverteren.


Daar ging het niet om (maar makkelijk scoren is ook een mod niet vreemd), het ging erom dat iemand een belachelijk bod doet en dat ik daar persoonlijk schijt ziek van wordt. Ik weet zeker dat er zat anderen ook schijt ziek van worden. Dat de advertentie belachelijk is is geen reden om dat ook te doen.

Quink
30 juni 2007, 11:24
Ach ja, er stuiteren wel meer grappenmakers op MP rond. Zo ook deze:

Partsocaster (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/101509411-fender-telecaster-usa-ruil-fender-ri-artist-usa.html)

Ja, dat zou ik ook wel willen, mijn Highway body/Am. neck Tele met bijbetaling van max. €250 ruilen tegen een 52 RI....:stop:

pikasso
30 juni 2007, 11:42
Persoonlijk wordt ik dan weer schijt ziek van pisvlekken die dat soort bedragen bieden.
Okee tis triest wat die gozer doet maar dit is nog triester, heb je geen hobbies ofzo.

Ach nee, helemaal fout je wilt hier scoren natuurlijk.

Je zorgt er wel voor dat 'onnozelen' er minder snel zullen intrappen.
Dus zo slecht is het nog niet.
En verder: RELAX man.......... dr zijn toch genoeg dingen waar je echt druk om kunt maken .

rocker_71
30 juni 2007, 12:02
... wat vreemd! In z'n andere advertentie (ook een squier tele) geeft hij weer aan dat hij liver op een Gibson wil spelen.....

Er staat zelfs dat ie een Gibson kan krijgen :???:

Petekay
30 juni 2007, 12:49
Het mooiste van de advertentie vind ik nog de opmerking:
'Fender Telecaster is te veel voor mij'

Wat een uitspraak, ik heb er een delfts blauw tegeltje van gemaakt en uitgeprint:
http://home.hetnet.nl/~eefbuurman/Defstblauw/tegel.swf

the sure thing
30 juni 2007, 14:03
ZUlk soort mensen mag je best een fout bod doen. Nix mis mee! Daar leert ie ook weer van...

Speeddemon
30 juni 2007, 14:23
ZUlk soort mensen mag je best een fout bod doen. Nix mis mee! Daar leert ie ook weer van...
Precies, net zoals van die lui die voor een gitaar die nieuw in de winkel 800 kost, 1000 euro vragen 2e hands! Gewoon lekker 9999999 op bieden. Leren ze snel genoeg van.

interessander
30 juni 2007, 14:36
Er is ook zo'n soort van pandjeshuis uit zwolle die adverteert met een 2e hands behringer pedaal (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/99435347-behringer-bass-overdrive-pedaal.html?return=eJwVyO0KgyAUgOF7CepfOctoKDHanbh 2muJHoic2Grv36b%2FnfSWn%2FKv5RSROx5FXCWRclVCIgRNi9 gC%2BczIaDFZKTJ23xB2nBtOCb7VPGA8HHsET2DZYC9aJsU6hs 7ePnWnzTDPu9bDQerhbzDh1KMy9TP21sC9kLNO8Mx%2BgovYvi HnsSefTN2EeKvH7AwBZN%2B4%3D&df=1&fta=eNpNksFuwjAMQP8lB852nMSOK75l6gRi1boN0Q3QEP%2B% 2BxCVhUS95sh2%2F2qMmvS0q6n5O88t5nBc3LBqTuuu8xc1u2X 5%2FKQ7zt%2F5Ox2FGZS%2FD7JVDGN4v%2Brp%2FO02fh%2F1p %2BFom9Zvjlmp%2BUHccD3s3TErlSuqmXSk8KoHeJoXCsjoEAA 9CXOPwycAjYWV%2BsM5yzj5hDK2coZCToGWGhpgjEFQUO0qMyV eUeqJw%2BSrijlImnyuSjihSsKjcEDGktRZCZ4EZrVfEB8MixG TNYhcAlvzI7QYQY9E31hRKEGSKxuI%2FFoCMpc5iZkrGuDOS0q GxpiF2VtY8hMvJpuabhySBImeseUiEMut1Ds1DglDwa27ziCzJ g3n47kEsTPZHffegUIa4xqUnI4rru90DJSS%2Fvts8SCKVZow1 D5ayJbnk3m1xPsbrS925smY7m79XN17qMoI697if%2B%2F3%2B B9l4uZQ%3D) voor 39 euro! Ik heb gereageerd en de nieuwprijs vermeld maar dat maakt ze blijkbaar niks uit.

Kaboemba
30 juni 2007, 14:40
Okee prima maar dan ook niet zeiken over dat soort biedingen op marktplaats. Het is namelijk dat je dat doet omdat "jij vindt" dat hij een abnormaal bedrag vraagt. Dus mag iedereen maar wat bieden omdat hij iets vindt.

Er is al is een topic, of meerdere, over dit soort biedingen en andere onzin geweest. En daar klaagden veel mensen erover dat ze geen normaal bod kregen, doe dat dan zelf ook niet. Ik heb het ook niet op handelaren die maar wat vragen, of die elke kut gitaar van 20 euro uit china aanprijzen als een les paul met bijzondere kwaliteiten is. Maar dat is geen reden om van die bedragen te bieden, het vervuilt marktplaats en daar is al ellende genoeg (ik zit persoonlijk b.v. weer met een klootzak die wel geld heeft ontvangen maar niks verzend).

Kaboemba
30 juni 2007, 14:42
Er is ook zo'n soort van pandjeshuis uit zwolle die adverteert met een 2e hands behringer pedaal (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/99435347-behringer-bass-overdrive-pedaal.html?return=eJwVyO0KgyAUgOF7CepfOctoKDHanbh 2muJHoic2Grv36b%2FnfSWn%2FKv5RSROx5FXCWRclVCIgRNi9 gC%2BczIaDFZKTJ23xB2nBtOCb7VPGA8HHsET2DZYC9aJsU6hs 7ePnWnzTDPu9bDQerhbzDh1KMy9TP21sC9kLNO8Mx%2BgovYvi HnsSefTN2EeKvH7AwBZN%2B4%3D&df=1&fta=eNpNksFuwjAMQP8lB852nMSOK75l6gRi1boN0Q3QEP%2B% 2BxCVhUS95sh2%2F2qMmvS0q6n5O88t5nBc3LBqTuuu8xc1u2X 5%2FKQ7zt%2F5Ox2FGZS%2FD7JVDGN4v%2Brp%2FO02fh%2F1p %2BFom9Zvjlmp%2BUHccD3s3TErlSuqmXSk8KoHeJoXCsjoEAA 9CXOPwycAjYWV%2BsM5yzj5hDK2coZCToGWGhpgjEFQUO0qMyV eUeqJw%2BSrijlImnyuSjihSsKjcEDGktRZCZ4EZrVfEB8MixG TNYhcAlvzI7QYQY9E31hRKEGSKxuI%2FFoCMpc5iZkrGuDOS0q GxpiF2VtY8hMvJpuabhySBImeseUiEMut1Ds1DglDwa27ziCzJ g3n47kEsTPZHffegUIa4xqUnI4rru90DJSS%2Fvts8SCKVZow1 D5ayJbnk3m1xPsbrS925smY7m79XN17qMoI697if%2B%2F3%2B B9l4uZQ%3D) voor 39 euro! Ik heb gereageerd en de nieuwprijs vermeld maar dat maakt ze blijkbaar niks uit.

Nee maar doe je dat ook bij een winkel die volgens jou te veel vraagt, stap je dan ook naar binnen om daar ff wat van te zeggen ?
Dat er bealchelijke bedragen soms gevraagt worden is waar, maar belangrijker is dat mensen zelf kijken wat de waarde vanb iets is, als zo'n vent niks verkoopt zakt vanzelf de prijs.

interessander
30 juni 2007, 14:47
Als een tweedehands product zo ver boven de nieuwwaarde zit (>200 procent in dit geval) dan vind ik dat ronduit belachelijk, ik snap dat die mensen niet van alles wat ze in huis hebben verstand hebben maar als iemand dit koopt dan ben je mooi genaaid. Dus om je vraag te beantwoorden, ja, als iets zo overpriced is dan zou ik er zeker wat van zeggen, want het slaat nergens op.

the sure thing
30 juni 2007, 14:58
KABOEMBA: ik stap idd wel eens een winkel binnen als ik vind dat ze zwaar overpriced zijn. Een MXR dynacomp kost met een beetje kijken ongeveer EUR 90,- nieuw. Laatst was er een gitaarzaak die ze voor EUR 130,- aanbiedt en dan zeker ik er zeker wat van! Ze moeten zelf weten of ze de prijs dan veranderen.

Speeddemon
30 juni 2007, 15:14
Nee maar doe je dat ook bij een winkel die volgens jou te veel vraagt, stap je dan ook naar binnen om daar ff wat van te zeggen ?
Dat er bealchelijke bedragen soms gevraagt worden is waar, maar belangrijker is dat mensen zelf kijken wat de waarde vanb iets is, als zo'n vent niks verkoopt zakt vanzelf de prijs.
D'r zit een groot verschil tussen 3 zaken die voor een Marshall JVM 1399, 1475 en 1520 vragen, of een pandjeshuis wat voor een 2e hands (!) Behringer pedaal, wat nieuw 19 euro (!) kost, 39 euro vragen!

Kijk, als ik een muziekzaak binnenloop om een amp te kopen, waarvan ik weet dat ie gemiddeld 1400-1500 euro kost, en hij staat daar voor 1800-2000, dan zeg ik er zeker wat van. En hoe harder zij 'm mij voor die prijs willen aansmeren, hoe lulliger mijn antwoord.

Optie 1:
Verkoper: "En wat vind je ervan? Mooie amp toch? Mocht je 'm nu meenemen, kunnen we misschien wel wat aan de prijs doen."
Ik: "Ja, ik vind 't wel wat, maar ik vind jullie prijs nu wel aan de hoge kant hoor, ik zie 'm regelmatig voor minder."

Optie 2:
Verkoper: "Wereldamp en niemand heeft zo'n strakke prijs als wij! Neem je hem, hè? HÈ?"
ik: "Gâst, hij is overal 1400-1500, dus waarom zou ik bij jullie zoveel meer voor moeten betalen? Nee, bedankt en houdoe."

AutoStatic
30 juni 2007, 16:59
Okee prima maar dan ook niet zeiken over dat soort biedingen op marktplaats. Het is namelijk dat je dat doet omdat "jij vindt" dat hij een abnormaal bedrag vraagt. Dus mag iedereen maar wat bieden omdat hij iets vindt.

Er is al is een topic, of meerdere, over dit soort biedingen en andere onzin geweest. En daar klaagden veel mensen erover dat ze geen normaal bod kregen, doe dat dan zelf ook niet. Ik heb het ook niet op handelaren die maar wat vragen, of die elke kut gitaar van 20 euro uit china aanprijzen als een les paul met bijzondere kwaliteiten is. Maar dat is geen reden om van die bedragen te bieden, het vervuilt marktplaats en daar is al ellende genoeg (ik zit persoonlijk b.v. weer met een klootzak die wel geld heeft ontvangen maar niks verzend).Om heel eerlijk te zijn snap ik het niet zo dat mensen zich druk kunnen maken om onzinbiedingen op MP. Een bod op MP is niet bindend dus onzinbiedingen zijn onoverkomelijk. Als je je als verkoper ergert aan onzinbiedingen dan kun je ze of gewoon uitzetten of je spul op eBay zetten waar biedingen wel bindend zijn.

Kaboemba
30 juni 2007, 17:08
Om heel eerlijk te zijn snap ik het niet zo dat mensen zich druk kunnen maken om onzinbiedingen op MP. Een bod op MP is niet bindend dus onzinbiedingen zijn onoverkomelijk. Als je je als verkoper ergert aan onzinbiedingen dan kun je ze of gewoon uitzetten of je spul op eBay zetten waar biedingen wel bindend zijn.

Ach druk maken is misschien wat overdreven, maar als ik reageer dat ik het nogal triest vind of dom danb schijnt dat ook niet te kunnen.

Kaboemba
30 juni 2007, 17:10
KABOEMBA: ik stap idd wel eens een winkel binnen als ik vind dat ze zwaar overpriced zijn. Een MXR dynacomp kost met een beetje kijken ongeveer EUR 90,- nieuw. Laatst was er een gitaarzaak die ze voor EUR 130,- aanbiedt en dan zeker ik er zeker wat van! Ze moeten zelf weten of ze de prijs dan veranderen.

En wat zeg je dan ? "sorry meneer maar dat is echt een belachelijke prijs die u vraagt"
Kijk als je in een zaak bent mag je rustig zeggen dat je het nogal duur vindt of dat het ergens anders goedkoper is, moet ook. Maar ik kan me niet voorstellen dat je in de etalage iets zit staat wat te duur is en dat je dan ff binnenkomt om te melden dat dat niet kan.

spirit
30 juni 2007, 18:06
Kijk, als je iets op MarktPlaats of in een winkel ziet wat je te duur vind, dan laat je dat toch gewoon lekker staan. Ik kan me nog een topic op dit forum herinneren over "afdingen" in winkels, en dat een heel groot gedeelte van de lezers dat belachelijk en "not done" vond. Maar op MarktPlaats een belachelijk bod ( of ver onderde vraagprijs) plaatsen schijnt voor diezelfde personen dan weer de normaalste zaak van de wereld te zijn.

En als iemand op MarktPlaats of Ebay o.i.d. iets te duur koopt is dat zijn eigen schuld. Er zijn genoeg mogelijkheden om prijzen te vergelijken op het net dus kan je heel snel achter de actuele prijs komen.

the sure thing
30 juni 2007, 19:16
Nee hoor... als mensen in de winkel OK zijn, meld ik ze op een OK manier dat het pedaaltje teveel kost... Zo gaat dat ook op marktplaats. Als ik het gevoel hetb het niet te vertrouwen, mag daar best een rotbod tegenover staan....

Kaboemba
30 juni 2007, 19:29
Nee hoor... als mensen in de winkel OK zijn, meld ik ze op een OK manier dat het pedaaltje teveel kost... Zo gaat dat ook op marktplaats. Als ik het gevoel hetb het niet te vertrouwen, mag daar best een rotbod tegenover staan....

Ik denk dat diegene dan op een ok manier glimlacht en pas echt gaat lachen als je de zaak uit bent.
Sorry is niet persoonlijk bedoelt maar dat denk ik.

Btw wil jij voor heel NL dan even de energiebedrijven, verzekeraars en autohandelaren aanschrijven.

Noid
30 juni 2007, 23:35
In het algemeen:
Posts van dit soort strekking komen vaker voor. Wat mij daarbij opvalt: er is geen goed of slecht (in absolute zin). Mensen komen in een situatie en reageren afhankelijk van de keuze die ze maken. De een zal dus wat zeggen van een te duur pedaaltje en de ander niet. Niks mis mee toch, zoals ik al zei: er is geen goed of slecht, er zijn alleen maar keuzes en die bepalen ons gedrag. Ook de verkoper maakt dan weer zijn keuzes: de een zal dankbaar zijn en wellicht de prijs bijstellen, waar een ander dat juist weer niet doet etc.

Het wordt alleen vervelend als de een de ander wil overtuigen van het gelijk van zijn/haar keuze. Jammer is dat.

FruscianteFan
30 juni 2007, 23:46
In het algemeen:
Posts van dit soort strekking komen vaker voor. Wat mij daarbij opvalt: er is geen goed of slecht (in absolute zin). Mensen komen in een situatie en reageren afhankelijk van de keuze die ze maken. De een zal dus wat zeggen van een te duur pedaaltje en de ander niet. Niks mis mee toch, zoals ik al zei: er is geen goed of slecht, er zijn alleen maar keuzes en die bepalen ons gedrag. Ook de verkoper maakt dan weer zijn keuzes: de een zal dankbaar zijn en wellicht de prijs bijstellen, waar een ander dat juist weer niet doet etc.

Het wordt alleen vervelend als de een de ander wil overtuigen van het gelijk van zijn/haar keuze. Jammer is dat.Dat is het hele idee van discussiëren.

Noid
1 juli 2007, 00:24
Dat is het hele idee van discussiëren.

Dank, kun je dat nader toelichten?

Voor mij is het idee achter discussieren: standpuntverkenning en elkaar uitnodigen om elkaars standpunt te verhelderen. Door van gedachten te wisselen wordt gewerkt aan de ontwikkeling van het gezamenlijke en eigen standpunt. Zoals geschetst mis ik in "dit soort posts" de uitnodiging aan de ander om standpunten te verhelderen en inhoudelijk te reageren op standpunten. In plaats van naar elkaar te luisteren lijkt men in de verdediging te schieten en elkaar te willen overschreeuwen.

(Ach, dit is voor mij post 777: a divine number, that is! http://www.smilies-emoticons.de/teufel/teufel_16.gif)

FruscianteFan
1 juli 2007, 00:40
Heb je gelijk in, je moet ook de tijd nemen om andermans standpunt te begrijpen. Alleen is meestal, of vaak, het doel van een discussie ook om andere mensen te overtuigen van het gelijk van je keuze.

bert k
1 juli 2007, 16:31
Het is weer mooi geweest, als iemand dit onderwerp verder wil uitdiepen zijn jullie welkom in Algemeen of Off Topic. Hier drijft het te ver van gitaren af. Slotje.


Bert K, mod