PDA

View Full Version : DI-boxes



skanky
29 juni 2007, 10:49
Gister heb ik een basgitaar opgenomen in de studio. Ik gebruikte alleen een DI, we hadden op het moment geen versterker tot onze beschikking. Ik gebruikte een TL Audio C1 als DI. Toen hij eenmaal begon te spelen miste ik zoveel laag en definitie. Ik kwam tot de schikbarende ontdekking dat een eenvoudige Behringer DI van €40 veel beter klinkt dan C1 van bijna €2000 euro.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Jullie favoriete DI's? Behringer, BSS, Radial of Avalon?

bert k
29 juni 2007, 13:17
Ik heb nauwelijks vergelijkingsmateriaal, maar de Behrelul werkt voor mij best.

guhlenn
29 juni 2007, 15:16
ik moet je bekennen dat ik relatief weinig verschil bespeur tussen de DI van de M-audio kaart en de DAV BG-1.. De laatste compress ik minder, dat merk ik wel...

Mr.Bluesbreaker
29 juni 2007, 15:19
Ik heb sinds gisteren een DI van BSS. Naar mijn idee heeft ie wel een stuk minder ruis en bijgeluid dan de Berhinger. Maar echt 1 op 1 vergeleken heb ik het niet, met een andere interface getest een jaar terug. Lastig vergelijken.

harrie-beton
29 juni 2007, 19:37
een DI doet niet zoveel met het geluid, weet je zeker dat hij niet gewoon stuk was? Of een slechte kabel connectie?

skanky
29 juni 2007, 20:04
Een DI doet wel zeker wat met het geluid! Ik was laatst op een site met een DI shootout, je hoorde echt een wereld van verschil. Als ik me het goed herinner kwam de A-design REDDI als een van de beste uit de test.

edit: toch gevonden: http://www.basstasters.com/preamps/A-Designs_REDDI.html

Jimi Hendrix
29 juni 2007, 21:50
laatst had ik een sessietje waarbij mijn goede DI-ingangen (amek, gml) bezet waren, toen gaf ik de bassist zo'n stageline DI.

Hij had er nogal wat kritiek op, dag erna direct een BSS gekocht: wereld van verschil. De stageline heeft bijna geen sublaag en een heel aanwezig 100-150 hz gebied. BSS is lekker egaal.
Nu heb ik ook een LittleLabs RedEye, die klinkt weer wat anders dan de BSS: iets meer r'n'r/vibe. (LL=passief, BSS=actief).

bert k
30 juni 2007, 14:27
Een DI hoort natuurlijk niets met je geluid te doen; wat er in gaat moet er ook weer uitkomen. Als je laag verliest moet je vooral dat ding niet meer gebruiken.

rjong999
30 juni 2007, 15:47
Ik ken zowel de BSS als de Behringer, en wat ik hier nog mis is de Hijg&Knetter Redbox. Die laatste heeft voor basgitaar echt wel mijn voorkeur, ik gebruik 'm altijd voor opnamen. Voor de keyboards gebruik ik liever de Behringers. De BSS is wat mij betreft niet neutraal genoeg.

Iceman
4 juli 2007, 07:39
Ik gebruik de H&K RedBoxPro live voor de basgitaar.

Alleen dan zet ik 'em tussen d ebuizenamp en het cabinet. Altijd goed geluid.

Kim Wilson
4 juli 2007, 07:49
Ik gebruik de H&K RedBoxPro live voor de basgitaar.

Alleen dan zet ik 'em tussen d ebuizenamp en het cabinet. Altijd goed geluid.
Dat is nou net niet de bedoeling van zo'n ding. Ten eerste weet ik niet of je amp dat wel zo leuk vindt, i.v.m. de juiste load, en ten tweede is een DI voor het doorsturen van je lijnsignaal, niet dat wat naar je speakers gaat.

Roman
4 juli 2007, 07:56
Dat is nou net niet de bedoeling van zo'n ding. Ten eerste weet ik niet of je amp dat wel zo leuk vindt, i.v.m. de juiste load, en ten tweede is een DI voor het doorsturen van je lijnsignaal, niet dat wat naar je speakers gaat.
Volgens mij trekt je DI dat ook niet ;)

Kim Wilson
4 juli 2007, 08:00
Volgens mij trekt je DI dat ook niet ;)
Nou, dat denk ik wel, als ik Iceman moet geloven. Hij heeft de praktijkervaring...

skanky
4 juli 2007, 08:13
Een redbox heeft een speciale speaker in/uitgang. Hij kan prima tussen je poweramp en je speakers, issie voor gebouwd.

Kim Wilson
4 juli 2007, 08:25
Oke, dan heb ik niks gezegd. :)

Roman
4 juli 2007, 15:08
Oke, dan heb ik niks gezegd. :)
(idem, xal eens googlen)

JvD.
6 juli 2007, 07:36
maakt tech21 niet een soort di-box waarvan je gewoon helemaal je sound kunt instellen?

Roman
6 juli 2007, 08:36
Hmm, leuk ding idd die Redbox MET SPEAKER thu connectors. cool
http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/redbox_c060110030322.jpg

Roman
6 juli 2007, 08:38
maakt tech21 niet een soort di-box waarvan je gewoon helemaal je sound kunt instellen?
klopt, ik heb laatst dat kreng ff in de handen gehad (bass DI met EQ etc)