PDA

View Full Version : SQUIER vintage modified HSS vs. Cort



fenderke
29 juni 2007, 10:04
Ik ben al een tijdje van plan om een elektrische gitaar te kopen.
Ik twijfel tussen een squier vintage modified hss en een cort gitaar.

Maar vintage is dat een speciale klank ofzo ?
En ik ben van plan om er een roland cube 30x bij te kopen.

Laat jullie mening achter

Kim Wilson
29 juni 2007, 10:17
He, geen Highway one ! meer?

fenderke
29 juni 2007, 12:47
jawel maar ik wil jullie mening hiervan eens horen

dunnoaname
29 juni 2007, 13:36
Vintage betekent letterlijk meer dan 30 jaar oud, maar wordt tegenwoordig in de muziekinstrumentenhandel (stoer woord) gebruikt voor een ouderwtse/retro klank, stijl of vorm. De vinatagemodified heeft dus volgens de fabrikant de goede kanten van de vintage gitaren en de voordelen van moderne onderdelen.

Yamhammer_71
29 juni 2007, 14:18
Een gitaar die expres vintage of relic is gemaakt, zal je nooit de sound en feel van een echte vintage gitaar geven. Er is tegenwoordig zoveel vraag naar vintage, dat vele fabrikanten hun eigen producten met opzet vintage of relic maken.
Een echte, goede vintage gitaar zal je altijd een bepaald gevoel geven tijdens het spelen, het doet iets met je en heeft een verhaal/historie.
Het zijn meningsverschillen, maar de een voelt zich prettig op een doorleefde, vintage gitaar, de ander op een volledig nieuwe gitaar waarbij je in feite op pagina 1 begint van het boek.

almarvk
29 juni 2007, 14:31
Sorry Yam, maar je vat 'm niet.

Vintage van Squier is puur een heruitvoering van een uitvoering van jaren terug.

Kim Wilson
29 juni 2007, 14:32
Sorry Yam, maar je vat 'm niet.

...
mod-edit: niet zo happen op Yam

Luke-wannabe
29 juni 2007, 16:52
Damn wat is die gast irritant zeg.
@ Yam: Als je het niet weet - wat dus blijkt it je vorige post - zeg dan alsjeblieft ook niks.

jimihattricks
29 juni 2007, 17:50
ik ben het wel eens met de mod, yam kan hier echt helemaal niks meer goed doen..

anyway; bij de squier vintage modified HSS gaat t om een in principe 'vintage' stratocaster model (hoewel de specs van squier weinig true vintage zullen zijn uiteraard), met een humbucker in de brug (vandaar; modified - de brugSC is vervangen door een humbucker)..

fender heeft deze reeks ontwikkeld met het oog op populaire modificaties die spelers zelf aan hun gitaartje verrichten.. 1 daarvan is een humbucker in de brug bij een strat

fenderke
30 juni 2007, 11:17
maar is de squier een goede gitaar ?

Luke-wannabe
30 juni 2007, 12:45
Kun je je geen buil aan vallen denk ik.

WILLEM.FZR
30 juni 2007, 13:19
maar is de squier een goede gitaar ?





Ziet er prima uit ,het lijkt mij geen zooi in iedergeval.
Maar de enige manier om daar achter te komen is erop te spelen.
Vertrouw je jezelf niet(kan ook omdat je hem zo graag wil hebben),neem dan iemand mee die prijs en kwaliteit kan vergelijken.
Maar erop spelen is het belangrijkst,het wordt jouw gitaar. :rockon:

fenderke
30 juni 2007, 14:34
is de versterker de roland cube 30x een goede ?

WILLEM.FZR
1 juli 2007, 10:02
Nooit zelf over gespeeld, aansluiten die handel in de winkel en spelen maar.
Wat wil je ermee ,wat moet op je versterker zitten ?
Ik zelf ga voor versterkers die heel mooi clean kunnen (en hard) geen effecten op de versterker (je koopt toch pedaaltjes)
Er staat nog een mooie princeton 112 (Transistor versie) op marktplaats
Ik vind dat in zo'n versterker een puike sound zit, Fender dus!
Of je moet barsten van het geld dan een buizen versie.(kan altijd nog)
Proberen testen testen proberen en niet over 1 nacht ijs gaan.

:rockon:

NielsW
2 juli 2007, 11:33
Ik wil toch nog graag een Stratocaster halen (als raggitaar). Die Vintage Modified Strat lijkt me wel wat :)

Lijkt me wel mooi om hier een setje Elixir Heavy (0.12-0.52) op te zetten. Kijken wat er gebeurt.

Wie weet waar deze gitaar te koop is in Nederland? Dan ga ik hem deze week ff proberen.

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301210574_xl.jpg
Let op de hoge e-snaar :P

bass blom
2 juli 2007, 11:35
ongelofelijk ja, dat ze hem zo op de foto zetten..