PDA

View Full Version : Stom maar ja.... part 2



Dandelion
15 januari 2003, 16:03
[qoute]
He ik ben me oude pbas aan het oppeppen.. maar die knopjes. Ik heb ze er wel eens zo afgehaald... maar hoe krijg ik ze eraf :S gaat om de volume knop, het is gewoon zo'n metaal doppie.. ik zoek zo fftjes een foto, er zit een gaatje in, voor een soort schroef, help
[/quote]

door het error gezeur maar ff antwoord in nieuw topic.

Ik denk dat je daar een heel klein inbussleuteltje voor nodig hebt. (tenminste dat is bij mij zo....

koen_V
15 januari 2003, 16:20
Ik heb een ibanez met zulke knoppen en ik kan die er gewoon aftrekken...Maar ik weet niet af dat bij squier ook zo is.Ik zie bij mij ook geen schroefjes zitten, dus het zullen wel niet dezelfde knoppen zijn.
Er zal wel iemand reageren die meer verstand heeft van squier.

dikkie dik
15 januari 2003, 16:31
zit een schroevendraaier tussen de body en de knop. kun je em erzo afwippen :wink:

basswasp
15 januari 2003, 17:31
Gewoon eraf trekken lukt vast wel, zo werkt 't bij zo'n beetje alle gitaren...

dikkie dik
15 januari 2003, 18:20
ik heb ooit gezien dat in een potmeter een pinnetje uitstak die je kon indrukken. misschien moet je dat pinnetje indrukken en dan de knop eraf trekken, ooit gezien, maar waar??

pimmetje
15 januari 2003, 18:54
Volgens mij twee mogelijkheden:

1. In dat schroefgaatje zit ook echt een klein schroefje (gewoon recht, geen kruiskop). Dat draai je iets losser en je kan gewoon de knop eraf halen.

2. Het is geen schroefgaatje, maar een heel klein imbus-gaatje. Met een heel klein imbussleuteltje iets losser draaien en je kan gewoon de knop eraf halen.

Dandelion
15 januari 2003, 20:30
Op 2003-01-15 16:31, schreef dikkie dik:
zit een schroevendraaier tussen de body en de knop. kun je em erzo afwippen :wink:

Op zich wel, maar dan gaat t gat van dat knopje uitlubberen (he getver wat ranzig klinkt dit :grin: ) en lazeren binnen de kortste keren de knoppen van je bass....
En dat wil je ook niet denk ik

Semafoor
15 januari 2003, 20:40
Niet eraf trekken als er ook een imbussleutle of schroevedraaier ergens in kan!

dikkie dik
16 januari 2003, 08:57
Op 2003-01-15 20:30, schreef Dandelion:


Op 2003-01-15 16:31, schreef dikkie dik:
zit een schroevendraaier tussen de body en de knop. kun je em erzo afwippen :wink:

Op zich wel, maar dan gaat t gat van dat knopje uitlubberen (he getver wat ranzig klinkt dit :grin: ) en lazeren binnen de kortste keren de knoppen van je bass....
En dat wil je ook niet denk ik



ik dacht dat ie nieuwe knoppen wilde. dan gooi je die andere toch weg.

bassopotmus
16 januari 2003, 13:49
P-bass is standaard gewoon split potjes dus eraf trekken......
90% van de potmeters trouwens

MikeDirnt
16 januari 2003, 15:18
Bedankt voor de reacties, het was gelukt met een imbus het zit weer perfect.

kan er trouwens niks aan dat forum virus gedaan worden?

Dandelion
16 januari 2003, 16:02
ik dacht dat ie nieuwe knoppen wilde. dan gooi je die andere toch weg.


Uhu maar je beschadigd ook de basis waar de knop op vastgezet wordt, en dat wil je ook niet...

bassopotmus
18 januari 2003, 18:23
Imbus??
Wat heb je voor een P-bass, zeker een amerikaan dan