PDA

View Full Version : Kritische blik op mn sound gevraagd



BlackSun
28 juni 2007, 21:39
Hallo allen,

ik heb nog nooit aan recording gedaan, behalve wat knullige pogingen met een webcam mic.
Nu ben ik wat serieuzer met recording bezig gaan houden, en heb een mixje gemaakt om eens wat te proberen(en bekend te worden met de recordingprogramma's en plugins).
DIt sampletje is neit echt een nummer maar meer bedoeld om het juiste geluid te vinden voor een nummer waar ik mee bezig ben, en ik wilde graag jullie mening horen... (daar ik nu als monitor 2 knullige Creative boxjes gebruik..)

http://media.putfile.com/mixtest-71

NielsW
28 juni 2007, 22:53
Klinkt goed! Dat eerste stukje komt er goed door. Lekkere heftige sound :)

Dat tweede stukje vanaf ong 1:20 is wel erg laag (krachtig zat though) met veel presence. Zou de mids iets bijdraaien. Kan ook door de opnamematerialen komen enzo. Het is toch altijd het geklier om dat soort dingen goed door de opname te laten komen. Het klinkt allemaal net weer anders op een recording.

BlackSun
29 juni 2007, 09:57
Bedankt voor het luisteren!
Bedoel je met de mids bijdraaien meer mids?

Mn rhythm sound is inderdaad iets te laag merk ik nu ik hem op andere speakers hoor. Is ook wel een beetje express gedaan om de leegte van de missende basgitaar te verdoezelen :D Maar msich iets te ver in doorgeschoten.

TimoSomers
29 juni 2007, 10:23
De intro klinkt lekker, de lead heeft goeie sound (Je zou de tonen misschien langer aan kunnen houden, want je krijgt steeds bijna een harmonische toon en dan snijd je hem af zegmaar), en de rythm klinkt ook wel lekker, maar je zou minder mid kunnen gebruiken idd.
Maar aangezien je geen bass hebt kun je die mid bestwel hebben.
Je kan misschien wel apparte basstukjes maken zegmaar, dat je een bass simulator gebruikt.

BlackSun
29 juni 2007, 18:36
Hey Timo, thanks voor je comment.

Als ik de toon langer aanhoudt slaat hij dood. Erg frustrerend, maar volgens mij staat mn noisegate te hoog ingesteld, dus daar ga ik even aan prutsen, nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken.

Ik ga eens kijken naar een bassim, om baspartijetjes te kunnen maken, dan kan er behoorlijk wat bass uit mn gitaargeluid denk ik :)

1959SLP
29 juni 2007, 21:03
Staat er volgens mij goed op hoor. Aan de eq valt mij eigenlijk niks op. Toen ik de 2e keer luisterde viel me wel op dat wanneer die 2e gitaar (achteraan ergens) invalt, de drums qua volume op de achtergrond raken. Mss die 2e gitaar iets zachter??

BlackSun
3 juli 2007, 15:33
Ik heb de mix wat aangepast(2e gitaar volume wat minder etc) en jullie tips proberen door te voeren op het geluid, en de nieuwe mix klinkt beter. Wat helderder en minder middig.
Zal hem dit weekend even posten, want heb de mix helaas hier niet.

Bedankt voor het luisteren! (jullie mogen nog steeds commentaar geven hoor trouwens :D )

..Nu nog het nr wat er eigenlijk voor bedoeld was strak opnemen...