PDA

View Full Version : vox ad30vt Valvetronix VS. roland cube 30



oscarito
28 juni 2007, 21:27
welke van de 2 is beter iedereen zegt vox ad30vt ik weet het niet maar ik heb wel op de roland cube 30 gespeeld die speel ook heel lekker

ExRxIxC
28 juni 2007, 21:46
clean en licht scheurwerk: vox
metal en strakke high gain: cube

en volgens mij zijn de effecten van de vox beter, maar weet ik niet zeker. je kan bij de vox in iedergeval de delay snelheid instellen (met zo'n tik knopje, dat was toch tap delay?), wat ik een groot plus punt vind.

Edit: en waarom start je in godsnaam zoveel topics?! Dit is echt uiterst irritant en kan MAKKELIJK in 1 topic :stop:

Squier4ever
28 juni 2007, 23:08
clean en licht scheurwerk: vox
metal en strakke high gain: cube

en volgens mij zijn de effecten van de vox beter, maar weet ik niet zeker. je kan bij de vox in iedergeval de delay snelheid instellen (met zo'n tik knopje, dat was toch tap delay?), wat ik een groot plus punt vind.

Edit: en waarom start je in godsnaam zoveel topics?! Dit is echt uiterst irritant en kan MAKKELIJK in 1 topic :stop:

zoals ik je al eerder gezegd heb, de vox doet he allebei. effecten zijn meer dan prima, en highgain ook. er is ook een speciale serie die meer op de high gain mikt. je moet echter (vind ik) uitkijken met de hoeveelheid gain die je gebruikt, wordt nogal gauw overkill.

ExRxIxC
28 juni 2007, 23:17
zoals ik je al eerder gezegd heb, de vox doet he allebei. effecten zijn meer dan prima, en highgain ook. er is ook een speciale serie die meer op de high gain mikt. je moet echter (vind ik) uitkijken met de hoeveelheid gain die je gebruikt, wordt nogal gauw overkill.

ben ik het niet mee eens, ik heb de vox en cube beide getest, en vond de cube toch een heel stuk strakker klinken.

edit: die high gain serie kende ik nog niet, maar ziet er wel interresant uit

Squier4ever
28 juni 2007, 23:18
ben ik het niet mee eens, ik heb de vox en cube beide getest, en vond de cube toch een heel stuk strakker klinken.

dat is dan persoonlijk. ik blijf zweren bij de vox.

Goeiemorguh
28 juni 2007, 23:30
Op het eerste gezicht vond ik de highgain modellen op mn vox maar niets, er zijn echter een hoop truukjes om een goede sound te vinden. Het wordt afgeraden de gain voor 12 uur te draaien omdat de sound dan te modderig word, en je kan de sound ook strakker krijgen door de tonestack vol open te gooien. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar een eq in de effectsloop zou wonderen verichten (echter heeft de ad30vt geen effectsloop dus dat is jammer). Al met al is het gewoon lastig om een lekkere sound te krijgen op die voxjes aangezien er zo veel instel mogelijkheden zijn, veel proberen dus en er zijn ook site's met presets ;). Op de cube 60 waar ik op gespeeld heb vond ik de highgain in eerste instantie beter klinken maar ik heb dat niet uitgebreid getest, ben zelf niet erg geintereseerd in highgain geluiden.

Squier4ever
28 juni 2007, 23:32
precies, wat heeft iedereen toch met high gain?
want behalve dat je gemakkelijk een "vette" sound hebt, is er verder helemaal niets aan IMO.

ExRxIxC
28 juni 2007, 23:35
precies, wat heeft iedereen toch met high gain?
want behalve dat je gemakkelijk een "vette" sound hebt, is er verder helemaal niets aan IMO.

het maakt toch niet uit welke noten je speelt, als je maar een vette sound hebt

Speeddemon
28 juni 2007, 23:48
precies, wat heeft iedereen toch met high gain?
want behalve dat je gemakkelijk een "vette" sound hebt, is er verder helemaal niets aan IMO.
Ik moet me toch echt bij Eric aansluiten.
Heb de AD30VT en Cube 30 verschillende keren getest, met verschillende gitaren en de Cube klinkt een heel stuk strakker met de Metal (5150) en R-Fier (Mesa) models.

Daarbij, de 'vetheid' van de sound komt echt niet alleen maar van de hoeveelheid gain. De EQ-ing, je vingers en hoe de speaker reageert op de power-amp spelen een zeer grote rol. En helaas worden de high gain-modellen van de Vox nogal 'farty', modderig en hebben ze weinig 'chug-chug'.

Daarbij wil ik WEL zeggen dat (zoals Eric ook al aangaf), de cleane en crunch-modellen van de Vox stukken realistischer klinken.
Niet dat de Cube 30 slecht is daarin. Helemaal niet, want met een Strat, 't Blackface model en de galm open, waan je je zo Dick Dale of Hank Marvin (al speelde die op een Vox, met tape delay, maar goed...)

Maar speel je AF EN TOE es Aerosmith/Guns n' Roses/AC/DC, maar MEESTAL Metallica, Slayer, Children of Bodom, Hammerfall, etc... DAN kun je beter naar de Cube 30 kijken.
De Vox is trouwens idd uitgebreider qua effecten, aangezien je 4 parameters per effect kan regelen.

Op de Cube 30 kun je niet een hele zachte, lange delay instellen. Dat kan op de Vox wel.

Swampash
29 juni 2007, 10:30
De voxjes zijn enorm strak te krijgen in het high gain geluid, waarschijnlijk weten jullie niet hoe de noise gate werkt. Deze is per versterkermodel te regelen.
Misschien is de nieuwe vox xl serie (xl=extreme lead) interessant, deze hebben meer high gain en metal sounds en ook nog grotere speakers (15 watt = 10" ipv 8", 30 watt = 12" ipv 10"). Heb begrepen dat deze v/d zomer in de winkel te bewonderen zijn.

Speeddemon
29 juni 2007, 11:41
De voxjes zijn enorm strak te krijgen in het high gain geluid, waarschijnlijk weten jullie niet hoe de noise gate werkt. Deze is per versterkermodel te regelen.
Instellen van de noise gate heeft geen fuck te maken met of de sound modderig of strak is, maat. :stop:

Die stopt de RUIS misschien sneller ("strakker"), maar het ongedefinieerde laag red je er niet mee.

hansoonk
29 juni 2007, 11:50
Ik kan de vergelijking niet maken, maar ik heb een AD30 en ben er heel tevreden over. Ik ben niet zo'n übergain-figuur en gebruik in de regel vooral de Fender Twin, Vox AC15 en AC30 en 70's Marshall. Soms voor de leuk een uitstapje naar meer modern high-gain.

Ik gebruik de AD30 thuis en in de oefenruimte en soms zelf bij kleine optredens. In vergelijking met mijn Fender Blues deLuxe is de versterker veel lichter en robuuster en hard genoeg om boven onze drummer uit te komen.
Alleen het ontwerp is wat saai, vandaar dat ik hem wat gepimpt heb.

http://img.photobucket.com/albums/v491/hansoonk/guitars/DSC02664.jpg

LCH
29 juni 2007, 12:03
welke van de 2 is beter iedereen zegt vox ad30vt ik weet het niet maar ik heb wel op de roland cube 30 gespeeld die speel ook heel lekker
Misschien een idee om zelf zo'n AD30 eens te proberen? Wij kunnen moeilijk voor je bepalen wat jij het beste vindt. Misschien spelen wij wel liever op gemodificeerde wekkerradio's...

@ hansook: wat een geweldig ding! Heb je dat stofje ergens gekocht? En klinkt 'ie nu ook beter? :D

hansoonk
29 juni 2007, 14:41
@ hansook: wat een geweldig ding! Heb je dat stofje ergens gekocht? En klinkt 'ie nu ook beter? :D[/QUOTE]

Gewoon een stofje uit de stoffenwinkel om de hoek (voor de vegetariers onder ons: het is nep ... geen koe voor geslacht.)
Het ding loeit nu pas echt ...

mogwai
29 juni 2007, 15:09
Is idd prachtig gepimpt :p

Ik heb zelf ook een AD30 en ben er zeer tevreden over.

Je kan er prachtige cleane geluiden uit halen.

Als je een boostertje voor de high-gain geluiden zet komen er echt wel monstersounds uit hoor.
Zelf gebruik ik de Jekyll kant van mijn Jekyl & Hyde pedaal en dan komen die high-gain geluiden echt tot leven.
Met een eq heb ik nog niet geprobeert maar wel al veel positiefs over gehoord..

Ik zou zeker voor vox gaan

Grtz

NielsW
29 juni 2007, 15:23
Heb ze beiden gehad en mijn voorkeur gaat uit naar de Vox. Dat is puur omdat ik niet alleen op zoek ben naar über metal sounds, maar ook vintage/clean achtige sounds. Dat gaat de Vox gewoon een stuk beter af naar mijn mening.

Het behoren allebei absoluut tot de beste koop die je kunt doen in die klasse. Welke je ook neemt, een slechte koop is het _zeker_ niet!

Speeddemon
29 juni 2007, 17:41
Heb ze beiden gehad en mijn voorkeur gaat uit naar de Vox. Dat is puur omdat ik niet alleen op zoek ben naar über metal sounds, maar ook vintage/clean achtige sounds. Dat gaat de Vox gewoon een stuk beter af naar mijn mening.

Het behoren allebei absoluut tot de beste koop die je kunt doen in die klasse. Welke je ook neemt, een slechte koop is het _zeker_ niet!
Zeer goede post die de spijker op z'n kop slaat.
Het zijn allebei goede amps, die hun geld waard zijn. En zeker in vergelijking met de Spiders van Line6, klinken ze stukken beter (realistischer).

Toen ik 14 was, kostte een Fender Champion 110 (25W, 2 kanalen, galm) ongeveer 550-600 gulden; dus +/- 250 euro. Dat was in vergelijking met de Vox en Roland best een schijt-versterkertje.
De jeugd van nu heeft 't dus stukken makkelijker! Stuk of 11 sounds om uit te kiezen EN bruikbare effecten aan boord. :hippie: