PDA

View Full Version : Hand/Vinger verzorging



madahu7
28 juni 2007, 20:16
Hi All,

Hebben jullie nog goeie tips van het onderhouden van het eelt op de vingers (indien nodig). Ik begin nu eindelijk wat eelt te krijgen op mn vingertoppen maar ik vraag me af of ik dat nog op een of andere manier moet verzorgen want het lijkt wel dat het eelt in de toekomst er af kan gaan "schilveren". Dat wil ik uiteraard niet want dan moet ik weer van voor af aan beginnen.

Andere eelt/nagel tips zijn overigens ook van harte welkom!

Guitarmania
28 juni 2007, 20:40
Lekker aan de natuur overlaten!

chubbyfan
28 juni 2007, 20:46
gewoon elke dag spelen

peppie
28 juni 2007, 20:54
niet na het douche met geweekte handen gitaar spelen!!

chubbyfan
28 juni 2007, 21:00
er vormt zich gelijk een eeltlaag onder je ouwe eeltlaag

peppie
28 juni 2007, 21:01
er vormt zich gelijk een eeltlaag onder je ouwe eeltlaag

toch is het naar
wat ik had
woets eelt weg
gapend gat op me vinger top naja
iig stuk hiud weg.merkte t wel de dagen er na..

chubbyfan
28 juni 2007, 21:11
heb er zelf weinig last meer van sinds ik alleen nog maar elektrisch
speel

peppie
28 juni 2007, 21:12
heb er zelf weinig last meer van sinds ik alleen nog maar elektrisch
speel

ligt er ook aan welke dikte je speelt natuurlijk
op mijne zat 0.012 tm 0.052

chubbyfan
28 juni 2007, 21:16
tja ik heb er .009 .042 opzitten

Badman
28 juni 2007, 21:54
Denk dat het ook wat afhangt van persoon tot persoon... Ken iemand die vrij snel het bloed van z'n vingertoppen kan spelen, terwijl anderen dan precies vingertoppen hebben van gehard rubber ofzo, waar precies nooit iets aan miskomt :)

Pun
28 juni 2007, 22:06
Bij mij is het eelt er haast meteen weer af, zodra het er op komt. Ik speel dan vaak ook de vellen los van m'n vingers hierdoor.
Maar goed, snaren indrukken doet geen pijn, dus het zal wel goed zijn.

madahu7
1 juli 2007, 23:07
OK mooi, dan laat ik de topjes voor wat ze zijn (inmiddels zijn ze deze week weer een stuk harder geworden).

Dan heb ik meteen weer een volgende vraag:

Ik dus pas sinds kort dus het gaat nog niet helemaal soepeltjes maar hoe langer ik oefen hoe meer last ik krijg van mn linkerpols en de bovenspier van mn linkeronderarm. Ik speel nog erg krampachtig dus daar komt het grotendeels door maar mn vraag is of de polspijn ook komt omdat mn pols van die gekke standen moet innemen voor bepaalde akkoorden, en mn pols dat nog niet gewend is..... OF heb ik een verkeerde houding want met een goede houding krijg je ondanks krampachtig spel nooit pijn in de pols.

chubbyfan
1 juli 2007, 23:15
OK mooi, dan laat ik de topjes voor wat ze zijn (inmiddels zijn ze deze week weer een stuk harder geworden).

Dan heb ik meteen weer een volgende vraag:

Ik dus pas sinds kort dus het gaat nog niet helemaal soepeltjes maar hoe langer ik oefen hoe meer last ik krijg van mn linkerpols en de bovenspier van mn linkeronderarm. Ik speel nog erg krampachtig dus daar komt het grotendeels door maar mn vraag is of de polspijn ook komt omdat mn pols van die gekke standen moet innemen voor bepaalde akkoorden, en mn pols dat nog niet gewend is..... OF heb ik een verkeerde houding want met een goede houding krijg je ondanks krampachtig spel nooit pijn in de pols.
neem een paar gitaarlessen,desnoods alleen voor de houding
is erg belangrijk

madahu7
1 juli 2007, 23:16
heb ik, heb ik.

Dat is alleen pas weer over een paar dagen en ik ben ongeduldig ;)

chubbyfan
1 juli 2007, 23:20
je moet nooit iets forceren want dan ben je verder van huis en kun je een paar weken niet spelen inplaats van een paar dagen

Pais
1 juli 2007, 23:23
Nouja, lang niet alle gitaarleraren letten op houding of spelen zelf in een goede houding.

Check dit plaatje: :gitarist:
Volgens mij maakt de gitaar hier presies de goede hoek voor je frethand :D Zo maakt de hand amper een hoek tov de onderarm.

madahu7
1 juli 2007, 23:25
nee dat lijkt me idd niet handig. Ik vraag me alleen af of het komt omdat mn pols gewoon niet gewend is die bewegingen te maken en ik gewoon door moet gaan zodat de pols los wordt (net zoals het eelt creeren op mn vingertops)

madahu7
1 juli 2007, 23:27
ja zoals op het plaatje speel ik nu ook. Voorheen speelde ik gewoon op de bank en lag mn gitaar op mn rechterknie met hals horizontaal voor me langs ipv nu linkerknie en hals omhoog met voetsteuntje

chubbyfan
1 juli 2007, 23:30
da,s de klassieke houding ,dan bel je hem morgen toch ff op om te vragen

Pais
1 juli 2007, 23:31
Een forum is toch geschikt voor dit soort vragen?

chubbyfan
1 juli 2007, 23:32
Een forum is toch geschikt voor dit soort vragen?
ja stom van me :chicken:

madahu7
1 juli 2007, 23:35
als ik zo kijk denk ik dat de klassieke houding het beste is als ik "lang" oefen. Wellicht dat als ik strx niet meer zo krampachtig speel het op de niet klassieke manier ook beter gaat!

TheGoldenChild
16 juli 2007, 20:10
Ik heb idd precies het zelfde met mijn "eelt". Elke keer dat ik denk dat het er is, dan scheurt het weer open en valt het er weer af tijdens het spelen. Op die manier lijkt het een beetje water naar de zee dragen.

Want bij mij gaat het na een uurtje wel weer pijn doen..