PDA

View Full Version : Ibanez grg170



mikkie
28 juni 2007, 18:31
Hallo mensen ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Michael en kom uit groningen.
Speel momenteel akoestische gitaar en wil graag electrische gaan spelen!

Nu is mijn vraag:
de ibanez grg170, is dat een beetje een leuke beginners gitaar?
en zijn er mensen met ervaring in dit merk en eventueel type?

ze vragen er 229,- euro voor is dit een redelijke prijs(nieuw)

alvast bedankt!

Blend
28 juni 2007, 18:40
Klik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92516&highlight=Ibanez+grg170)

Hier heb je bijvoorbeeld al een topic waar het in besproken wordt...
Eerst zoeken aub!

Welkom trouwens!:)

Squier4ever
28 juni 2007, 19:13
zolang als er bij ibanez een g voor het type staat moet je er sowieso vanaf blijven. (wat mij betreft altijd maar goed, niet lullig bedoeld jongens:D)

mikkie
28 juni 2007, 19:15
zolang als er bij ibanez een g voor het type staat moet je er sowieso vanaf blijven. (wat mij betreft altijd maar goed, niet lullig bedoeld jongens:D)

wat raad jij aan dan? budget 250 euro

Squier4ever
28 juni 2007, 19:17
wat voor muziek wil je spelen?

mikkie
28 juni 2007, 19:18
Ik zie nu ook meerdere types staan zoals grg270bk
of de gsa-60bk

ik ben echt een noob in electrische gitaren..

wat zou dan de beste keuze zijn:

grg179dx-bkn
grg270bk
gsa-60bk

ze lijken op de foto heel veel op elkaar!

ps: wat betreft zoekfunctie, heb je helemaal gelijk in!! sorry daarvoor!

mikkie
28 juni 2007, 19:19
wat voor muziek wil je spelen?

pop/rock! niet echt het harde rock.. denk een beetje aan Michael jackson/prince style :P

Squier4ever
28 juni 2007, 19:19
Ik zie nu ook meerdere types staan zoals grg270bk
of de gsa-60bk

ik ben echt een noob in electrische gitaren..

wat zou dan de beste keuze zijn:

grg179dx-bkn
grg270bk
gsa-60bk

ze lijken op de foto heel veel op elkaar!

ps: wat betreft zoekfunctie, heb je helemaal gelijk in!! sorry daarvoor!

zoals ik al zei: vermijden de zgn Gio series, dus de GSA, GRG, GSZ enz.

Squier4ever
28 juni 2007, 19:20
pop/rock! niet echt het harde rock.. denk een beetje aan Michael jackson/prince style :P

London city spitfire/comet

mikkie
28 juni 2007, 19:25
London city spitfire/comet

zou je dit misschien kunnen argumenteren waarom jouw keuze hierop valt en totaal niet op de g serie van ibanez?

Goeiemorguh
28 juni 2007, 19:30
Ik heb een gsa60 en een lc spitfire. De gsa60 vind ik veelzijdiger dankzij de HB in de brug maar de looks staan me niet (meer) aan. De spitfire is wel een betere gitaar maar iest minder veelzijdig en ook een stukkie duurder. Het hangt ook erg van je stijl af natuurlijk, met de ibanez kan je lekker clean spelen maar je kan ook metal spelen, op de spitfire ga ik dat misschien wel missen maar ik speel toch vrijwel nooit metal en misschien zet ik ooit nog wel is een HB in mn spitfire voor de ACDC crunch en andere lekkere rock geluiden.

JorikDekkers
28 juni 2007, 19:31
Ik heb zelf een grg170dx, nou dat zijn gewoon prima gitaren voor het geld hoor. Heel veelzijdig!
Het enige nadeel is dat hij vrij snel ontstemd, maargoed ik ken geen tremologitaar in deze prijsklasse die dat niet doet.

Squier4ever
28 juni 2007, 19:33
zoals ik al zei is die staat die g bij ibanez voor Goor/godverdommese rotzooi whatever als het maar kut is. het zijn namelijk gewoon kutgitaren, laat ik het dan maar zo zeggen. een LC is kwalitatief echt een hele stap beter dan die prullen en dmv een kleine modificatie kun je hier ook zwaar mee scheuren mocht je dat ooit wensen, maar gezien je stijl kun je hier gemakkelijk mee uit de voeten.

ibanez fans: niet om jullie tegen de schenen te schoppen.

Blend
28 juni 2007, 19:39
London city spitfire/comet

London City Comet, die is beter voor zijn stijl IMO

Squier4ever
28 juni 2007, 19:44
London City Comet, die is beter voor zijn stijl IMO

ik ben ook meer fan van de comet, maar het kan in principe beide.

JorikDekkers
28 juni 2007, 19:50
@ Squier: Kijk het is prima dat je een mening hebt, maar onderbouw die dan ook even aub. Je komt gewoon niet verder dan: "Ibanez G... is kut/troep." maar inhoudelijk heb je nog geeneen echt argument gegeven waaróm het kut is.

Mijn mening: Ibanez RG is prima, London City is beter maar duurder, als ik dat bedrag zou uitgeven aan een gitaar zou ik zelf eerder naar OLP kijken dan naar London City, omdat ik meer een musicman-fan ben. Kwalitatief doen OLP en London City niet voor elkaar onder.
Ibanez G is minder, maar ook een stuk goedkoper. De tremolo is niet heel goed, maar de elementen en vooral de bespeelbaarheid zijn gewoon echt prima. En ze zijn echt superveelzijdig, waardoor je er niet snel op uitgekeken raakt. Ik heb er nu 5 jaar een, en ik speel er nog regelmatig op.

Squier4ever
28 juni 2007, 19:51
@ Squier: Kijk het is prima dat je een mening hebt, maar onderbouw die dan ook even aub. Je komt gewoon niet verder dan: "Ibanez G... is kut/troep." maar inhoudelijk heb je nog geeneen echt argument gegeven waaróm het kut is.

Mijn mening: Ibanez RG is prima, London City is beter maar duurder, als ik dat bedrag zou uitgeven aan een gitaar zou ik zelf eerder naar OLP kijken dan naar London City, omdat ik meer een musicman-fan ben. Kwalitatief doen OLP en London City niet voor elkaar onder.
Ibanez G is minder, maar ook een stuk goedkoper. De tremolo is niet heel goed, maar de elementen en vooral de bespeelbaarheid zijn gewoon echt prima. En ze zijn echt superveelzijdig, waardoor je er niet snel op uitgekeken raakt. Ik heb er nu 5 jaar een, en ik speel er nog regelmatig op.

ik vind het niks vanwege de gebruikte hardware, afwerking en algemene kwaliteit. die kan veel beter voor dat geld.

JorikDekkers
28 juni 2007, 19:56
Daar hebben we al veel meer aan. Dankjewel

Squier4ever
28 juni 2007, 20:08
Daar hebben we al veel meer aan. Dankjewel

ok en nou niet meer zeuren :D:D

mikkie
29 juni 2007, 18:46
ik heb een keuze gemaakt, en ben toch voor de grg170 gegaan!
ondank het negatief advies van Squier4ever (toch bedankt voor je reactie)

ik heb er 215 euro voor betaald en ga me eerst hier mee vermaken!
zodra ik het electrisch gitaar spelen echt goed beheers koop ik een wat professionele gitaar!

iedereen bedankt voor hun reactie!

JorikDekkers
29 juni 2007, 18:47
gefeliciteerd!

heb je hem in t blauw of in t zwart?

mikkie
29 juni 2007, 19:37
gefeliciteerd!

heb je hem in t blauw of in t zwart?
dankje!

ik heb een zwarte gekozen, past net ff wat beter bij het interieur:P :gitarist: