PDA

View Full Version : GT-6 over een Koch



Ibanez44
28 juni 2007, 17:34
Hello musiclovers,

Ik heb een Fender Hotrod de Luxe deze is mij te zwaar. Ik wil over naar een ander, iets lichtere, buizencombo. Ik hoor nogal veel goeie berichten over de Koch Studiotone. Gebruikt iemand deze in samenwerking met de GT-6? Ik vind dat dit met de Fenderbak nooit zo lekker ging.

arjanb01
28 juni 2007, 17:39
Hello musiclovers,

Ik heb een Fender Hotrod de Luxe deze is mij te zwaar. Ik wil over naar een ander, iets lichtere, buizencombo. Ik hoor nogal veel goeie berichten over de Koch Studiotone. Gebruikt iemand deze in samenwerking met de GT-6? Ik vind dat dit met de Fenderbak nooit zo lekker ging.

Alsjeblieft niet zeg ! Geen GT-6 over een studiotone ! Als je het goed wilt doen, sluit dan een rocktron intelliflex of een g-major (die ikzelf gebruik over mn koch studiotone) aan. Midisturen, en je kan dan kiezen tussen clean crunch en OD+ (voor de solo's plus een beetje delay).
Die GT-6 en ruisen als de ziekte als je ze door de effectloop gooit en sucken meer tone dan de 2 genoemde 19 inch apparaten.
2e hands ook nog es prima te krijgen.

InternEd
28 juni 2007, 19:55
Heb ik ook gehad, GT6, maar dan over de Twintone. Heel gedoe met aansluiten, want ik wilde het drive-kanaal van de Koch gebruiken en niet de distortions van de GT6. Dat kan wel d.m.v. de '4-kabel-methode' maar beviel met uiteindelijk toch niet.

GT6 verkocht, G-major in de effectloop en een een midipedaal (GCP) om alles aan te sturen, zowel de G-major als de Koch (kanalen switchen en solo-boost). Losse wah er nog bij gekocht en ik ben helemaal klaar.

ron smit
27 augustus 2007, 00:24
Ed,

Ik heb pas een Koch Twintone II en wil ook de overdrive van de Koch gebruiken (eventueel soms een drive ervoor), maar de effecten verder in de loop hebben. Ik dacht zelf aan de GT8 met de 4 kabel methode. Kun je aangeven waarom dat niet werkte?

Begrijp ik het goed, dan kun je met een midipedaal en G major ook de kanalen van de Koch regelen met je presets? Hoe gaat dat in zijn werk? Kan dat met alle midipedalen?

Nitefly7
27 augustus 2007, 11:57
Ed,

Ik heb pas een Koch Twintone II en wil ook de overdrive van de Koch gebruiken (eventueel soms een drive ervoor), maar de effecten verder in de loop hebben. Ik dacht zelf aan de GT8 met de 4 kabel methode. Kun je aangeven waarom dat niet werkte?

Begrijp ik het goed, dan kun je met een midipedaal en G major ook de kanalen van de Koch regelen met je presets? Hoe gaat dat in zijn werk? Kan dat met alle midipedalen?

ja en nee; wat hier bedoeld is, is dat de G-major 'n relay-uitgang heeft die je kanalen schakelt..!
je midipedaal stuurt alleen de midi-informatie die dit relais 'aan/uit' zet..

ron smit
28 augustus 2007, 00:22
Wat ik niet begrijp: hoe schakelt de Gmajor de Koch? Kan je dat gewoon op een of andere manier aansluiten? (uit een relay-uitgang?)
Past dat altijd, of moet je daarvoor verloopstukjes of -apparaatjes hebben?

Het is me niet duidelijk op welke manier een G major mijn Koch kan aansturen. Stel je dat dan in op de G major? Is de Koch aan te sturen via de G major/midi?

Alvast bedank!

Nitefly7
28 augustus 2007, 02:12
Wat ik niet begrijp: hoe schakelt de Gmajor de Koch? Kan je dat gewoon op een of andere manier aansluiten? (uit een relay-uitgang?)
Past dat altijd, of moet je daarvoor verloopstukjes of -apparaatjes hebben?

Het is me niet duidelijk op welke manier een G major mijn Koch kan aansturen. Stel je dat dan in op de G major? Is de Koch aan te sturen via de G major/midi?

Alvast bedank!

de koch heeft een 1/4" ingang, TRS-(tip/ring/sleeve)
de Gmajor heeft een 1/4" uitgang, die je in kan stellen zodat hij in feite nabootst wat je Koch-footswitch doet, deze heeft immers ook 1 1/4" plug/stekker..
De multitone heeft bijv. een speciale DIN- aansluiting, wat lastiger te schakelen is, maar met kastjes (zelfs van Koch zelf) weer naar 1/4" te 'adapteren' is..

meer info bij Tc;

hiero (http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=613&p_created=1019732817&p_sid=7JpPxeKi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MiZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0mcF9 jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX 3NjZl9hY2Nlc3NfbGV2ZWxfaWQ9fnVzZXJfYWNjZXNzfiZwX3B hZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWtvY2g*&p_li=&p_topview=1)

ron smit
28 augustus 2007, 19:57
Ok, ik snap het. Bedankt!

boss
29 augustus 2007, 21:27
De multitone heeft bijv. een speciale DIN- aansluiting, wat lastiger te schakelen is, maar met kastjes (zelfs van Koch zelf) weer naar 1/4" te 'adapteren' is..
Dat is zelfs zonder kastje te doen, ik heb voor mijn Multitone II en G-Major zelf een kabel gemaakt van 5 pins din naar stereo jack.
De G-Major schakelt de Koch tussen Clean, Crunch & Lead.
Werkt prima.