PDA

View Full Version : Solo geluid



Piet (Tele)
28 juni 2007, 17:11
Ik zou graag een pedaaltje hebben die over mijn boss bluesdriver heen gaat voor wat meer power in de solo. Mijn vox ac30 cc2 heb ik vrij clean staan met net een randje en de blues driver gebruik ik voor een lekkere drivesound en ook wel solo met het gitaarvolume helemaal open. Maar soms heb ik net iets meer nodig en wil dit ik graag zonder aan de knoppen van de versterker of pedaaltje te zitten. Ik heb nu overigens een tubescreamer ts10 te leen, maar dat vind ik niks. Zo'n boss od3 lijkt mij eigenlijk wel wat.
Kan het eigenlijk wel 2 overdrive pedaaltjes zo acher elkaar, dus stapelen? Laat mij jullie ervaringen weten.

schizo910
28 juni 2007, 17:16
Stapelen kan heel goed, al zal het ene pedaaltje beter combineren dan de ander met jou bluesdriver. En dan speelt ook de plaatsing een rol, dus welke zet je als eerste in de keten. Het is echt een kwestie van uitproberen. Als ik jou was zou ik ook diverse boosters aan de tand voelen.

Ik denk dat dit weer typisch een probeer van alles uit geval is. Suc6!

strat58
28 juni 2007, 17:31
Ik zou graag een pedaaltje hebben die over mijn boss bluesdriver heen gaat voor wat meer power in de solo. Mijn vox ac30 cc2 heb ik vrij clean staan met net een randje en de blues driver gebruik ik voor een lekkere drivesound en ook wel solo met het gitaarvolume helemaal open. Maar soms heb ik net iets meer nodig en wil dit ik graag zonder aan de knoppen van de versterker of pedaaltje te zitten. Ik heb nu overigens een tubescreamer ts10 te leen, maar dat vind ik niks. Zo'n boss od3 lijkt mij eigenlijk wel wat.
Kan het eigenlijk wel 2 overdrive pedaaltjes zo acher elkaar, dus stapelen? Laat mij jullie ervaringen weten.

Hoi ik heb een tijdje gespeeld met een TS9 en daarna een Roger Mayer Voodoo 1 te gek pedaal maakt je geluid breder en vetter.
Peace Strat58

Mitch
28 juni 2007, 19:23
Drive + drive, drive + boost, drive + fuzz... allemaal mogelijk, maar er bestaat helaas geen standaard recept. Of het in jouw specifieke setup klinkt en of het je smaak is moet je dus echt zelf gaan uitproberen.