PDA

View Full Version : Advies gevraagd ivm gitaar



ThrusT
28 juni 2007, 16:06
Hey,
Ik heb wat advies nodig ivm het aanschaffen van een nieuwe gitaar. :)

Ik heb voorheen een Fender Mex Telecaster en Stratocaster gehad maar ik zoek nu iets met meer ballen maar toch ook nog die fijngevoeligheid. :satisfie:
Ik speel graag, maar ik heb geen geld voor een PRS of Gibson, twordt dus een replica.

Na heel wat info gelezen te hebben, komen bij mij de volgende gitaren in aanmerking :
Cort
-M520 €333
-M600 €398
-MGM-1 €398
PRS
-Santana SE €435
Epiphone
-Les Paul €400
OLP
-OL-MMSPG John Petrucci Signature €388

Ik heb ook al heel wat goede dingen gehoord over London City, maar ik kan niet bijzonder veel dealers hiervan vinden?
Van al deze gitaren heb ik alleen nog maar op de Epiphone gespeeld, en ik moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk was.

Welke gitaar zouden jullie nemen en waarom?
Iemand die 1 vd gitaren heeft mag gerust zijn mening hierover geven. :satisfie:

Alvast bedankt
Grtz

gnoeontheboard
28 juni 2007, 16:09
www.jic.nl

Importeur/fabrikant van LC, daar staat een lijst met alle handelaars in Nederland en Belgie.

ThrusT
28 juni 2007, 16:33
www.jic.nl

Importeur/fabrikant van LC, daar staat een lijst met alle handelaars in Nederland en Belgie.
Bedankt!
Londen City Hurricane II €389 , is deze deftig?

Dekkz0r
28 juni 2007, 16:35
Die SANTANA SE zag ik laatst nog voor weinig geld op MP, ik zou ff snuffelen als ik jou was

En overigens, van LC moet je eens naar de Hurricane II kijken, ubergeil PRS replicaaaaaatje

EDIT: spuit-11, heb er iig hele baste recenties over gelezen

LaurentB
28 juni 2007, 16:40
Een PRS met brughumbucker lijkt me niet verkeerd dan. De humbucker voor de ballen en de single coils voor het verfijnde werk. Ik heb wel eens zo'n SE in mijn handen gehad, speelde fijn vond ik.

ThrusT
28 juni 2007, 17:47
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik twijfel nog steeds.
London City Hurricane II
Cort M600
Cort MGM-1
PRS Santana SE

De Santana en de M600 lijken me aardig, van de andere 2 heb ik al veel goeds gehoord maar nog geen bevestigende reviews gelezen.

Iemand die me nog kan helpen bij mijn keuze?

Yanniick
28 juni 2007, 19:14
Ik zou juist gaan voor de olp john petrucci, maar dat is persoonlijke smaak denk ik.

Squier4ever
28 juni 2007, 19:26
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik twijfel nog steeds.
London City Hurricane II
Cort M600
Cort MGM-1
PRS Santana SE

De Santana en de M600 lijken me aardig, van de andere 2 heb ik al veel goeds gehoord maar nog geen bevestigende reviews gelezen.

Iemand die me nog kan helpen bij mijn keuze?

ja je oren kunne je helpen. ga nou eens niet alleen af op de meningen van ons, maar ga die dingen testen! en niet teveel naar verkopers luisteren want de meesten lullen uit hun nek

bon_jovi
28 juni 2007, 19:27
als ik een gitaar zou kopen zou het een Cort 520 of London c. Hurricane 2 zijn

Squier4ever
28 juni 2007, 19:34
en zo zeggen we allemaal wat anders dus ga alsjeblieft die hap testen!

ThrusT
28 juni 2007, 19:51
en zo zeggen we allemaal wat anders dus ga alsjeblieft die hap testen!
Ben ik ook van plan, alleen jammer dat die London City's in Belgie nogal moeilijk te vinden zijn.
Kan iemand mij enkele goede Nederlandse muziekwinkels geven?

Bedankt
Mvg

bon_jovi
29 juni 2007, 18:55
ze hebben ze bij llmusic in maaseik ook geloof ik.

llmusiccenter.be/