PDA

View Full Version : spullen van bekende gitaristen



kenx
28 juni 2007, 15:34
heb even volgende vraagjes

wat gebruikt the edge van U2 voor sunday bloody sunday te spelen
" " de gitarist van the white stripes voor seven nation army
" " the edge van U2 voor vertigo te spelen


mvg kenny

Ic3gl0vE
28 juni 2007, 15:51
Dikke kans dat er een gitaar wordt gebruikt!

jasper159
28 juni 2007, 15:52
www.guitargeek.com


heb niet gekeken op die site.
Maar The Edge gebruikt vaak een explorer dacht ik.
En Jack White gebruikt meestal een airplane, maar bij seven nation army een hollowbody. (op een dvdtje dat ik heb)

Dekkz0r
28 juni 2007, 16:00
hmm, klopt lekker :stop:

Volgens die site speelt matthew bellamy (muse) op:

Fender Stratocaster American Electric Guitar

Gibson Les Paul Deluxe Electric Guitar

Gibson SG Standard Electric Guitar

Het grappigste is nog die strat, echt niet dat je ooit matt op een strat ziet slaan hoor, alleen als ie kapot moet. Matt speelt op (custom) Mansons

Spitfire
28 juni 2007, 16:11
hmm, klopt lekker :stop:

Volgens die site speelt matthew bellamy (muse) op:

Fender Stratocaster American Electric Guitar

Gibson Les Paul Deluxe Electric Guitar

Gibson SG Standard Electric Guitar

Het grappigste is nog die strat, echt niet dat je ooit matt op een strat ziet slaan hoor, alleen als ie kapot moet. Matt speelt op (custom) Mansons

Het klopt wel gewoon:


The Fender Aloha Stratocaster is a limited edition guitar made by the Fender Custom Shop. Only 153 of these were made.

Bellamy paid his old guitar technician £200 pounds for it. The guitar is now estimated to be worth in the region of £2000. Apparently, the guitar is difficult to keep in tune due to its age.

Bellamy's Aloha is n°74 out of the 153 produced.

Alleen is die site heel erg onvolledig, nu speelt hij inderdaad op custom Mansons.

Squier4ever
28 juni 2007, 16:11
hmm, klopt lekker :stop:

Volgens die site speelt matthew bellamy (muse) op:

Fender Stratocaster American Electric Guitar

Gibson Les Paul Deluxe Electric Guitar

Gibson SG Standard Electric Guitar

Het grappigste is nog die strat, echt niet dat je ooit matt op een strat ziet slaan hoor, alleen als ie kapot moet. Matt speelt op (custom) Mansons

'moet je wel ff naar de datum kijken die erbij staat. die site is volgens mij al een jaar of 5 niet meer gerefresht.

Dekkz0r
28 juni 2007, 16:13
dat zal dan voor het eerste album geweest zijn, want met een strat kom je niet bij de sound die maat over het algemeen produceerd

Orgasmocaster
28 juni 2007, 16:16
Je kunt er eigenlijk wel van uitgaan dat 'bekende gitaristen' niet altijd op gitaren spelen zoals ze uit de fabriek rollen.. er is vaak wel iets aan gemodificeerd om de toon te veranderen.

Als ik het goed herinner was Sunday Bloody Sunday opgenomen met een 70 jaren Strat.

Blend
28 juni 2007, 16:18
Dikke kans dat er een gitaar wordt gebruikt!

Ja, of zo'n ding met 4 snaren, van die dikke. lijkt ook op 'n gitaar.

gijs_sg
28 juni 2007, 16:22
Jack White gebruikt zijn Hollow-Body Kay gitaar en dan in open A met Slide. Hij gebruikt zijn oude silvertone versterkers of een fender silverface Twin Reverb. Al s pedaaltjes gebruikt hij dacht ik een Big Muff, een whammy en een Compressor/sustainer
TOEDELS

Kaïn
28 juni 2007, 16:58
www.guitargeek.com
En Jack White gebruikt meestal een airplane, m

Lijkt me lastig spelen....







Sorry moest even :satisfie:

Rutger
28 juni 2007, 17:03
heb even volgende vraagjes

1.wat gebruikt the edge van U2 voor sunday bloody sunday te spelen
2. " " de gitarist van the white stripes voor seven nation army
3. " " the edge van U2 voor vertigo te spelen


mvg kenny
1. Fender Telecaster
2. Jazzgitaar (?)
3. Gibson SG

basje25
9 december 2007, 21:12
Edge speelde in zijn begina jaren bijna altijd op zijn Explorer, of op een Strat...

Seven nation army wordt gespeeld op een Gretsh white falcon.

gr. bas

Rocketman
9 december 2007, 21:24
En als ik me niet vergis gebruikt the Edge ook een 40FT trailer vol met gitaareffecten.

Squier4ever
9 december 2007, 22:16
Edge speelde in zijn begina jaren bijna altijd op zijn Explorer, of op een Strat...

Seven nation army wordt gespeeld op een Gretsh white falcon.

gr. bas

hele nuttige bump dankjewel.....
kijk eens eerst naar de datum voordat je zoiets post aub.

Helter Skelter
9 december 2007, 22:21
Edge speelde in zijn begina jaren bijna altijd op zijn Explorer, of op een Strat...



Ik heb een DVD van U2 (Slane) en daarin is te zien dat The Edge voor ELK nummer een andere gitaar pakt

In U2's (jaren '80) beginperiode gebruikte hij in de studio veel een zwarte strat met maple hals

Godfather
9 december 2007, 22:24
The Edge heeft op vanalles gespeeld; les pauls, telecasters, stratocasters, sg's, flying v's. Kortom voornamelijk alleen gitaren van Fender en Gibson.

Als ik aan The Edge denk, dan denk ik voornamelijk aan de Telecaster! Deze werd ook voor Vertigo gebruikt trouwens. Lekker rauw en twangy geluid en rockt als de tyfus.

basje25
10 december 2007, 20:55
The Edge heeft op vanalles gespeeld; les pauls, telecasters, stratocasters, sg's, flying v's. Kortom voornamelijk alleen gitaren van Fender en Gibson.

Als ik aan The Edge denk, dan denk ik voornamelijk aan de Telecaster! Deze werd ook voor Vertigo gebruikt trouwens. Lekker rauw en twangy geluid en rockt als de tyfus.

Eerder aan Stratocaster... O.A. voor: Pride ( in the name of love), Where the streets have no name, I still haven't found what I'm looking for, bullet the blue sky ( met uitzondering van popmart tour, daar gebruikt hij Les Pauls), en vele andere nummers....

gr. bas

Massygo
27 december 2007, 04:05
Bekijk voor The Edge z'n gitaren, en ander materiaal, maar eens de site van de Dallas Schoo fanclub. :strat:
Vrij goed verborgen vond ik, ooit ben ik er destijds toch op terrecht gekomen. ;)

Eigenlijk wel logisch dat je bij Dallas Schoo het beste overzicht zal te te zien krijgen.
http://www.swaggerandstyle.com/dallas/audio.html

Dallas laat heel wat zien, geeft een flinke uitleg aan hoe het onstage allemaal in mekaar zit en laat ook zien welke gitaren bij welke nr's worden gebruikt.

Let op over wat Dallas zegt in wat Edge NOOIT gebruikt (Noise-gate) bij het 4e filmpje en waarom.
Sla alles wel eerst op eer je deze media opzet.
De filmpjes zijn tijdens de Elevation-tour opgenomen wat door één van de gitaar-magazines.

PS. Voor wie hier toch ergens iets herkend maar 't niet meteen terugvind,..... de woorden "Swagger and style" waren afkomstig uit het interview met Bono wat je terug vinden in de documentary "trabantland".
't staat op de DVD#2 van "ZOO-TV live from Sidney" (limited edition)

Silco
27 december 2007, 18:25
heb even volgende vraagjes

wat gebruikt the edge van U2 voor sunday bloody sunday te spelen
" " de gitarist van the white stripes voor seven nation army
" " the edge van U2 voor vertigo te spelen


mvg kenny

1. Fender Stratocaster uit 1970
2. ? (ik ben geen white stripes kenner)
3. Telecaster met bij de bridge een P90 en bij de neck een Single Coil.

Rormo
27 december 2007, 18:36
Als ik aan The Edge denk, dan denk ik voornamelijk aan de Telecaster!

Off topic, maar als ik aan The Edge denk, dan denk ik toch elke keer weer dat het echt een onwijze lompe naam is. Wie noemt heet nou The Edge?

Mike McCready
27 december 2007, 19:13
hele nuttige bump dankjewel.....
kijk eens eerst naar de datum voordat je zoiets post aub.
Wat maakt dat nou weer uit? Of moet ie een nieuw topic aanmaken? Wees blij dat de zoekfunctie (waarschijnlijk) tenminste gebruikt wordt...

mayniac
27 december 2007, 19:13
hmm, klopt lekker :stop:

Volgens die site speelt matthew bellamy (muse) op:

Fender Stratocaster American Electric Guitar

Gibson Les Paul Deluxe Electric Guitar

Gibson SG Standard Electric Guitar

Het grappigste is nog die strat, echt niet dat je ooit matt op een strat ziet slaan hoor, alleen als ie kapot moet. Matt speelt op (custom) Mansons

Klopt zeker wel! Ooit (ten tijde van het 1e album) speelde Matt op SG's, Les Paul DC's en Parker Fly's.

http://nl.youtube.com/watch?v=QvpyKvX8N7A
http://nl.youtube.com/watch?v=BlPJpzArLDU

De Strat gebruikte hij nog ten tijde van het 2e album, voor het nummer Screenager...
http://nl.youtube.com/watch?v=_zlOzA4K0aY

Silco
27 december 2007, 19:24
Off topic, maar als ik aan The Edge denk, dan denk ik toch elke keer weer dat het echt een onwijze lompe naam is. Wie noemt heet nou The Edge?

Ze noemen hem The Egde omdat hij net op het randje van overdrive zit. Als hij normaal aanslaat, krijgt hij een cleane toon. Begint hij te rammen, krijgt hij overdrive ;)

steph
27 december 2007, 19:34
Vertigo is een telecaster custom met humbucker bij neck, sunday bloody sunday is een strat, beide 100% zeker!
Pride is een white falcon van Gretsch.
Het album Joshua Tree en Ratle and hum is grotendeels een oude zwarte Fender Telecaster waarmee is opgenomen met Vox en dit hoor je eigenlijk gelijk bij Desire van U2 vanaf de eerste noot!

vulvasonic
27 december 2007, 20:11
Off topic, maar als ik aan The Edge denk, dan denk ik toch elke keer weer dat het echt een onwijze lompe naam is. Wie noemt heet nou The Edge?

In het Engels klinkt het niet gek, maar als je het gaat vertalen naar het Nederlands, dan komt het op z'n minst ietwat vreemd over; 'De Rand'!!!!!

Zou er iets mee aan de hand zijn?!?!?!?! :o

Rormo
27 december 2007, 20:39
Ze noemen hem The Egde omdat hij net op het randje van overdrive zit. Als hij normaal aanslaat, krijgt hij een cleane toon. Begint hij te rammen, krijgt hij overdrive ;)

Ja dat kan ik ook, maar ik heet toch ook niet 'het randje' of 'de rand'?