PDA

View Full Version : H&K Switchblade



habberdoedas
28 juni 2007, 15:32
Zojuist ff de site van H&K bezocht en de videootjes van de H&K Switchblade bekeken. Ik ben onder de indruk van wat die amps in huis hebben. 4 kanalen en een digi effctprocessor en een zeer eenvoudig te bedienen als ik het zo zie. Maar zijn er hier op dit forum switchblade gebruikers. Zou graag eens willen horen wat jullie bevindingen zijn met deze amp.

Squier4ever
28 juni 2007, 16:03
er was geloof ik wel iemand met zo'n ding. zelf vind ik het concept niet geweldig, leuk voor een modelling amp maar niet voor een buizenbak. ik heb het liefst een zo puur mogelijk signaal, geen fx-loop, geen reverb, geen diodeswitching/clipping en al helemaal geen (digitale) effecten.

robostrat
28 juni 2007, 16:25
mmm, ik heb de combo en gebruik hem thuis en vind hem prima!!
met name ook op zachte volume's
ik heb m'n vetta II de deur uit gedaan te veel mogelijkheden en net geen buizen.......
ik vind de geluiden en mogelijkheden van de h&K goed te pruimen!
ach en het blijft altijd een puur persoonlijk verhaal :cooler:
en ja, een marshall VM is onderweg

habberdoedas
29 juni 2007, 09:21
Oké tis persoonlijk. Maar het concept is mooi vind ik. Alles in een buizen amp dat simpel te bedienen is. Maar waar ik benieuwd naar ben is hoe de Switchblade het doet in live situaties, heeft die genoeg headroom, komt die lekker door de mix heen etc. Een andere vraag wordt de interne digitale effectprocessor niet gebakken met al die warmte van de buizenamp?

cardinal
29 juni 2007, 21:42
review van de switchblade komt binnenkort op gitaarnet.

Ding vond ik in ieder geval geweldig!!! Zeker voor de high gain shit zeer geschikt. Gewoon proberen, zal je zeker positief verrassen.

Henri H
29 juni 2007, 23:10
Ik heb die videootjes ook ff bekeken van de week.
Als je genoegen neemt met Delay, Chorus, Flanger en Vibrato dan kan het denk ik een zeer interessante versterker zijn.
Als je echter meer effecten nodig hebt lijkt me een Duotone of een Trilogy + een apart(e) (multi-)effect(processor) interessanter.
De Triamp is natuurlijk helemaal "top of the bill" lijkt me.....

Daemon
30 juni 2007, 12:44
Ik heb zelf er gisterenavond bij wat metalbanjes 1tje life gehoord. Die kwam best slecht door de mix heen, maar dat lag voor een deel aan de geluidsman omdat die de eq settings & volumes beter had moeten afstellen. Maar desondanks had ik er iets meer van verwacht, al klonken de videotjes op de site van hüghes & kettner best ok.
Ik heb zelf de triamp mk1 en ben zeer tevreden over 't geluid & vind die ook way beter. Enigste is dat ik het fijn had gevonden als de fx loop serieel&paralel schakelbaar was zoals nu op de triamp mk2 is.

Kaboemba
30 juni 2007, 14:47
Heb zelf ook meerdere verstekers van H&K, triamp en access set, en vind ze beiden zeer okee (de triamp klinkt beter en de access is veelzijdiger). Wat mij opvalt is dat ze zeer ondergewaardeerd worden. De triamp is echt een beul van een versterker die zich met veel andere buizenbakken kan meten en bovendien vaak veelzijdiger is, ingebouwde redbox en ingebouwde midimodule.

Bovendien gaat hij heellllllllllllllllllllllllllllllll hard en is hij erg stevig, nadeel het weegt veel.
O ja waarom de mijne te koop staat ? Tja helaas moet je soms kiezen.

Van Dattum
1 juli 2007, 20:17
Ik gebruik de H&K Switchblade 100w combo nu een klein half jaar en ik ben er dik tevreden over. Zowel clean, ruig als high gain lekkere geluiden (ik speel met EMG's) en een bak vermogen en geluidsdruk waar je helemaal eng van wordt.
Ik ben niet zo'n effectenman, maar de effectjes op de H&K zijn w.m.b. heel geschikt. Je kunt je geluid heel simpel van een mooi chorusje of delaytje voorzien. Een echte effectenfreak zal er waarschijnlijk niet genoeg aan hebben, maar voor mij is het dik in orde!

habberdoedas
2 juli 2007, 10:53
Kijk aan dit zijn mooie reakties waar ik wat mee kan. Op de videootjes van H&K viel me op hoe gebruiksvriendelijk deze versterkers zijn. In een paar seconden heb je je geluid, je slaat het op en klaar is kees. Nu zelf ff op zoek welke zaak (in ZH) de switchblade heeft staan om hem zelf te testen.

Henri H
2 juli 2007, 11:27
Feedback heeft hem:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=220190

Wel even bellen of ze hem op voorraad hebben; altijd beter.

Van Dattum
2 juli 2007, 20:58
Die van mij komt van MAX Guitars uit D-H, die hadden toen alle modellen op voorraad. Even de website checken....
Enne... oh ja, de Switchblade 100 w combo heeft 1 klein nadeeltje... hij is loodzwaar (30kg)...... maar ja, je moet er wat voor over hebben!

habberdoedas
3 juli 2007, 12:20
Kijk aan das erg zwaar 30 kg. Maar dat is de 100 water Je hebt ook nog de 50 watter misschien dat die wat lichter is?

Squier4ever
3 juli 2007, 13:02
Kijk aan das erg zwaar 30 kg. Maar dat is de 100 water Je hebt ook nog de 50 watter misschien dat die wat lichter is?

kan volgens mij nooit veel uitmaken. 50 watter is 2 buizen minder en evt. ietsje lichtere trafo's. op 30 kg massa kan dat nooit veel uitmaken

robostrat
3 juli 2007, 13:13
scheelt 7.2 kg zie hier (http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=tech&id=111) zit ook 1 speaker minder in....

Squier4ever
3 juli 2007, 13:21
scheelt 7.2 kg zie hier (http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=tech&id=111) zit ook 1 speaker minder in....

ok, als je van 2x12 naar 1x12 gaat dan scheelt het idd iets meer. ik ging er echter van uit dat het aantal speakers gelijk bleef.

cardinal
3 juli 2007, 19:50
Die 50 watt gaat ook beestachtig hard. Vond hem evengoed wel behoorlijk zwaar.

robostrat
3 juli 2007, 22:42
Die 50 watt gaat ook beestachtig hard. Vond hem evengoed wel behoorlijk zwaar.
ach ja, of kiezen voor een transistortje, die is behoorlijk lichter....